Nyt samarbejde - stor upside i North Media
-
Jeg har vurderet denne position med en risiko for lav->meget lav. Derfor kan min position også godt tåle at være højere vægtet end andre positioner.
Grunden til det er, at selskabet er værdiansat forkert (for lavt). North Media er åbenbart for usexet og investorerne mener tilsyneladende at der er andre mere spændende positioner at tage end denne. Og det har jeg da respekt for. Den indtjeningsstigning North Media leverer og den vækst som deres digitale ben ser ud til at have bør gøre investeringen nærmest risikofri - selvom det ved jeg godt intet er på fondsbørsen, men som virksomheden er værdiansat nu, så er der absolut intet der vil kunne rykke ved deres indtjening og det er i sidste ende det jeg vurderer min risiko ud fra. Ja Tak-ordningen som er eneste risiko i virksomheden har NM været ude at sige, at det bare kommer til at betyde prisstigninger for deres kunder og digitaliseringen af reklamer er de klart længst fremme.
-
Kåre wig har argumenteret ekstremt godt for hvorfor nuværende ordning skal fortsætte. De har bæredygtig pakning. Papiret genanvendes næsten 100%, og de som nu har er i ordningen har aktivt valgt det
-
Højeste luk nogensinde. Nu er ikke mange dage til vi rammer 120
-
Højeste luk i de senere år, men vi er langt fra ATH-luk, det har været omkring kurs 130 i 2000. Jeg var med op og solgte ved et held næsten på dagen, hvor den toppede.
Denne gang kommer vi langt forbi ATH, en helt anden koncern i dag end dengang.
Nu ser vi frem til udbyttet efter generalforsamlingen på fredag.
TMSF
-
Kurs 106 flot udvikling - kan den holde sig over kurs 100 efter udbyttet på en femmer i morgen, så er det imponernede flot. Mon ikke noget af udbyttet bliver geninvesteret i NM - og så kunne man jo håbe på en nyhed eller to i april, så popper kursen, det må den gøre!
TMSF
-
Der er selvfølgelig ikke noget der hedder gratis penge - men alligevel smager investeringen i North Media lidt af det.
Det er lidt usædvanligt at man dagen efter ex-dividend er tilbage på luk pre-dividend. Det viser et stærkt signal. Jeg tror ikke der bliver kigget tilbage herfra.
-
Meget sandsynligt

-
den flyver op til 120

-
Husk, kl. 12.10 i morgen 31. marts er der live investormøde med NM via HC Andersen Capital
TMSF
PS Ja, der kommer et hop, uden tvivl!
-
Hvor har du læst det?
-
Kan du uddybe det indlæg du har fra kl 23.27. Forstår ikke hekt hvad du mener med det du skriver

-
Investormødet ligger selvfølgelig i kalenderen

Der er i øvrigt flere jeg skal følge her i dag.Hvis man vil supplere for sit udbytte, så er det da bare med at slå til her til morgen, for jeg tror ikke det bliver billigere inden Goldman, Enskilda og diverse fonde vågner.
Som altid synes jeg det er en skam alle de positioner der forsvinder ud af Danmark. Eneste håb er, at GS handler for en dansk fond.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind