Nyt samarbejde - stor upside i North Media
-
North Media har da uendelig lidt at gøre med Gamestop. Det er et papir som er meget lavt værdiansat hvis de formår at vækste deres omsætning

Det er der skrevet flere tråde omkring tidligere her på Proinvestor.Hvordan finder du sammenligningen? Bare af nysgerrighed.
-
Det var nu ikke fordi jeg ville lave en sammenligning med GME og NM slet slet ikke. (godt du spurgte, så det blev afklaret)
Tror det som gav en lille gnist, var at forfatteren tager navn fra denne side, og derefter skriver et meget positivt billede af NM der fik mine tanker over på WSB.
Jeg er ikke selv på WSB, men som jeg forstår det, så er det mulighvis ganske få personer som "driver" WSB og som har skabt hypen om GME.
Så det var mere forfatters navn der triggede mig, end det var emnet, nemlig NM.
Jeg ved godt vi alle er BIAS når vi skriver om aktier vi selv er i, tror bare jeg følte mig ramt af lidt for meget BIAS

Jeg bibringer intet kontruktivt til tråden om NM, og skal derfor nok stoppe her

-
Der er et nyt indlæg ang. årsrapporten for North Media. 50% vækst i overskuddet.
-
Nøgletal North Media og et par andre.
-
Præsentation af North Media kl. 15:30. Kan ses live her:
https://www.introduce.se/artiklar/2021/3/abgsc-investor-day-9mar-track-1/
CEO vil gennemgå casen - kigger du med?
-
Fin fin gennemgang - for den IKKE indviede i koncernen, kan det MÅSKE - og kun måske - være lidt svært at hitte rede i præsentationen, der gik stærkt og jo spreder sig over en del virksomheder. Men spændende virksomhed, der har ambitioner og produkter, der tjener penge og med vækstpotentiale.
Flere gange blev det nævnt, at man søger internationalisering og opskalering - og direktøren for Last Mile (FK Distribution) sagde: '... we will grow in Germany ...' den slags er MEGA godt at høre!
Ingen tvivl om, at NM søger volume og vækst ikke bare i DK, men måske især via udlandet.
Fortsat 180 % 'bullish' på North Media!
TMSF
-
Ja, Deutsche Post (DP) bliver ikke alene med de nuværende 143.000 husstande i Flensburg en game changer. Du har ret.
Det bliver den nok nærmere, når man måske får de ca. 2,5 mio. nordtyske husstande i hus - og helt sikkert såfremt, at DP + øvrige distributører vælger samme 'Blue Angel'-banderole som NM har udviklet til de resterende 20 mio. husstande.
Men det vil tiden vise, og som NM sagde i februar 2021, DP er en stor enhed og statsejet, så ting tager tid/kan tage tid. NM sagde også, at man forventer at kunne melde mere ud i 1. halvår af 2021, så der kan snart ske noget.
Endelig er der jo andre muligheder for samarbejder i det nære udland end DP.
Spændende!
TMSF
-
GSAG leger lidt med tanken om vi skal op i dag
... nå vi må se om der mere i det de næste dage... -
Sjovt mønster eller? GSAG køber sjove små klumper af 10-20-30-40 aktier hele tiden. Er det for ikke at presse prisen for højt op, ville det ikke være lettere at købe ad en gang?
TMSF
-
37 der åbenbart dagens tal

spændende hvor de vil hen... -
Det er en fornuftig måde at finde en position på uden at skabe ret store stigninger. De kan både samle op samtidig med at de sluger blokke der bliver sat i markedet.
Det er ret irriterende for en der sidder og swinger ultrakort...

De 70.000 stk. i dagens handel blev handlet i én og samme handel... Jeg tror det er en insider der har solgt - lad os se.
-
P/E 2020 ligger i dag på 5,5x (for North Media)
Beregnet som 1.698/307 = 5,5.
Altså market cap divideret med overskud efter skat 2020.
At denne aktie ikke handler P/E 10x er svært at forklare.
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind