Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
432 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af

Anavex Peer Review af 2-73 i Alzheimer.

Verificering af at 2-73 har en effekt i bl.a. Alzheimer og kognitiv relaterede indikationer ( PDD)
    Dvs. andre eksterne forsker validerer meget af den videnskab, som Anavex står for.
    Bekræfter bl.a. at man har opnået forbedringer på kognitive område, ved høj dosis og rigtig patientgruppe!!!
    Bekræfter også værdien af RNA og DNA analyserne/sammenhæng for optimal behandling af patienter.

Endnu en brik til puslespillet!

https://finance.yahoo.com/news/anavex-life-sciences-reports-anavex-110000049.html

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0028390820301490

1 Reply Last reply
    9
    • S Offline
      S Offline
      Steen 0

Vi skal vel snart have en debat om target, exit strategi etc.?
      Hvad er fair value hvis det hele virker, og hvornår kan man forvente casen kulminerer?
      Jeg har været med i over 3 år, så er et tålmodigt menneske. Hvad er jeres tanker?

Og hvad mon Anavex planlægger ang. produktion; med den brede Internationale tilgang, bliver det forhåbentlig medicin alle patienter får råd til. Men der må da også gerne blive lidt til aktionærene,..?

1 Reply Last reply
      5
      • T Offline
        T Offline
        Thorkild01

Fin artikel med mange interessante oplysninger.

1 Reply Last reply
        3
        • SolsenS Offline
          SolsenS Offline
          Solsen

Dejligt at se lidt nyheder.

Glæder mig til at læse artiklen 🙂

God kursreaktion og exitstrategi ?

Jeg ser ingen problemer i at kursen kan passere $100 og mere end det, hvis data holder hele vejen. Om vi rammer $1294 som Ihub folkene fabler om ved jeg ikke.

Men lad os så småt tage det emne op. Men før vi kender en pris for evt. en behandling er det jo lidt svært. Hvis det er $50.000 årligt (Ihub skribenter, mener Lilly forventer den pris) så skal vi op i fire cifre. Men det bliver billigere og jeg regner ikke med en kurs +1000 nogensinde 😉

1 Reply Last reply
          5
          • T Offline
            T Offline
            Thorkild01

Evaluate Vantage om samme problemstilling, se
            https://www.evaluate.com/vantage/articles/news/trial-results/lilly-moves-stack-deck-donanemab?mkt_tok=NjA3LVlHUy0zNjQAAAF72suI-E0CSBT3LvPBWCAG7NZWncWL7Z8zv_34JNeyal0-4j0IeQH0_dHHAoOpbfd93tWvQXAK7kpidcMGHm7lsO-5sD5bT1dq7BH4DprcChy9nw

1 Reply Last reply
            2
            • SolsenS Offline
              SolsenS Offline
              Solsen

Ret interessant er dagens Peer Review artikel ikke en af de to artikler vi er stillet i udsigt 🙂

Vi mangler stadig Rett og PDD artiklerne.

Boersboe er forhåbentlig stadig på linien.

Kursen skal højere op !

1 Reply Last reply
              2
              • B Offline
                B Offline
                Boersboe

Anavex Solsen

Absolut. Jeg følger stadigvæk med herinde. Jeg har desværre ikke tid til at læse reviewet i dag, men skimtede lige hurtigt tidsskrift og abstract. Da der er tale om et review, tænker jeg umiddelbart, at det præsenterede data har været tilgængeligt. Data er nu blot blevet "valideret" af uafhængige forskere. Det er absolut ikke dårligt eller ligegyldigt, men hvis kursen virkelig skal rykke, så skal vi jo have nye data på banen - evt. fra ét af de to studier du nævner.

Reviewet er publiceret i et tidsskrift med en impact factor på 4,4, hvilket rangerer tidsskriftet i den middelmådige kategori. Det er ikke dårligt. Jeg har selv publiceret i tidsskrifter med lidt lavere impact. Men det er altså ikke creme de la creme.

Jeg læser selvfølgelig review ved lejlighed.

1 Reply Last reply
                6
                • H Offline
                  H Offline
                  Hyst

Er der nogen der har adgang til dette paper?

1 Reply Last reply
                  0
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user

Anavex Sammenligning fra Peer Review i går.

Anavex, SAVA og Biogen i samme skema for ADAS-COG scoren.
                    Ved godt Anavex`s patientgruppe var af beskeden størrelse, men trods alt med meget lille usikkerhed omkring resultatet.
                    Illustrerer meget tydeligt, hvem der synes at have den bedste løsning for Alzheimer/demens!

Just a moment...

favicon

(investorshub.advfn.com)

1 Reply Last reply
                    10
                    • SolsenS Offline
                      SolsenS Offline
                      Solsen

AD high dose og langtidseffekten af 2-73 er meget meget imponerende.

Det bliver superspændende om et år 🙂

1 Reply Last reply
                      5
                      • SolsenS Offline
                        SolsenS Offline
                        Solsen

SAVA får en analytikeropjustering til $110 og altså ca $4bn i markedsværdi https://seekingalpha.com/news/3673537-cassava-initiated-with-a-buy-and-110-pt-at-jones-trading

Stiger 20%

Anavex's investorer kan glæde sig til det bliver deres tur +$60

1 Reply Last reply
                        4
                        • B Offline
                          B Offline
                          Boersboe

Anavex

Så fik jeg også set lidt på review artiklen, som er publiceret i Neuropharmacology. Jeg gik efterfølgende til abstracts for ref. artiklerne. Enkelte er meget fornuftige referencer, som jo godt kunne tyde på, at sigma1-receptor agonister har potentiale inden for neurodegenerative sygdomme. Når det er sagt, så er der jo intet nyt. Det er blot en gentagelse af de data, som Anavex allerede har tærsket langhalm på. Det til trods for at deres seneste studier er afsluttet for >2 måneder siden. Nuvel, analyser tager tid, så jeg kan fint afvente disse data.

Jeg kiggede også enkelte af Anavex' præsentationer igennem, hvor de gennemgår deres fase 2a studie for AD. Uanset hvordan man vender og drejer det, så er det ikke et blindet RCT studie med en placebo gruppe. Det er et cross-over design med henblik på at vurdere sikkerheden omkring behandlingen med 2-73. Deraf er deltagerantallet lavt og har slet ikke power nok til at vise effekt af medicinen. Dertil er studiet simpelthen for svagt. Ja, der er nogle indikationer på, at skidtet virker men lad mig understrege at der absolut ikke er nogen sikkerhed for det. Jeg er specielt kritisk over for deres analysemetode. Specielt deres KEM plot i deres præsentationer. Jeg synes det er svært at gennemskue hvilke ID, som de forskellige deltagere har i deres figurer. Hvorfor er der kun 27 punkter i plottet, når studiet inkluderede 32 deltagere? Og hvorfor ikke angive resultater med et tydeligt konfidensinterval lige efter det resultater de er interesseret i? Der er desuden 40% i high dose gruppen som ikke forbedre sin MMSE. Det er dobbelt så mange ift de tidligere nævnte 20%, som nok ikke har god effekt af 2-73? Måske det blot skyldes, at studiet er under-powered med de få deltagere. Og det er netop hvad gør analyse af disse data super farlig. Studiet er IKKE designet til at vise forskel mellem behandling og placebo. Og så vender jeg tilbage til tydelige konfidensintervaller. Inden for sundhed kan man nemlig ikke bruge et videnskabeligt resultat til noget som helst uden et tydeligt konfidensinterval. Specielt i studier med få forsøgspersoner, som det her er tilfældet. Outliers kan udgøre hele forskellen.

Jeg har ikke støvsuget alle skriv fra Anavex, men jeg er fortsat ikke overbevist om, at de slipper godt fra alle deres igangværende studier. Med de videnskabelige briller, så må det være PDD studiet, som vil have størst betydning for kursen på kort sigt. Deres main endpoint er effekt og studiet har formentlig power (deltagere) nok til at kunne udtale sig om dette. Resultaterne fra det studie venter jeg med spænding!

1 Reply Last reply
                          5
                          • H Offline
                            H Offline
                            Hyst

Tak, fint med nogen der har adgang og har design- og analyseindsigt.

Holder dog stadig fast i mine få aktier.

1 Reply Last reply
                            3
                            • SolsenS Offline
                              SolsenS Offline
                              Solsen

Biotech er bare et farligt sted at være investeret det skal alle være opmærksomme på.

Statistik i så små forsøg er jo natuligt nok vanskelig.

Vi må blot håbe/tro, at de større fase 2/3 giver positive svar.

AD, PD og PDD er hver især så store indikationer, at det vil være vanvittigt givende for patienter og investorer hvis 2-73 kommer gennem nåleøjet.

Anavex har jo også fokus på mange sjældne sygdomme med potentiale.

Så mange skud i bøssen de næste år.

1 Reply Last reply
                              2
                              • K Offline
                                K Offline
                                Kyed01

SAVA for meget "gratis" reklame fordi store investorer købte over 4mill aktier den 10 Feb så de ser gerne at kursen går op selvfølgelig, nogle analytikere laver gerne en positiv analyse imod betaling.

@Solsen, kan du forklare hvad PD & PDD er, jer er godt klar over at en af dem er Parkinsons, men hvad er den anden fisk for en karl?

@Boersboe, interessant tak, men det gør mig lidt bekymret må jeg indrømme.

Anavex burde snart værre færdige med at rekruttere patienter til AD phase3 forsøget (Alzheimers)og vil formode at de vil ha en samlet patient gruppe der omtrent svarer til 80/20 grupperne så man får det mest retfærdige/nøjagtige resultat?? Det gør man vel også på hver location og det tager jo tid alt sammen.

Hvis SAVA også skal ud at finde udvalgte patienter er de nok ca 2 år efter AVXL

1 Reply Last reply
                                3
                                • K Offline
                                  K Offline
                                  Kikl

Kyed01

PD står for Parkinson Disease
                                  PDD står for Parkinson`s Disease Dementia

Parkinson er en progressiv CNS- lidelse. Udvikler sig meget individuelt, ligesom der findes flere atypiske og mere alvorlige undertyper.

Citat fra nettet: "I den helt tidlige fase af sygdommen, hvor Parkinsondiagnosen stilles, har hver 3. eller 4. person en let mental svækkelse.
                                  De kan miste overblikket, få problemer med at skifte tanke­gang eller at omstille sig til nye situationer. Nogle personer har også lette problemer med at finde vej eller med at huske"

Den 14-ugers undersøgelse, vi stadig venter de helt endelige resultater fra, har med PDD at gøre.

-og det er naturligvis helt vildt, hvis der kan påvises forbedringer....uden bivirkninger.....

1 Reply Last reply
                                  5
                                  • K Offline
                                    K Offline
                                    Kyed01

Tak Kiki for den gode forklaring.

1 Reply Last reply
                                    2
                                    • SolsenS Offline
                                      SolsenS Offline
                                      Solsen

Jeg er ikke mere nervøs.

Vi ved at 15-20% ikke er responderer i AD. Netop derfor lægger de vægt på deres "precision medicine" fordi disse kan findes ved en dna analyse og dermed udelades for videre behandling.

Iøvrigt er patienterne og sygdommen meget uhomogen, hvorfor konfidensintervaller på så lille gruppe vi være store.

Husk at i Australien går pts der har fået 2-73 i over 3 år. Vi har rapporter på at patienterne med alzheimers har et godt liv, hvilket ikke var mulig uden 2-73.

Så succeskriteriet er jo ikke, at alle helbredes men, at de der har den rette sigma1 (wild type) får en stort set upåvirket tilstand i rigtig mange år.

Men husk at der kan komme bump på vejen og at der ikke er garanti for kurs 100 🙂

1 Reply Last reply
                                      7
                                      • T Offline
                                        T Offline
                                        Thorkild01

For interesserede er der på Redeye idag en diskussion blandt 3 personer om state-of-the art inden for forskning i amyloid-beta og biomarkører i forbindelse med diagnose og behandling af Alzheimer fra den netop afholdte 15th​ International Conference on Alzheimer's and Parkinson's Diseases and related neurological disorders, AD/PD™ 2021, se
                                        https://www.redeye.se/research/807070/alzheimer-paneldiskussion-om-ett-alltid-hogaktuellt-amne-video

1 Reply Last reply
                                        2
                                        • H Offline
                                          H Offline
                                          Hyst

Er der nogen hard core nyheder om de Australske special access sheme patienter der fortsatte med behandling med 2-73.
                                          Eller er det kun deres læge der følger dem.
                                          Gerne lidt mere end "det er gået dem godt".

1 Reply Last reply
                                          2

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger