Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
432 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • SolsenS Offline
    SolsenS Offline
    Solsen
    wrote on sidst redigeret af

Fra dagens earnings call fik vii bekræftet, at Anavex regner med rett approval. Det bliver godt for kursdannelsen.

Det fulde Parkinson datasæt snart.

Forventet fuld rekruttering i Alzheimers fase 2b/3 indenfor relativt kort tid. Data stadig forventet H122.

De fik kapital ved salg af aktier under opturen. Q10 på tirsdag vil afsløre kursen på de solgte aktier. CEO indikerede en rigtig god kurs.

Fragile-X forsøg i støbeskeen.

Sikkert meget mere ved næste gang man lytter til webcastet 🙂

1 Reply Last reply
    3
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user

Anavex Meget positiv CC

Helt igennem positiv på alle parameter.
      Alt køre på skinner - havde svært at sætte en finger på noget som helst negativt!

Bare disse to udtalelser fra meget selvsikker Missling siger vist alt om Anavexs tiltro til effekten af 2-73:

"Used as daily aspirin for prevention"

"like a 1 a day vitamin (or aspirin) to prevent AD"

Dette siger man bare ikke på en CC, hvis man ikke har noget at have det i!!!!

Eneste skuffelse var nok indrulningsprocenten i Alzheimer fase 2/3 forsøget på "kun" 86 %.
      Her bemærkede Missling, at julen/helligdagene havde spillet en væsentlig rolle. ( alt indrulning går i stå her )
      Han sagde, at dette skulle man ikke ligge meget i, da der nu var åbnet en hel del nye sites - og at der nu blev indrullet 45-50 steder.
      ( Dvs. at der blot skal indrulles gennemsnitlig 1,3 patienter pr. site endnu, for at opnå 100 % indrulning )

Og som Solsen skriver, så regner Anavex med relativ snarlig godkendelse af RETT.
      Anavex har et ekstrem god forbindelse til RETT org. i hele verden.
      Missling nævnte et andet selskab, der på samme måde havde stor succes med at sælge/udbrede ny medicin gennem et sådan netværk i en andet sjælden indikation.

Der blev spurgt til, hvordan en FDA afgørelse positiv/negativ af Biogens Alzheimer produkt, den 7. juni i år ville påvirke Anavex.
      Dette lod ikke til at bekymre Missling det fjerneste - han sagde, at til den tid var udviklingen i Anavex meget langt fremskreden. ( opfattes, som der var Anavex "kørt" )
      Den potentielle konkurrence fra SAVA lod heller ikke til , at påvirke Missling.
      Han understregede, at SAVA først skulle til at opstarte et evt. placebo kontrolleret fase 2/3 forsøg - Anavex havde resultater klar fra deres fase 2/3 og endelig forsøg midt 2021.

Nu har Anavex fået de kedelig tal af vejen, så nu kan der åbnes op for nyhedsstrømmen fra alle de forskellige ting de har gang i.

Investorerne burde falde over hinanden for bare at få en lille bid af selskabet!
      Markedet har dog ofte sin helt egen dagsorden.

1 Reply Last reply
      8
      • SolsenS Offline
        SolsenS Offline
        Solsen

De havde som du skriver Tasso1 en vigtig oplysning omkring rett nemlig, at de selv kunne markedføre 2-73 gennem det netværk du omtaler.

Dvs at all indtjening lander hos Anavex uden en stor salgsorganisation eller partner. Stoffet er på lager og parat til salg.

Endvidere virkede Missling mere åben for en interim analysis i Alzheimersstudiet. Anavex ville tage fda med på råd omkring den beslutning. Så potentielt kunne read out komme i år.

Der var også lidt gode nyheder om et af stofferne i den tidlige pipeline.

Og ja Missling virkede helt rolig omkring de kommende begivenheder 🙂

1 Reply Last reply
        4
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user

Anavex. Udskrift fra CC Q1 11. feb. 2021.

Ja - Missling lød ekstrem selvsikker.
          Han formulere det jo meget pænt omkring kommende møde med FDA vedr. de samlede data for PDD og RETT.
          Han kan jo ikke tvinge FDA til at fremskynde eller godkende 2-73 - men samtidig ved vi jo fra sidste udmelding fra Anavex, at de har tænkt sig at ansøge om BTD.
          Samtidig beskriver han på den anden side, at ALT er kørt i stilling til at gå på markedet med 2-73 i RETT med øjeblikkelig virkning!
          Nok 2-73 på hylderne til salget det første år og et verdensomspændende RETT- netværk til distribution uden større omkostninger og fordyrende mellemled!
          Spørgsmålet er mere om FDA kan modstå presset fra RETT samfundet, når man f.eks. i Australien har tildelt SAS på baggrund af effekt og den gode mangeårige bivirkningsprofil?
          Vedr. AUS - så tror jeg ikke at en PA Provisional Approval er langt væk her - mit bud efter det australske RETT forsøg i piger over 18 år, som er afsluttet 1. halvdel af 2021.

Mon ikke der kommer nye kursmål fra de deltagene analytiker den nærmeste tid.

Anavex burde udgør en del af enhver biotekportefølje med bare lidt genskab til segmentet!

Link Preview Image
          Anavex Life Sciences (AVXL) Q1 2021 Earnings Call Transcript | The Motley Fool

AVXL earnings call for the period ending December 31, 2020.

favicon

The Motley Fool (www.fool.com)

1 Reply Last reply
          4
          • B Offline
            B Offline
            Boersboe

Anavex

Havde håbet på lidt flere nyheder i går, men resultater kan ikke fremtrylles.

Jeg er efterhånden lidt for tungt lastet i Anavex, men jeg lader nok det hele stå og ser tiden an. Potentialet er der jo... men mon ikke kursen vil sive ind til vi får nogle reelle nyheder?

1 Reply Last reply
            2
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user

Anavex Reelle nyheder?

Ved ikke om vi har hørt samme CC Boersboe - undskyld min lille snert af frækhed:)

Her er et par stykker fra CCen

Eksterne forsker har helt fornylig opdaget sammenhæng mellem degenerering af specifikke neuroner, som en af årsagen til udvikling af Alzheimer.

Anavex har videnskabeligt bevist, at 2-73 netop er i stand til at regenerer selv samme neuron!

Anavex har i Australien fået tildelt SAS i RETT patienter over 18 år!
              ( Tilsvarende som i Alzheimer )

Anavex annoncerer, at meget snart udkommer en komplet analyse for 2-73 Stor positiv effekt i Fragil X - hele forsøget er designet og venter kun på grønt lys fra FDA!

100 % af RETT patienterne er forsat i det ekstra forlængede ekstension forsøg!

3-71 har i fase 1 fået grønt lys for forsat undersøgelser - uden ændringer!
              Høj dosis var uden bivirkninger!

Anavex har været dygtig til at sælge ganske få aktier til en høj pris og dermed sikkert sig finansiel de næste 3 år.
              Tror ikke det er ret mange biotek selskaber i udviklingsfasen kan præsterer dette - uden gæld!

Anavex indikerer meget kraftigt, at 2-73 er markedsgodkendt i RETT inden den 7. juni 2021 ( Dato for FDA afgørelse af Biogens ACCUmab. )

• meget mere!

Alle min. de 5 første reelle nyheder havde i princippet fortjent en særskilt PR.
              At Anavex ikke har gjort dette, fortæller mig, at de har et langt højere mål end at udsende disse "smånyheder".

Tænk hvis Biogen kunne bringe en nyhed svarende til alene punkt 1!
              Anavex siger jo, at man har fundet årsagen til Alzheimer og Anavex har løsningen!!

1 Reply Last reply
              8
              • SolsenS Offline
                SolsenS Offline
                Solsen

Vi kunne ikke forvente meget mere på en alm. earnings call.

Tasso1 beskriver fint hvad vi fik og det er voldsomt godt i mine øjne.

Nu skal vi blot huske CEO Winkels syn på aktiekurser - "De har deres helt eget liv"

Ganske præcist og forvent intet på den korte bane. Men det skal nok komme i rigt mål, hvis de gode nyheder fortsætter eller blot bliver indfriet.

1 Reply Last reply
                2
                • B Offline
                  B Offline
                  Boersboe

Anavex @Tasso1

Snert af frækhed er velkommen 🙂

1. Refererer du til det nye studie fra San Diego vedr. ændringer i kromatin, histoner og transkription af proteiner i neuroner? Studiet lader til at vise, at foldningen af DNA og deraf transkription (aflæsning af RNA) til proteinsyntese er forstyrret. Jo jo, det kan meget vel være relateret til sigma-1, men der er som regel mere end én intracellulær pathway, som er involveret produktionen af proteiner. Anavex kan have fat i noget, men jeg vil være meget forsigtig med at sige, at det er den hellige gral. Intracellulære pathways er uhyre komplekse. Forskningen har bragt os langt, men vi ved stadigvæk foruroligende lidt.

Mht. blarcamesine/ANAVEX 2-73 studier så har jeg kun set tungtvejende videnskabelig bevis for effekt i mus (taget antal individer inkluderet). Der er talrige eksempler på translationelle problemer ml. dyreeksperimentel forskning og human forskning. Det kan der være mange årsager til; f.eks. bias i dyreeksperimentel forskning eller at vi blot er genetisk forskellige fra dyr. Faktisk strander langt de fleste lovende lægemidler netop her. >90%... nok nærmere >99% (blot slag på tasken; men tallet er højt og tæt på 100%). Så når jeg skriver reelle nyheder, er det fordi jeg vil se et RCT humant, blindet, gerne multicenter, studie som viser en effekt på et primært endepunkt og sekundære endepunkter. Alt andet er da spændende og giver et fingerpeg, men det er efter min mening stadigvæk "fugle på taget".

1. Jo. Dejligt. Godt for forretningen. Giver et fingerpeg om, at det måske virker. Der er jo ikke mange alternativer; så selv en lille effekt har sin plads.

2. Ja. Dejlig nyhed. Forsøgsstart. Lang tid til resultater?

3. Jeg hørte ikke conf. call til ende, men jeg hørte Missling omtale dette. Lyden forsvandt kortvarigt her, men sagde han ikke, at det var 100% af de patienter, som var på placebo i første del. Jeg kom i tvivl mht. om ALLE inkluderede patienter fortsatte. Altså også de som i første omgang var i treatment-group?

5)3-71 er, såvidt jeg forstod, et medikament med samme target - altså muscarinergic og SIGMA-1 receptor - som 2-73. Forskellen er, at affiniteten er højere og stoffet lader til at være mere selektivt. Deraf har det formentlig færre bivirkninger og en bedre effekt end 2-73 (hvis der er en effekt). Så 3-71 er fra et klinisk synspunkt det samme som 2-73 - altså samme behandlingsindikationer. Det er sådan jeg tolker det, hvis jeg udelukkende tager udgangspunkt i Misslings udtalelse og ikke noget videnskabeligt og/eller patent ansøgning.

1. Enig.

2. Ser jeg gerne. Det vil jeg også kalde en reel nyhed, når/hvis den kommer :). Ellers er det jo "bare" snak?

Kender ikke så meget til Biogen, så det vil jeg undlade at kommentere på. Du har uden tvivl meget mere indsigt i aktiemarkedet end undertegnede, så her har jeg ikke noget klogt at sige. Jeg har ofte problemer med at forstå, hvordan selskaber generelt er prisfastsat. At SAVA feks har en højere MC end Anavex giver jo ingen mening jf. tidligere kommentarer herinde.

1 Reply Last reply
                  5
                  • M Offline
                    M Offline
                    Makingmoney

Boersbro. Tak for et flot indlæg. Som jeg læser det, fra en fagmand, det har vi lidt manglet her. Der går tit for meget hype i en aktie med en tæt fast skare. Samtidigt kommer der jo ikke meget nyt, især ikke når BIAS udspringer fra store beholdninger hos de fleste. Jeg har ofte forsøgt at være djævlens advokat, for hvorfor S.... stiger kursen ikke på de mmage gode nyheder vi har fået. Det gør den netop ikke grundet de ting du kommer ind på. Missling har ofte kun gentaget gamle præsentationer, især den med musen. Tasso skrev endda selv på et tidspunkt at, ja det er vist verdens sundeste mus.
                    Reelle nyheder er nemlig ikke bare "namedropping" metoden, hvor han kun omtaler dette eller hint førsøg som måske, måske ikke, har relevans for vores lille baby. Der sidder altså en skare af kloge mennesker udi dette felt, ansat af de store til at holde øje med potentielle guldselskaber. Ja, der ER kommet mange gode nyheder fra selskabet, både fra forsøg, men også om støtte fra forskellige instituoner, både økonomisk og omtale mæssigt. Jamen hvad kan de andet end (også) at håbe på at denne gang er der behandling i sigte. Alt det her har vi skrevet om før, mange gange, også på Euroinvestor. Kort og godt om HVORFOR markedet ikke har set vores guldklump.

Vi skal have nogle afgørende accept fra uvildige (peer reviews), eller fra AH forsøg som markedet anerkender som valide, inden markedet tør gå fuldt med. Jeg har selv solgt ud i to omgange, desværre ultimo sidste år, det har jeg tidligere skrevet om. Igår soppleredejeg, gjorde noget jeg ellers ikke gør, forhøjer mit GAK. Dette dog ud fra TA, som jeg ikke har forstand på, men som mavefornemmelsen sagde at jeg skulle. Jeg har stadig fornemmelsen af at Missling er en farlig mand, uanset om han har lavet aftaler i en bar eller ej. Der er set værre end det, ydermere kan man jo lige så godt hygge sig mens man scammer..... Smiley

Altså, jeg er nu yderligere med i aktien, men jeg har stadig stor skepsis. At han har produceret en så stor mængde tolker jeg kun som at det er billigt at lave (good thing) men det er den slags "namedropping" jeg mener, for flere her tænkte jo lige præcis det han ville have de skulle tænke. Det behøvede han jo heller ikke nævne, hvis han nu var så confident.

Nå, det blev både en dreng og en pige, det skal man altså også huske i dette game.

Pøj pøj til os, god weekend

MM

1 Reply Last reply
                    5
                    • SolsenS Offline
                      SolsenS Offline
                      Solsen

Jeg medgiver, at vi er at vi slet ikke er i mål.

Men at påstå at der ikke er håndfaste beviser på at 2-73 virker er jo forkert.

Det sidst offentliggjorte rett forsøg er jo et ægte RTC forsøg med placebogruppe. Signifikans all over.

Der er også et Alzheimers forsøg med hhv 5 og 10 mg grupper, hvor man kunne opfatte 5 mg gruppen, som kontrolgruppe - altså syntetisk RCT forsøg.

For ikke at tale om de virkninger, der omtales i patentet for 2-73.

Der er virkning. Men om den er universel er jo nok mere tvivlsomt.

Missling omtaler jo hvor megen umage de gør sig for at få de rigtige patienter indrulleret i det store Alzheimersforsøg.

De omtaler også precision medicine, hvorfor vi nok må forvente, at det er undergrupper der respondere meningsfuldt.

Sikkerhed for at medicinen duer på de enkelte patienter er også en vigtig faktor for forsikringsselskaber og regeringer, der i sidste ende skal betale.

Så Anavex har den rette tilgang til forsøgene og styr på de enkelte patienters særkende efter min vurdering.

For mig var den tilstrækkelige finansiering og god sandsynlighed for approval i rett årsagen til min ret tunge investering i ANXL. Hvis de store indikationer kommer i mål bliver det blot helt vildt.

NB Fragile X skulle jf Investorhub være en betydelig større indikation end rett. Op imod en million patienter.

1 Reply Last reply
                      3
                      • B Offline
                        B Offline
                        Boersboe

Anavex Solsen

Kan du ikke linke til en eller flere videnskabelige peer-review artikler vedr. RCTs fra ANAVEX/med blarcamesine (som indeholder resultater)? Jeg kan kun finde præliminære data og lidt løst skriv om, at der er effekt. På clinicalgov er der oprettet 9 kliniske studier, hvoraf flere er angivet som færdige (dvs. de har opnået inklusion af de patienter, som de ønskede). Enkelte studier har et meget lavt n, altså få inkluderede patienter, men hvis forskellen ml. placebo og behandlede er stor, så kan meget få inkluderede patienter være helt rimeligt. Jeg antager, at der er foretaget power-beregninger inden forsøgene er startet - andet ville være rigtig, rigtig dårligt videnskabeligt arbejde. Så her er jeg måske ikke så "bekymret".

Mht. Alzheimers studie med 5 mg og 10 mg. Har det ikke været et studie, som skulle undersøge bivirkningsprofilen til behandling? Det er ikke et klassisk RCT.

Patentet er formentlig baseret på dyreeksperimentel forskning?

Ja, hvad er "rigtige" patienter? Er det patienter som passer ind i Misslings "program" fordi der kun er et fåtal af patienter, som rent faktisk har gavn af 2-73? Uheldig udtalelse i mine øjne.

Enig. Anavex lader til at have den rigtige tilgang og forskning tager tid. God forskning tager rigtig lang tid. Var jeg overbevist om, at Anavex fejlede, så havde jeg heller ikke sat en rød reje i firmaet. Jeg forholder mig blot kritisk over for udtalelser fra firmaet før man får resultater et godt humant RCT studie, hvor formålet var behandlingseffekt med gode målbare outcomes.

1 Reply Last reply
                        3
                        • SolsenS Offline
                          SolsenS Offline
                          Solsen

Nu har jeg ikke så meget tid og jeg har ikke været investor så længe og har derfor ikke så meget liggende.

Peer review er der naturligvis nok ikke i rett forsøget offentliggjort i december. Mon ikke det kommer.

At der opnås signifikans i et forsøg med 25/32 patienter er jo udtryk for styrke i behandlingen. De store pharma roder jo med forsøgsstørrelser op imod 1.000 pts for at kunne finde blot indikatoner på at deres stoffer virker.

Patentet omtaler in human behandlinger og ganske opsigtsvækkende historier.

Alzheimers forsøget var som jeg omtalt et syntetisk forsøg så den er ikke længere end at det er yderligere et hint om at 2-73 virker.

At Anavex gør sig umage med at finde de rigtige patienter gør ikke mig urolig. Det er blot udtryk for, at man gerne vil have et rent resultat. Muligt at en evt. godkendelse så kun gælder den gruppe pts - men hellere det end et resultat, der kunne herske usikkerhed til. Og her spiller de 150 pts i hver behandlingsgruppe nok ind - stadig få.

Jeg vil afvente yderligere resultater og approval på rett og undlade at gøre en længere diskussion ud af det.

1 Reply Last reply
                          3
                          • K Offline
                            K Offline
                            Kyed01

At værre skeptisk er udmærket , isaer når vi snakker Biotech.

Der er dog mange gode indikatorer om at 2-73 virker.

1: Dr Randi Haggerman's udtalelser om RETT (hvor hun selv er kraftigt indblandet) og hendes udtalelse om at hun gerne selv vil ta 2-73 som hun bliver ældre. Det er i mine øjne den bedste anbefaling overhovet, en meget dygtig professor inden for området siger den slags!

2: I RETT open-label extension, alle (100%) patienter valgle at fortsætte.
                            Der har været flere videoer på Youtube om RETT ramte piger som har det bedre.

3: Jeg læste et sted vedrørende Alzheimers, at 2-73 virker bedst på en bestemt type, men kan ikke lige huske de præcise detaljer, så de skal bruge mennesker med den type Alz (wild X ??). Det er nok en af grundene til at de tager noget tid at finde disse mennesker.

Måske hvis jeg selv tog 2-73 kunne jeg huske det, det er faktisk ikke en spøg.

Jeg er stadig super optimistisk og beholder hele AVXL aktie beholdningen.

1 Reply Last reply
                            3
                            • SolsenS Offline
                              SolsenS Offline
                              Solsen

Nævnte Randi Hagerman har +200 Peer Review artikler bag sig, hvis man går op i det og må betegnes som ekspert indenfor området https://en.wikipedia.org/wiki/Randi_J._Hagerman

Jeg mener, at det er godt 38 min inde i denne youtube hun udtaler det sig om 2-73 https://investorshub.advfn.com/boards/read_msg.aspx?message_id=160889021

Hun siger, at hun selv vil tage stoffet imod alders relaterede sygdomme 🙂

1 Reply Last reply
                              4
                              • TDT123T Offline
                                TDT123T Offline
                                TDT123

MM... det ikke så langt tid siden, vi havde store problemer med at holde kursen over 3$ nu snakker vi om næste target 16-18$ kursen pt afspejler vel ok hvor avxl burde være, og det i mente, at vi stadigvæk ikke har en fda godkendelse, en salgsvare. Så har vi tilgengæld nok cash, meget mere fokus på casen, BR har øget deres beholdning og alle mulige fugle på taget, men det gode fugle. Hoooooooooooooold siger min analyse............

91024_Anavex_Life_Sciences_Corp_Interactive_Stock_Chart__AVXL____Investing.com.png

1 Reply Last reply
                                1
                                • D Offline
                                  D Offline
                                  deleted-user

Anavex Oversigt

Synes vi efterhånden har fået en super bred sammensætning af skribenter i denne Anavex tråd.
                                  Det er uvurderlig, at vi også har fagfolk repræsenteret og folk med en sund skepsis, til at stille spørgsmål ved videnskaben og casen.
                                  Har i de 6 år jeg nu har fulgt udviklingen i Anavex forsøgt at holde en objektivitet og til tider gå et skridt tilbage, for at se det større sammenhæng i casen.
                                  Betragter casen som et puslespil der langsomt, men sikkert er ved at samles til et, efter min mening, klart billede af hvordan slutresultatet højst sandsynlig vil komme til at se ud.
                                  Har ikke en medicinsk baggrund, men en teknisk/praktisk og matematisk ballast på et rimeligt højt niveau.
                                  Tror derfor også meget på en sandsynlighedsberegning af den samlede sum af fakta fra både prækliniske og klinske data.
                                  Alle disse data er et resultat fra efterhånden et større antal forskellige EKSTERNE forsker/videnskabsfolk.
                                  Alle disse data og mere til er nu blevet forelagt de forskellige sundhedsmyndigheder i stort set hele den vestlige verden.
                                  Ingen af disse myndigheder har på noget tidspunkt bremset eller villet ændre på strukturen af den måde Anavex har sammensat deres forsøg.
                                  Tværtimod har vi igen og igen set en øget ekspandering og gentagende forlængelse af ekstension forsøg mm. - alt imens at der ikke har været nogen indikering af væsentlige bivirkninger i hverken svage ældre eller endnu svagere børn.

Anavex er inden for de sidste par måneder blevet en langt mindre usikker investering.
                                  Sandsynligheden for at 2-73 har en signifikant effekt i flere indikationer er ud fra det samlede billede meget stor.
                                  Samtidig burde vi nu efter nu 6 års behandling i mennesker have fået en indikering af om bivirkningsprofilen ikke var tilfredsstillende.
                                  I min optik, er det netop en evt. forværret bivirkningsprofil, som e det eneste, der kan trække tæppet væk under casen!

Har fundet de vigtigste udgivelser frem inden for de forskellige indikationer.
                                  Vægter her især afhandlingen fra Alzheimer 2b forsøget og afhandlingen vedr. Autophagy højt!

Oversigt videnskabelige udgivelser.
                                  Januar 2021
                                  https://www.anavex.com/wp-content/uploads/2021/01/Anavex-Presentation-January-2021.pdf

Alzheimer.
                                  Fase 2b forsøget. - klinisk.
                                  https://alz-journals.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/trc2.12013

Videnskabelig afhandling om 2-73 og Autophagy fra forsker i Mainz.

https://www.globenewswire.com/news-release/2019/03/04/1745838/0/en/Anavex-Life-Sciences-Reports-Publication-of-New-Data-that-Show-ANAVEX-2-73-Induces-Cellular-Recycling-Process-Linked-to-the-Prevention-and-Treatment-of-Age-Associated-Diseases.html
                                  https://www.mdpi.com/2073-4409/8/3/211/htm

Parkinson
                                  https://www.anavex.com/anavex-life-sciences-announces-positive-results-from-proof-of-concept-controlled-phase-2-clinical-trial-evaluating-anavex2-73-blarcamesine-in-parkinsons-disease-dementia/
                                  CTAD
                                  https://www.anavex.com/wp-content/uploads/2020/11/CTAD-Anavex-PDD-001-Topline-data-Presentation-2020.pdf
                                  Peer Review Q1/Q2 2021

RETT
                                  https://www.anavex.com/anavex-life-sciences-announces-anavex2-73-blarcamesine-meets-primary-and-secondary-endpoints-in-placebo-controlled-u-s-phase-2-clinical-trial-for-the-treatment-of-adult-patients-with-rett-syn/
                                  Peer Review Q1/Q2 2021

Fragile X
                                  Videnskabelig afhandling fra preklinisk forsøg - iflg CEOen vil denne kraftig understøtte fase 3 i Fragile X
                                  Q1/Q2 2021

1 Reply Last reply
                                  11
                                  • SolsenS Offline
                                    SolsenS Offline
                                    Solsen

Hvis der er lidt tid tilovers i vinterferien kan man studere autophagy, som Anavex 2-73 måske har en gavnlig indflydelse på.

Autophagy har givet to Nobelpriser:
                                    https://youtu.be/gl8k2ncIQMc

En lidt populær video om emnet:
                                    https://youtu.be/_czOxHKx6Og

Den video, der henvises til sidst i indlægget omkring Cancer:
                                    https://youtu.be/Yyt3Do4w7fs

I Dr. Hagemans indlæg om Fragile X omtales 2-73s virkemekanisme på mitochondrierne efter godt 38 min:
                                    https://youtu.be/ZSZL86OOoeI

Mitochondrierne spiller tilsyneladende en vigtig rolle i både neurologiske sygdomme og cancer.

Hvorvidt 2-73 også kan spille en rolle i cancer er vel uvist - men kunne jo være spændende. Men vi skal også være opmærksom på, at der også evt. kan ligge en risiko her for så vidt angår bivirkninger.

Lidt af en stor mundfuld måske, men et spændende område.

1 Reply Last reply
                                    3
                                    • SolsenS Offline
                                      SolsenS Offline
                                      Solsen

Et indlæg mere om autophagy:
                                      https://drjockers.com/activate-autophagy/

Interessant at de grøntsager, der omtales nede i artiklen, som aktivatorer af autophagy er kendte for at have positiv kurrerende effekt på coronainfektion.

Det kunne betyde, at A2-73 og måske A3-71 kan være startknappen til autophagy, der renser kroppen for ineffektive og syge celler og vira etc. En mekanisme, som bliver ringere jo ældre man bliver

Måske noget bag Misslings ord omkring at A2-73 skal tages som aspirinpiller dagligt for at imødegå aldersbetingede sygdomme - demens, alzheimers, parkinson og evt. cancer .....

Grib ikke min eufori, men vurder selv og data har endnu ikke bekræftet hypotesen !!!

1 Reply Last reply
                                      6
                                      • SolsenS Offline
                                        SolsenS Offline
                                        Solsen

Vigtige indlæg på Ihub mv sideløbende:

Link Preview Image
                                        Anavex Life Sciences Corp (AVXL): The new chromatin MOA of the drug furthe...

sokol: The new chromatin MOA of the drug further indicates that we should be on to something extraordinarily great to the point that it boggles the mind. As...

favicon

InvestorsHub (investorshub.advfn.com)

Link Preview Image
                                        Anavex Life Sciences Corp (AVXL): The Anavex chromatin factor to be demons...

falconer66a: The Anavex chromatin factor to be demonstrated. The rather recent contention that the Anavex sigma-1 receptor agonists can not only favorably modul...

favicon

Link Preview Image
                                        Anavex Life Sciences Corp (AVXL): Thanks for the links regarding Anavex; c...

falconer66a: Thanks for the links regarding Anavex; chromatin. This abstract excerpt from your link provides the appropriate focus: Epigenetic mechanisms are f...

favicon

https://piotrpeterblog.com/2021/02/14/new-paradigm-in-alzheimers-and-its-etiology-finally-revealed-sava-atha-avxl/

Holy grail måske.....

1 Reply Last reply
                                        3
                                        • D Offline
                                          D Offline
                                          deleted-user

Anavex Flere spændende ting i dag!

Den komplette Q1 rapport burde udkomme.

Andel større investorer pr. 31. dec. 2020.

Andel skortede aktier pr. 1. feb. 2021.

Ja Solsen - og hvis 2-73 og 3-71 virkelig evner at fremme autophagy i mennesker, så er det ikke bare i hjerneceller, men i alle kroppens celler!
                                          Vi må se - men en spændende tid de næste uger og måneder!
                                          Måske kan vi læse et par gode ting med småt i Q1 rapporten i dag!

1 Reply Last reply
                                          4

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger