Anavex
-
Anavex. Oversig potentielle kurstriggere 2021.

Derudover:
Peer Reveiw for Parkinson og RETT.
FDA tilbagemeldinger.
Evt. partneraftaler.
Evt. analyse fra nye og større analytikere.
Evt. større investorer.- Og meget mere!
-
Mon ikke den skal ned i 4,3-4,5$ ! kommer den herned, vil jeg købe lidt flere til knægtens depot...
Det Ikke mange grønne bjælker, ikke meget volume, og ikke den store købslyst, til at holde hånden under kurse/drive den op, vi siver stille og roligt bagud i det nye 2021 corona år. Havde ikke regnede med 80$ i uge 1...
Men regnede faktisk ikke med vi skulle ned mod 5, og slet ikke under, som det godt kunne ligne...
håber i alle er kommet godt ind i det nye år.
-
-
-
Anavex Fin lille gennemgang af casen TDT.
Seeking Alpha har altid haft et rimeligt godt øje til Anavex.
Udmærket oversigt for evt. nye investorer at få lidt interesse for casen.
Vi mangler dog som sagt på den front, at nogle større analytiker melder sig på banen.
Med 9 dage med fald i streg, må vi snart se en udfladning og så en vending.
Måske skal informationen om optioner til ledelsen lige have lov til at sætte en bund, før vi får evt. positive nyheder til at skubbe super computerne og algoritmerne over på købsmode i stedet for.Udgangspunkt for 2021:
Anavex står nu økonomisk dobbelt så stærk som nogensinde tidligere og går i løbet af i år fra 2 til hele 6 fase 2/3 forsøg m.m. - med indtil nu udelukkende positive resultater fra alle forsøg i bagagen!
Hvis vi havde en ledelse, der bare ville trække tiden ud og bare hæve deres løn og bonus, ville man så bruge ekstra resurser på at starte så mange nye forsøg op parallelt, med risiko for at få fejlslagene resultater?
Er som sagt overbevist om, at ledelsen er så sikker på at skidtet virker, at man ønsker at udbrede det hurtigst muligt ud i størst muligt markedet og samtidig fordi man mener, at man reelt kan hjælpe mange forskellige typer patienter!( PS: Er selv med på den grønne bølge med bl.a. Vestas (vind), PEIX (bioethanol), FCEL (Brint), IDEX (El-transport) - med Biden bliver der skruet op for den grønne omstilling i US )
Ingen anbefaling!! -
Det er nu ikke alle der er helt begejstret for SA's artikle, fandt denne på stocktwist:
SA article is bullish??? The guy recommended buying under $4.50...It's already tanked...and he thinks it should be lower. Fuck that and fuck his two-sided write up.
Ha-ha.
ærgrer mig lidt over a jeg købte flere i kurs 6 men mit gennemsnit er omkring 4.7 og hvis de kommer igennem med nogle af indicatorne betyder det endelig ikke så meget.
Håber at den kan holde næsen over 5 men den siver langsom og ikke meget volumen, der skal nyheder på bordet før det sker noget positivt på kursen.Kan godt værre at jeg køber lidt flere hvis den kommer under 4.5, har voldsom profit på LXRX så sælger nok lidt der, 300 stk mere sikkert, så har jeg 10.000 stk i skuffen, et dejligt rundt tal.
-
Min erfaring er, at man skal ikke gå så meget op i kursen.
Større spillere i markedet kan med så små aktier som AVXL gøre hvad de vil. Det gør de så med formål at tjene korsigtet. Om AVXL er i $4 eller $6 er lidt tilfældigt.
Tror man på casen så bliv for pludselig kan den skifte kursleje ud af ingenting.
Selvfølgelig må man ikke positionere sig således at man kan presses ud.
Blot min erfaring og ikke en anbefaling.
-
Anavex. Enig Solsen!
Er i princippet ligeglad med om kursen er 4 eller 6 $ - sælger ikke nogen alligevel før vi er meget højere op.
Bare casen er intakt - og den har efter min mening aldrig været stærkere end nu.
Der er flere modstridende udsagn i SA artiklen - hvordan kan de mene at Anavex kan forsætte sit positive momentum og samtidig vil have kursen ned i 4,5 $?
Og hvorfor viser de ikke den opdaterede pipeline, med de planlagte forsøg?
Men for nogen/mange, der intet kender til Anavex, kan man relativt hurtig få en ide om casen. -
Anavex Webcast den 11. januar - Wainwright.
Anavex forsøger da at udbrede deres resultater, men hidtil har disse CC´er ikke givet meget på kursen.
Når og hvis Anavex anmoder FDA om Acc. Approval for RETT, har FDA max. 60 dage til at svare - dette ville rykke mere på kursen. -
Ser ingen grund til ikke at udnytte, de rimelige voldsomme kursudsving der har været i Avxl igennem de sidste år.
Jeg har dog altid selv holdt en FAST position.. men 2019 og det meste af 2020 har den været rimelig forudsigelig...
og det har været en fin forretning, for dem som har tradet den.
Men er ellers enig i at, tror man på casen så hold fast.Uden for referat
Forskelle på om klaphatten vandt flertallet i senatet, eller tabte...
-
Anavex. TDT - har kun et frimærke tilbage i PTI/YMTX.
Synes at en ellers lovende case med PTI måske blev kørt i grøften af deres CEO - vi afventede resultater fra deres CF forsøg i EU, men pludselig annoncerede man en fusion med YMTX - som ellers tilsyneladende har en fornuftig, men tidlig pipeline indenfor CNS.
Det er svært af afgøre om denne manøvre ender godt eller skidt, så valgt at flytte langt største delen over i den grønne omstilling og så et andet lille omdiskuterede CNS selskab, hvor jeg mener at have en lidt bedre indsigt i casen.
Måske er YMTX en fin investering, men tidsmæssig og investeringsmæssig prioriterer jeg anderledes.
Ellers en rigtig fin portefølje du har TDT - har/kender dem alle undtagen PULM. -
Der er et Australsk firma der også er langt med fase 3 forsøg i RETT og fase 2 forsøg i andre relaterede sygdomme:
Neuren Pharmaceuticals
Her er en sound cloud interview med CEO'en.
Lidt bekymret over den udvikling set som AVXL aktionær.
Under the microscope: Neuren Pharmaceuticals (ASX:NEU) - Jon Pilcher, Chief Executive Officer
Play Under the microscope: Neuren Pharmaceuticals (ASX:NEU) - Jon Pilcher, Chief Executive Officer by Morgans Financial Limited on desktop and mobile. Play over 320 million tracks for free on SoundCloud.
SoundCloud (soundcloud.com)
-
Her er listen over igangværende forsøg i Rett syndrome:
Umiddelbart ser det ud til, at Neuren/Acandia er en af de få aktører andre indenfor indikationen.
Anavex er dog først og længst med en forhåbentlig snarlig ansøgning om approval til behandling af unge piger.
Men det er da en konkurrent man skal studere nærmere.
Data fra deres fase 2 i unge piger https://www.neurenpharma.com/irm/PDF/b090eb11-976a-403f-b965-1632abb9afc4/Neuren39sRettsyndromePhase2trialpublishedinNeurology
-
Den gode doktor har travlt.
Webinar den 12/01, se venligst vedhæftede fil.Missling er på i morgen som nævnt før.
Håber at Missling siger noget nyt som vi ikke har hørt før, men vi ser.
-
Hovsa vedhæftningen forsvandt sgu.
Her er den
Well den var der alligevel, måske en moderator kan fjerne dette indlæg
Undskylder
-
Neurenpharmas aftale med Acandia indeholder nogle gode oplysninger for Anavex aktionærerne https://www.neurenpharma.com/irm/PDF/709da005-385c-4060-a396-992360e2b8a1/NeurenandACADIAannounceagreementforNorthAmerica
Hvilket stof der er bedst er jo kun beviseligt med H2H studie.
Men umiddelbart ser Anavex 2-73 stærkest ud i min optik.
Hvis man sammenligner Neurens ph2 i unge piger og Anavex ph2 i voksne så oplyser Missling på et webcall, at unge er lettere at behandle end ældre. Men trods dette når Anavex efter min vurdering bedre i mål end Neurenpharma.
Neurenpharma når kun i mål med 3/5 endpoints. De når begge kun lige i mål med Rett Syndrome Behaviour Questionnaire (RSBQ). Mig bekendt når Anavex alle endpoints.
Men analysen er foretaget på forskellige grupper og ikke et H2H så alle mulige forbehold for "konklusionen"
-
Anavex Måske lidt nyt mandag og tirsdag.
I dag den 11. januar er CEOen på H.C. Wainwright.
Kan ikke se hvordan man kan deltage, men materialet skulle man kunne hente på deres hjemmeside i løbet af i dag.
https://www.anavex.com/Tirsdag den 12. januar kl. 17.30 - 18.45, er det så Prof.Randi Hagerman fra Fragil X, der bl.a. gennemgår indikationen og hvordan også 2-73 kan være en mulighed for behandling.
Hun var jo helt overvældet af det hun så i RETT US forsøget ( hun ville gerne tage 2-73 selv ) og hun kommer måske ind på flere detaljer omkring det planlagte fase 2/3 forsøg i Fragil X med 2-73 og måske også lidt mere omkring US RETT resultaterne.Registrere via. ZOOM:
https://zoom.us/webinar/register/WN_G3QyMfreRbaUrgTuasLBfQSuper DD Solsen - er helt enig i, at Anavex ser bedre ud end Neuren i RETT, især når man tager aldersgruppen på patienterne i betragtning.
Anavex står også stærkere hos FDA med de tildelte fordele.
Det var på sidste CC meget tydligt at Anavex og CEOen forventede endnu bedre data fra de yngre piger, samt en højere dosis - husk at både patienter fra forsøget med højere dosis og det med piger fra 5-18 år, er så langt henne, at en hel del må være forsat over i de åbne forsøg.
Anavex kan derfor allerede nu se en evt. øget effekt! -
Fint at CEO forsøger at gøre noget ved selskabets åbenbare "usynlighedsproblem", når det gælder kendskab eller interesse hos institutionelle investorer. Burde dog nok i stedet have valgt JP Morgans 38th Heath Conference,
https://www.jpmorgan.com/solutions/cib/insights/healthcare-conference -
Nok ikke relevant at forsøge at deltage sidste år. Her er linket til årets konference

https://healthmanagement.org/c/hospital/event/j-p-morgan-39th-annual-healthcare-conference-2021
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind