Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

North Media - ny analyse med op til 20 kr. upside pr. aktie

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
181 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • T Offline
    T Offline
    TMSF
    wrote on sidst redigeret af

Set med de lange briller vil DP's omstilling til en grøn profil med NMs papir-wrap contra det nuværende plast fortsat give meget mere mening, såfremt det pakkes til alle 23 mio. husstande i Tyskland og ikke 'kun' op til 2,5 mio. i Nordtyskland som aftalerammen pt er/forhandlingerne går på. Jeg vil ikke blive overrasket, hvis NM inden for de næste 12 måneder melder ud, at nu er der tegnet kontrakt for hele Nordtyskland og, at flere regioner/landsdele nu tester wrap'et.

TMSF

1 Reply Last reply
    2
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user

TMSF: Godt ramt med de 100 - "det løse" var lige ved at lykkes - udbudssiden var helt udsolgt kl. 16.50 🙂
      Så blev den selvfølgelig lige solgt ned i lukkehandlen af CSV som de plejer.

Fantastisk stigning med en solid volumen. Desværre - om man så må sige - var det udlandet der købte og en masse danskere der solgte deres. Det kommer de til at fortryde!

Der kommer som nok endnu et ryk i morgen.

1 Reply Last reply
      4
      • T Offline
        T Offline
        TMSF

NielsC: Ha-ha, du har ret. Den var lige oppe i 104 og med 5-dobb. omsætning af normalt.

Ja, udlandet sætter sig på NM. Den skal nok komme videre. Du har jo spået 120 ... det skal du nok også få ret i ... 😉

TMSF

1 Reply Last reply
        2
        • H Offline
          H Offline
          henningmaria

120 er realistisk inden kort tid

1 Reply Last reply
          2
          • T Offline
            T Offline
            Trafictrader

IEGG drengene for sgu lige et klap på skulderen idag det syntes jeg de fortjener... nettokøbte lige 50.000 stk.. mon ikke baldet er åbnet?? 😉

Håber det bliver et wake up call for de andre fedterøve der har travlt andre steder 🙂

1 Reply Last reply
            1
            • H Offline
              H Offline
              henningmaria

Er det Instinet Germany Gmbh?

1 Reply Last reply
              1
              • T Offline
                T Offline
                TMSF

Henningmaria + Trafictrader: Hvad betyder det på godt gammeldags dansk? 🙂

1 Reply Last reply
                0
                • T Offline
                  T Offline
                  Trafictrader

præsis... tyskerne køber 😉

1 Reply Last reply
                  1
                  • H Offline
                    H Offline
                    henningmaria

Det må du fortælle mig da jeg ikke er dansker 🙂

1 Reply Last reply
                    1
                    • T Offline
                      T Offline
                      Trafictrader

Min teori ... svenskerne har købt godt op i 2020 men slet slet ikke nok, AVA har solgt hele vejen op iløbet af de sidste 2 uger men dette er rent fake nummer blot for at lægge nogen til salg.. vores kære naboer har luret den og vil gerne billigere ind med meget større volume meget snart 🙂 .... læg 2 og 2 sammen sverige er også på NM liste for udvidelse af samarbejde mht. pakkemaskiner....

1 Reply Last reply
                      2
                      • H Offline
                        H Offline
                        henningmaria

Det ligger lige til indersiden at pakke for svenske kunder 🙂

1 Reply Last reply
                        1
                        • T Offline
                          T Offline
                          TMSF

Har Sverige på samme måde som DK et ugenligt omslag med forskellige tryksager etc.? (De har mange ugeaviser, det ved jeg).

Hved du, hvordan disse pakkes og af hvem?

Deres tryksager/aviser må vel omdeles af PostNord - eller måske en privat aktør?

Nogen kendskab?

TMSF

1 Reply Last reply
                          0
                          • D Offline
                            D Offline
                            deleted-user

FK Distribution og deres mulige partnere:

I Sverige er det SDR som står for reklamerne, men de minder lidt om North Media som det var for 5 år siden - Altså for 5 år siden ligner de hinanden totalt i struktur...
                            Jeg undrer mig over at svenskerne ikke har tigget og bedt endnu.

Mon ikke NM har forsøgt at sælge sit koncept derovre... Svenskerne har i øvrigt - så vidt jeg ved - en Ja Tak ordning. Det er nok rimelig dyrt at dele post ud generelt! Forestiller jeg mig.

Det der er udfordringen for fysiske reklamer på den korte bane - nationalt - er, at enten smadrer de sig selv (gør intet åbenlyst for miljøet), eller man forlænger levetiden, for det medie der helt åbenlyst er det der giver klart bedst resultater målt på kroner og øre, og gør det klart mere miljøvenligt, for det gavner rigtig mange jobs.

I Danmark virker det til, at man efter et par år med betænkningstid omkring fysiske reklamer er kommet til den konklusion - branchemæssigt - at det er helt i hegnet at kassere mediet. Men der er ikke to meninger om, at det er en plan der skal vare 10 år'ish og den vil være faldende. Kasserer man mediet nu, eller laver en Ja Tak-ordning? Gør man det sidste, så er politikerne i lommen på US-Tech - så enkelt er det faktisk.

Selv er jeg 40'erne, og jeg tager beslutninger ud fra de valgte reklamer jeg får ind af døren. Selvom jeg er vokset op med skærmen for øjnene - og jeg har haft IT/hjemmesider som min levevej! Så vi er altså ikke ved vejs ende - endnu!

Tyskerne SKAL bruge en partner der kan levere noget (MEGET!!!) miljøreduktion. Så enkelt er det. NM er mig bekendt dem som er kommet tættest på, så jeg forestiller mig kun det er et spørgsmål om tid før det bliver skaleret. Tyskland har ikke tid til en "nordtysk" prøveperiode. Det her skal rulles ud NU! De tyske politikere var ved at smide Einkaufaktuell på bålet sidste år blot pga. plastikken, så Deutsche Post er desperate!

Så længe North Media vælger at melde så vagt ud, så har det ingen reel værdi - som Kåre Wigh i øvrigt også konstant påpeger - det står også ret klart i årsrapporten og i deres estimater. Uagtet hvad vi aktionærer sidder og håber på.

Dagens handler:
                            Ja, det var Tyskland der skabte eksplosionen til eftermiddag.
                            Formiddagshandlen var præget af de samme mærkelige salg som har præget handlen de sidste par måneder. Jeg er faktisk lidt usikker på hvad der foregår - Nordnet og Avanza ser ud til at trykke aktien ned i det sekund der er en køber i markedet. Først tænkte jeg, at det var en lykkeridder der var short, men det er fortsat i ugevis, og det kræver sgu' for mange balls i en position der er direkte opadgående - trods alt. Det er meget små handler der bliver sat for at trykke, så jeg er sgu' lidt lost. Lukkehandlen er stort set konstant altid afsluttet med et salg i minimumsstørrelsen for at trykke - også i 9/10 tilfælde nedad.
                            Når vi så retter blikket på dagens eftermiddagshandler så virkede det som om, at der dukkede en vaffel op på en tysk skærm. God dag - her har du den nordiske aktie der performer bedst på alle tal.
                            Men ro på - Instinet har faktisk tidligere været nettokøbere. Kortsigtet. I mangel på danske spekulanter. Så deres position skal vi nok lige have in mente i et salg på den korte bane. Dog tager de sjældent en position der ikke er lukrativ. Sååååeh.

Der skete jo så faktisk det at udbudssiden "døde" på et tidspunkt. Og det var ikke kun pga. Instinet. Det var også de amerikanske mæglere som var særdeles aktive, og dem tror jeg faktisk samler lidt mere til bunke på denne aktie der har en solid performance i SmallCap. De kan i morgen vågne op til en virksomhed der har en P/E på 7'ish, et kapitalberedskab der er sat i spil for vækst, ingen gæld (foruden deres bygninger hvor den bogførte værdi klart overstiger denne gæld) og et udbytteyield på ca. 5%, hvilket er svært (umuligt) at finde på dagens markeder.

1 Reply Last reply
                            3
                            • T Offline
                              T Offline
                              TMSF

NielsC: Lækkert med din viden, der har fingrene helt nede i suppen! Tak for info om de svenske forhold. Må have den den studeret lidt nøjere.

Stadig: Deutsche Post er og bliver en potentiel trigger ... vi vil have papir-wrap til 23 mio. husstande 🙂 Helst!

TMSF

1 Reply Last reply
                              1
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user

Hvis man ønsker at deltage i HC Andersen Capital's online præsentation ved Kåre Wigh og Henrik Løvig, så kan det gøres her:

Siden blev ikke fundet - HC Andersen Capital

favicon

HC Andersen Capital (hcandersencapital.dk)

Det starter om 20 min. (undskyld det korte varsel!)

1 Reply Last reply
                                2
                                • P Offline
                                  P Offline
                                  Prof-Inv-DK

Just a moment...

favicon

(proinvestor.com)

1 Reply Last reply
                                  1
                                  • T Offline
                                    T Offline
                                    TMSF

Stor volume igen i dag: pt 3 gange normal omsætning og i går var det ca. 5 x normal handel.

Findes er et sted hvor man kan se bud/udbud?

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • H Offline
                                      H Offline
                                      henningmaria

det er igen udlandet og tyskerne der køber

1 Reply Last reply
                                      1
                                      • T Offline
                                        T Offline
                                        TMSF

Kan du se 'omfanget'?

Interessant, at det er udlandet, der ligger og tanker NM-aktier.

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • H Offline
                                          H Offline
                                          henningmaria

Tyskerne ligger ovenfor 25.000 stk indtil videre i dag

1 Reply Last reply
                                          1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger