North Media - ny analyse med op til 20 kr. upside pr. aktie
-
problemet er vel, at virksomheden sidder med et alt for stort kapitalberedskab investeret i værdipapiret? Når der ikke er udsigt til, at den pengekasse bliver udbetalt til aktionærerne er der ingen, der vil give bare i nærheden af kurs 100 for den pengekasse. Se bare på bankerne.
-
'We think the main points will be an update on capital resources and M&A opportunities, expansion of FK Distribution's product offering and future focus on NM Online and Bekey', står der i den aktuelle ABG-præsentation:
- Fokus på kapital/ressourcer
- Fusioner og opkøb
- FK Produkter
Punkt to med fusioner og opkøb lyder (også) rigtigt interessant.
TMSF
-
Hvis der er virkelig er noget om øget samarbejde med Deutsche Post (Einkaufaktuell) samt FK's patenter, så kan du være 100 % sikker på, at så skal kursen op gennem loftet - uanfægtet investeringerne i værdipapirer. Det kan jeg ikke forestille mig andet.
TMSF
-
De kan ikke bare sidde og investere i aktier, de bliver nødt til at komme igang med investeringer eller opkøb. De kan ikke bare sidde på pengekassen. De må fokusere mere på vækst
-
Lille update fra min sidelinje.
handlemønstret er lige efter bogen intet fraviger fra trenden på den lange bane, tag nu og kik på grafen et år tilbage, det derfor vi ikke er kommet op endnu over kurs 100, vi følger trenden med de afvigelser der nu er

Det ser umiddelbart ud til at vi har ramt en ny bund igen omkring de ca. 76 og kravler op igen.
De store aktører slår først til og tager den op når det passer dem, de har jo købt op inden for det sidste års tid husk det

Mvh.
-
Der er helt sikkert udsigt til at North Media udbetaler en væsentlig del af deres store kapitalberedskab til aktionærerne over de næste år. Det har ledelsen lovet. Forvent et udbytte over 100 millioner her om få måneder. Dertil et aktie tilbagekøb.
-
Aktier + kontanter = 60% af North Medias market cap/værdi.
-
Hvilke store aktører er det?
-
Desværre kan man ikke lige se det nu.
Det er vist det man kalder et større f...up!
-
Der har kun været to store aktionærer over de sidste fem år. Den ene er Olav Hansen og den anden er Richard bunck. Olav har solgt Sine aktier. Richard har vel 60 % af firmaet. Så ved ikke helt hvem du taler om?
-
Olav Hansen må være ude. Selv da han gik under 5% var der et salgspres i foråret 2020 / sommer 2020 fra JYB som han solgte sin position fra vinteren 2020.
TMSF:
De må være klar til opkøb. Der er særlig ét børsnoteret dansk selskab som undrer mig kraftigt de ikke har slugt nu hvor deres likviditet er så stærkt. Jeg vil ikke ud med hvilket så lad være med at spørge
Den rapport har bare at være ambitiøs!Trafic:
Min trendlinje fortæller mig, at der er et fint gab op til 90-95, hvilket normalt kommer til at passe med aflæggelse af regnskabet
-
Jeg har store forventninger til den rapport, som slår ABG's rapport estimater væsentligt
-
Niels
Prøv at se side 6/7 med fordelingen af aktier: https://hcandersencapital.dk/analyse/north-media/Håber du har ret i kurs 90/95. Nu får vi snart mere at vide. Er den nye strategi solid og klar - og ikke alt for fluffy - så skal kursen op.
Spændende med din tanke om opkøb. Har selv svært ved at se, hvilket selskab, der skulle passe ind. Bladkompagniet er ikke et selskab, der kommer til salg, tror jeg. Jeg har selv i flere år, tænkt på JP/Politikens Hus som ejer af FK Distribution. Enten som eneejer eller i fællesskab med de øvrige store mediehuse i DK. Omvendt ser jeg nu helst, at det der potentielle samarbejde med Deutsche Post udrulles maksimalt. Det vil være enestående.
TMSF
-
Hvorfor estimerer ABG at NM Online vækster omsætningen 15 mio kr i 2021 samtidigt som EBIT stiger 5, da der i 2020 omsætning stiger 15 og EBIT 16
-
side 6/7 er en fejl fra HCA
Ophørte legale ejere
OLAV W. HANSEN A/S
Holmboes Alle 1A, 11.
8700 Horsens
Ejerandel: 5-9,99%
Stemmerettigheder: 5-9,99%
Afhændelsesdato: 17.02.2020 -
Der flere af de tunge seriøse på banen

Mit gæt er med det marked vi har nu med en masse frygt og forvirring, skal der ikke meget til før handlere både på den korte og lange bane vil rette blikket mod North Media igen følgende ting har rettet blikket ind:
For lavt prissat alt for længe og for stor trafik på andre hypede aktier specielt i midcap trafikken vil komme over i smallcap især i selskaber hvor kursen ikke stemmer overens med værdi og hvor North Media vil være en oplagt mulighed

Tænk på hvis nu C25 skal have en over nakkken og en god tur ned den kommende tid, mon ikke der mange der kan se fornuften i at lægge en god position i solid dansk kvalitet med fremrettet udbytte fremover

Bekey og Boligpotal er sikre vindere fremadrettet...
Opkøb .... mit gæt ville også være Bladkompagniet der så mange ligheder indenfor distributionen så det ville være en oplagt mulighed for at købe sig større og skabe sig en fører position på dette marked.
Hold øje med JYB`s interne handler der bliver flyttet lidt rundt her og der

-
Er der ikke kæmpe store synergier i bladkompagniet og NM?
-
Pas, det kender jeg ikke Bladkompagniet nok til at kunne vurdere. Selskabet er 50/50 ejet af JP/Politiken og Berlingske og leverer aviser, magasiner m.m.m. til kiosker og løssalgssteder i DK. Et andet ben er dagbladsdistribution til abonnenter.
Jeg mener ikke, at Bladkompagniets bundlinje er i nærheden af noget nævneværdigt, men omdelingen til løssalgssteder skal jo til for at sælge aviser, magasiner og krydsordtværshæfter etc. i løssalg. Det samme med en sikkert noget mere fragmenteret omdeling til abonnenter af betalte dagblade.
Men om en fusion/køb/øget samarbejde kan tune begges bundlinjer skal jeg ikke kunne sige - eller afvise. Måske FK Distributions logistik/pakning også kan bidrage her?
Som jeg skrev tidligere, så har jeg troet på, at JP/Politiken en dag ville købe FK Distribution - da koncernen har midlerne, hvis det var det, den ville.
Omvendt er distribution i dette segment vigende, så måske et samarbejde med NM/FK ved roret vil give mening.
Aktuelt har JP/Politiken jo meldt ud, at huset vil
satse på regional- og lokaljournalistik samt, at de er klar til snarligt opkøb:Spekulation, Afkøb Sjællandske Medier (herved sætter man sig på hele Sjælland), og dropper selv 'egen' omdeling ved at sælge Bladkompagniet (kræver Berlingskes accept dog) til North Media. Hmm, måske ... jeg har ikke tænkt på den model før.
Læs om Politikens udmelding her:
JP/Politiken bebuder snarlige opkøb og øget fokus på lokal- og regionaljournalistik
Opkøb er på agendaen hos JP/Politikens Hus, hvis adm. direktør håber at kunne løfte sløret for noget inden længe. Også lokal- og regionaljournalistik har koncernens opmærksomhed.
(mediawatch.dk)
Lad os nu få North Medias 2021-2023-strategi på bordet her 10. februar. Håber den er konkret, ambitiøs og målrettet. Ingen putten og fedteri med tingene.
TMSF
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind