North Media - ny analyse med op til 20 kr. upside pr. aktie
-
Jeg følger denne tråd og North Media med stor interesse.
Kan se HC Andersen Capital har lavet en ny analyse som kan findes her:
For mig er det utroligt hvorfor der ikke er flere der har fået øjnene op for denne case.
Jeg har ca. 5 k aktier i NM hvilket svarer til 30% af min portefølje. Det er nok lige i overkanten at ligge så stor en andel i samme aktie, men det er absolut den aktie jeg ser mest value i af alle..
-
ABG's seneste analyse:
https://www.northmedia.dk/wp-content/uploads/2021/01/ABGSC-Media-Research.pdfBemærk at de også løfter deres kursmål betragteligt.
ABG mener der kommer et overskud på 240 mio. kr. - jeg er lidt mere positiv og tror på en opjustering. Mit kursmål er også 120. Hvis NM eliminerer risici i deres 2021-2023 rapport, så kommer min fair value til at være markant højere.
-
Flot! Så godt det nye target på kurs 75-105. Jeg mener selv, at 100-105 efterhånden slet ikke børe være langt herfra, hvis NM kommer med en strategi for 2021-2023 med tyngde.
Endelig med de kursgevinster på aktieporteføljen alene her i januar så er nuværende kurs 'way behind'. Mon ikke snart vi skal rigtigt mod 'north' ....
TMSF
-
Jeg kan slet ikke forstå værdisætningen som den er nu. Det er faktisk mest virksomheden selv i sin kommunikation, som ikke melder tydeligt nok ud. Jeg håber og ber til at deres præsentation af strategi og økonomiske målsætninger for 2021-2023 er ambitiøse og realistiske. I så fald stiger aktien i hvert fald 50% i år er min vurdering
-
problemet er vel, at virksomheden sidder med et alt for stort kapitalberedskab investeret i værdipapiret? Når der ikke er udsigt til, at den pengekasse bliver udbetalt til aktionærerne er der ingen, der vil give bare i nærheden af kurs 100 for den pengekasse. Se bare på bankerne.
-
'We think the main points will be an update on capital resources and M&A opportunities, expansion of FK Distribution's product offering and future focus on NM Online and Bekey', står der i den aktuelle ABG-præsentation:
- Fokus på kapital/ressourcer
- Fusioner og opkøb
- FK Produkter
Punkt to med fusioner og opkøb lyder (også) rigtigt interessant.
TMSF
-
Hvis der er virkelig er noget om øget samarbejde med Deutsche Post (Einkaufaktuell) samt FK's patenter, så kan du være 100 % sikker på, at så skal kursen op gennem loftet - uanfægtet investeringerne i værdipapirer. Det kan jeg ikke forestille mig andet.
TMSF
-
De kan ikke bare sidde og investere i aktier, de bliver nødt til at komme igang med investeringer eller opkøb. De kan ikke bare sidde på pengekassen. De må fokusere mere på vækst
-
Lille update fra min sidelinje.
handlemønstret er lige efter bogen intet fraviger fra trenden på den lange bane, tag nu og kik på grafen et år tilbage, det derfor vi ikke er kommet op endnu over kurs 100, vi følger trenden med de afvigelser der nu er

Det ser umiddelbart ud til at vi har ramt en ny bund igen omkring de ca. 76 og kravler op igen.
De store aktører slår først til og tager den op når det passer dem, de har jo købt op inden for det sidste års tid husk det

Mvh.
-
Der er helt sikkert udsigt til at North Media udbetaler en væsentlig del af deres store kapitalberedskab til aktionærerne over de næste år. Det har ledelsen lovet. Forvent et udbytte over 100 millioner her om få måneder. Dertil et aktie tilbagekøb.
-
Aktier + kontanter = 60% af North Medias market cap/værdi.
-
Hvilke store aktører er det?
-
Desværre kan man ikke lige se det nu.
Det er vist det man kalder et større f...up!
-
Der har kun været to store aktionærer over de sidste fem år. Den ene er Olav Hansen og den anden er Richard bunck. Olav har solgt Sine aktier. Richard har vel 60 % af firmaet. Så ved ikke helt hvem du taler om?
-
Olav Hansen må være ude. Selv da han gik under 5% var der et salgspres i foråret 2020 / sommer 2020 fra JYB som han solgte sin position fra vinteren 2020.
TMSF:
De må være klar til opkøb. Der er særlig ét børsnoteret dansk selskab som undrer mig kraftigt de ikke har slugt nu hvor deres likviditet er så stærkt. Jeg vil ikke ud med hvilket så lad være med at spørge
Den rapport har bare at være ambitiøs!Trafic:
Min trendlinje fortæller mig, at der er et fint gab op til 90-95, hvilket normalt kommer til at passe med aflæggelse af regnskabet
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind