Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

NorthMedia med rekordresultat

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
35 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af

Blot til info, så kom meddelelsen:
    https://oasm.finanstilsynet.dk/dk/vismeddelelse.aspx?aid=3f9b240c-17ad-49fa-9d59-9c0712022fab

Olav W. Hansen er nu under 5%. Vi har sgu'da meget godt styr på hvad der sker i aktien Match 😄
    Han er ikke helt færdig endnu, og jeg undrer mig også over, at det konsekvent er salgsordrer. Måske spekulerer han i at finde aktien længere nede igen. Det tror jeg så ikke kommer til at ske, for jeg skal love for, at under hans ret store salg, så er kursen mere end stabil 🙂
    Jeg glæder mig til, at se reaktionen når salget er færdigt.

1 Reply Last reply
    0
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user

Jeg må indrømme at gårsdagens melding om at suspendere udbytte gjorde lidt nas. Særligt fordi, at jeg stadig ikke helt kan se, hvordan de er ramt af Corona, og det må jeg jo tage med i mine overvejelser.
      Dog er nøgletallene stadig i den ende, hvor det giver mening og værdiansættelsen kan dårligt komme længere ned end den kurs den handles for i dag - 34'ish, for så bliver selskabet jo gratis 🙂

1 Reply Last reply
      0
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user

Jeg har regnet på North Media's kapitalberedskab og de har med dagens kurser et urealiseret tab siden nytår på ca. 50.000.000 kr. hvoraf Simcorp-andelen er ca. 11.000.000 kr. i tab, så den post skal man måske overveje at skrue på for fremtiden.

Men 50 mio. kr. - det er 2,5 kr. pr. aktie, eller 4 kr. hvis man skal tage fra ATH på deres portefølje omkring den 15/2. Set ud fra den betragtning så er det helt galt at kursen er faldet med 30 kr. siden toppen.

Deres P/E ligger i omegnen af 3 - og det er altså inden man trækker deres kapitalberedskab ud af værdiansættelsen.
        Jeg overvejer ret seriøst at lave en rapport ud fra denne case, for jeg har sjældent set et tilfælde med de her nøgletal.
        North Media bør ikke være ramt specielt meget i forhold til Covid-19 - jeg kan da i hvert fald konstatere at reklamerne stadig dukker op i postkassen 🙂

Jeg kan ikke forsvare at støttekøbe flere. Det tillader min risikoprofil ikke. Jeg er dog i den kategori af undrende, hvor jeg simpelthen ikke kan forstå hvad der sker i en aktie. Det har jeg været flere gange, og regnet tallene igennem 17 gange, hvor jeg ikke bliver klogere på casen, andet end den er korrekt vurderet fra starten. Og alle gangene har det båret frugt heldigvis 🙂

1 Reply Last reply
        0
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user

North Medias aktiebeholdning har en samlet værdi pr. 14. april 2020 på ca. 383 mio. kr. - Kapitalberedskabet er dermed genskabt i forhold til 31/12-2019.

Det er helt ufatteligt, at kursen er nede i det her leje. Det giver slet ikke mening.

1 Reply Last reply
          0
          • nohopeN Offline
            nohopeN Offline
            nohope

De annullerede udbyttet, det koster at man ikke kan stole på deres udmeldinger.

1 Reply Last reply
            0
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user

Det er ikke helt korrekt - de har ret tydeligt skrevet, at hvis kapitalberedskabet tillader det, så vil bestyrelsen overveje at udbetale et ekstraordinært udbytte senere på året.

Og så er en tilbageholdelse af udbytte i denne periode vel ikke det samme som "at man ikke kan stole på deres udmeldinger"? Det udsagn har jeg svært med at forholde mig til som aktionær.

1 Reply Last reply
              0
              • H Offline
                H Offline
                henningmaria

hvorfra ved du at aktiebeholdningen er 383 mio. kr. pr dags dato?

1 Reply Last reply
                0
                • nohopeN Offline
                  nohopeN Offline
                  nohope

Vi vil gerne udbetale et konstant udbytte, der gør det attraktivt at være aktionær i North Media. På baggrund af
                  det ekstraordinært gode resultat indstiller bestyrelsen
                  til generalforsamlingen den 27. marts 2020, at vi hæver
                  udbyttet fra 3 kr. i 2018 til 4 kr. pr. aktie i 2019.

Ups - et kapitalberedskab på kun 500 mio - jan og feb fulgte budgettet - men vi må hellere suspendere udbyttebetalingen. Hvis de får tynd mave over at have knap 400 mio investeret i FANG aktier, så må de hellere se at få likvideret den investering nu !

1 Reply Last reply
                  0
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user

Det er ret træls, at de har solgt deres Netflix-position for 6 måneder siden, men deres Amazon og Facebook positioner er nu ganske fine.

Ellers er de ikke super positioneret i FANG-aktier. Er der ikke lidt fake news over det?

Bortset fra det, så kan jeg godt se din pointe i forhold til kapitalberedskabet, hvis du udelukkende investerer for udbyttets skyld.

Er det udelukkende derfor du er kritisk overfor selskabet?

Nøgletallene i selskabet er helt enestående - hvis du har selskaber med bedre- eller lignende nøgletal, så kast dem gerne på bordet, for jeg er altid på udkig efter gode solide aktieselskaber med en egenkapital der langt overstiger værdien på aktiemarkedet.

1 Reply Last reply
                    0
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user

Hej Henning

Jeg har mit eget Excel-ark, hvor jeg har noteret deres positioner som er nævnt i deres regnskaber. I starten var det lidt kludret med antal af aktier, men efter at have lavet det over et par år, så bør mit antal af positionerne efterhånden været rimelig præcist (jeg runder altid ned, hvis jeg er i tvivl omkring antal, så jeg kun bliver positivt overrasket ved næste opgørelse). Jeg forsøger også at tage højde for valutakursen i forhold til deres US-aktier.

1 Reply Last reply
                      0
                      • nohopeN Offline
                        nohopeN Offline
                        nohope

Jeg har knap 30.000 stk. North Media og er ret muggen over der nu er et hul i mine budgetter på knap 120.000
                        Selskabet må jo være på katastrofekurs, hvis det skal have behov for et kapitalberedskab på 500 mio. De ligger og leger med FANG aktier, der kan give tab på en måned der overstiger udbyttebetalingen. Så synes jeg de skal stoppe med den leg - og give os vores udbytte.

1 Reply Last reply
                        0
                        • D Offline
                          D Offline
                          deleted-user

Nu har de fleste aktier jo givet tab de seneste 1½ måneder. De har FANG-positioner for ca. 85 mio. kr. - Amazons del af dette beløb er ca. 62 mio. kr. - og de har været med til at hive deres aktieportefølje rigtig godt op den seneste uges tid, fordi Amazon i dag er i ATH.

Det er jo ikke nogen nyhed, at selskabet har en stor aktieportefølje, og jeg undrer mig kraftigt over at du har 30.000 stk. aktier i et selskab som du mistænker for "at være på katastrofekurs". Jeg tør næsten ikke tænke på, hvordan din risiko-profil ser ud i andre selskaber...

Jeg kan slet ikke genkende, at selskabet skulle være på nogen negativ kurs. Tværtimod. Hvilket analyser af regnskaberne vel også ret hurtigt dementerer.

1 Reply Last reply
                          0
                          • nohopeN Offline
                            nohopeN Offline
                            nohope

Det er ledelsen, der må mene, de er på katastrofekurs - eller giver det jo ingen mening at suspendere lusede 75 mio i udbytter, når kapitalberedskabet er på 500 mio i noget der ligner en forvokset bolschebutik. 75 mio som de anytime kan tabe på deres FANG aktier - eller vinde.

1 Reply Last reply
                            0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                            • First post
                              Last post
                            0
                            • Debatforum
                            • Seneste
                            • Populære
                            • Bruger