NorthMedia med rekordresultat
-
Det giver mening så. Fint at kursen fastholdes selvom der sælges så stor en post. Meget godt signal!
-
Jeg plejer at tage et lille tjek på hvad North Media's aktieportefølje er værd i midten af et kvartal således også dette.
Pr. 31/12-2019 havde porteføljen en værdi af 400 mio. kr.
Pr. 15/2-2020 er værdien steget til 435 mio. kr.Det er særligt de amerikanske aktier der trækker porteføljen op.
-
Tak for dit tjek, Niels. Tiden er måske inde til, at porteføljemanageren i NM skal vurdere, hvor toppen er. Jeg har ret stor tiltro til, at NM er god til at risikovurdere deres investeringer, således også deres ejendomme, der er beskedent vurderet i forhold til belåningen.
Alt sammen kvalitetstegn der viser, at vi har med et solidt selskab at gøre. Som jeg ser det, er den eneste årsag til udeblevne stigninger i ugens løb, at en eller anden investor har storsolgt gennem Jyske Bank.
Udover Richard Bunck er det mig bekendt kun Olav Holm, der sidder med en stor portion NM-aktier, så det kunne være ham. Det er også mit indtryk, at DB kun har købt beskedent op i ugens løb, så der ligger stadig et stort opkøbsprogram, før de har hentet de 500.000 aktier hjem til NM.
Jeg har købt lidt op i ugens løb, og selvom der er et stykke tid til GF den 27/3 og et udbytte på 4 kr. pr. aktie, kunne det godt hænde, at en analytiker pegede på, at man får sine penge godt forrentet i NM-aktier.
Vi får se!
-
Jeg kan næsten heller ikke tro, at det kan være andre end Olav W. Hansen der sælger ud. Der må snart komme en besked om, at han er under de 5%, men volatiliteten er gledet lidt i svinget.
I ugens løb blev der også givet lidt aktier til topledelsen - eller de købte dem til 36,1 kr.
Jeg er meget fortrøstningsfuld med hensyn til udviklingen i kursen. Når man har talt fornuft med sin tålmodighed, så skal det nok gå det hele. Når/Hvis Olav W. Hansen er ude eller stopper salget og de ledende medarbejdere har solgt ud, så de kan købe en ny bil eller whatever, så kan jeg slet ikke få øje på andet end upside - og der er langt. Selskabet popper jo op hvis man søger efter lav værdisættelse. En P/E under 6 er altid interessant.
-
Hej Niels - Olav Hansen. Korrekt. Jeg fik ikke lige tjekket navnet helt. Mon ikke de ledende medarbejdere satser på en større præmie? Det tror jeg.
ABG plejer at være meget konservative i deres kursudmeldinger. Så kurs 68 kr. - som er deres øverste bud - er nok sat for at kunderne i ABG kan glæde sig over større kursgevinster.
-
Blot til info, så kom meddelelsen:
https://oasm.finanstilsynet.dk/dk/vismeddelelse.aspx?aid=3f9b240c-17ad-49fa-9d59-9c0712022fabOlav W. Hansen er nu under 5%. Vi har sgu'da meget godt styr på hvad der sker i aktien Match

Han er ikke helt færdig endnu, og jeg undrer mig også over, at det konsekvent er salgsordrer. Måske spekulerer han i at finde aktien længere nede igen. Det tror jeg så ikke kommer til at ske, for jeg skal love for, at under hans ret store salg, så er kursen mere end stabil
Jeg glæder mig til, at se reaktionen når salget er færdigt. -
Jeg må indrømme at gårsdagens melding om at suspendere udbytte gjorde lidt nas. Særligt fordi, at jeg stadig ikke helt kan se, hvordan de er ramt af Corona, og det må jeg jo tage med i mine overvejelser.
Dog er nøgletallene stadig i den ende, hvor det giver mening og værdiansættelsen kan dårligt komme længere ned end den kurs den handles for i dag - 34'ish, for så bliver selskabet jo gratis
-
Jeg har regnet på North Media's kapitalberedskab og de har med dagens kurser et urealiseret tab siden nytår på ca. 50.000.000 kr. hvoraf Simcorp-andelen er ca. 11.000.000 kr. i tab, så den post skal man måske overveje at skrue på for fremtiden.
Men 50 mio. kr. - det er 2,5 kr. pr. aktie, eller 4 kr. hvis man skal tage fra ATH på deres portefølje omkring den 15/2. Set ud fra den betragtning så er det helt galt at kursen er faldet med 30 kr. siden toppen.
Deres P/E ligger i omegnen af 3 - og det er altså inden man trækker deres kapitalberedskab ud af værdiansættelsen.
Jeg overvejer ret seriøst at lave en rapport ud fra denne case, for jeg har sjældent set et tilfælde med de her nøgletal.
North Media bør ikke være ramt specielt meget i forhold til Covid-19 - jeg kan da i hvert fald konstatere at reklamerne stadig dukker op i postkassen
Jeg kan ikke forsvare at støttekøbe flere. Det tillader min risikoprofil ikke. Jeg er dog i den kategori af undrende, hvor jeg simpelthen ikke kan forstå hvad der sker i en aktie. Det har jeg været flere gange, og regnet tallene igennem 17 gange, hvor jeg ikke bliver klogere på casen, andet end den er korrekt vurderet fra starten. Og alle gangene har det båret frugt heldigvis

-
North Medias aktiebeholdning har en samlet værdi pr. 14. april 2020 på ca. 383 mio. kr. - Kapitalberedskabet er dermed genskabt i forhold til 31/12-2019.
Det er helt ufatteligt, at kursen er nede i det her leje. Det giver slet ikke mening.
-
Det er ikke helt korrekt - de har ret tydeligt skrevet, at hvis kapitalberedskabet tillader det, så vil bestyrelsen overveje at udbetale et ekstraordinært udbytte senere på året.
Og så er en tilbageholdelse af udbytte i denne periode vel ikke det samme som "at man ikke kan stole på deres udmeldinger"? Det udsagn har jeg svært med at forholde mig til som aktionær.
-
hvorfra ved du at aktiebeholdningen er 383 mio. kr. pr dags dato?
-
Vi vil gerne udbetale et konstant udbytte, der gør det attraktivt at være aktionær i North Media. På baggrund af
det ekstraordinært gode resultat indstiller bestyrelsen
til generalforsamlingen den 27. marts 2020, at vi hæver
udbyttet fra 3 kr. i 2018 til 4 kr. pr. aktie i 2019.Ups - et kapitalberedskab på kun 500 mio - jan og feb fulgte budgettet - men vi må hellere suspendere udbyttebetalingen. Hvis de får tynd mave over at have knap 400 mio investeret i FANG aktier, så må de hellere se at få likvideret den investering nu !
-
Det er ret træls, at de har solgt deres Netflix-position for 6 måneder siden, men deres Amazon og Facebook positioner er nu ganske fine.
Ellers er de ikke super positioneret i FANG-aktier. Er der ikke lidt fake news over det?
Bortset fra det, så kan jeg godt se din pointe i forhold til kapitalberedskabet, hvis du udelukkende investerer for udbyttets skyld.
Er det udelukkende derfor du er kritisk overfor selskabet?
Nøgletallene i selskabet er helt enestående - hvis du har selskaber med bedre- eller lignende nøgletal, så kast dem gerne på bordet, for jeg er altid på udkig efter gode solide aktieselskaber med en egenkapital der langt overstiger værdien på aktiemarkedet.
-
Hej Henning
Jeg har mit eget Excel-ark, hvor jeg har noteret deres positioner som er nævnt i deres regnskaber. I starten var det lidt kludret med antal af aktier, men efter at have lavet det over et par år, så bør mit antal af positionerne efterhånden været rimelig præcist (jeg runder altid ned, hvis jeg er i tvivl omkring antal, så jeg kun bliver positivt overrasket ved næste opgørelse). Jeg forsøger også at tage højde for valutakursen i forhold til deres US-aktier.
-
Jeg har knap 30.000 stk. North Media og er ret muggen over der nu er et hul i mine budgetter på knap 120.000
Selskabet må jo være på katastrofekurs, hvis det skal have behov for et kapitalberedskab på 500 mio. De ligger og leger med FANG aktier, der kan give tab på en måned der overstiger udbyttebetalingen. Så synes jeg de skal stoppe med den leg - og give os vores udbytte. -
Nu har de fleste aktier jo givet tab de seneste 1½ måneder. De har FANG-positioner for ca. 85 mio. kr. - Amazons del af dette beløb er ca. 62 mio. kr. - og de har været med til at hive deres aktieportefølje rigtig godt op den seneste uges tid, fordi Amazon i dag er i ATH.
Det er jo ikke nogen nyhed, at selskabet har en stor aktieportefølje, og jeg undrer mig kraftigt over at du har 30.000 stk. aktier i et selskab som du mistænker for "at være på katastrofekurs". Jeg tør næsten ikke tænke på, hvordan din risiko-profil ser ud i andre selskaber...
Jeg kan slet ikke genkende, at selskabet skulle være på nogen negativ kurs. Tværtimod. Hvilket analyser af regnskaberne vel også ret hurtigt dementerer.
-
Det er ledelsen, der må mene, de er på katastrofekurs - eller giver det jo ingen mening at suspendere lusede 75 mio i udbytter, når kapitalberedskabet er på 500 mio i noget der ligner en forvokset bolschebutik. 75 mio som de anytime kan tabe på deres FANG aktier - eller vinde.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind