Agat ejendomme sælger ejendom for 335 mill. kr.
-
Jeg gentager lige. Man skal helt generelt bare holde sig fra tkdv / Agat ejendomme. De har stort set aldrig tjent penge i det buldrende boligmarked og kursen er kun gået ned, hvis man ser i det store hele.
Find noget kvalitet istedet for en lille aktie, som denne -
Nu er det da heldigvis voksne mennesker der læser med på siden her, så de kan nok selv finde ud af om de skal købe eller sælge, så skal vi ikke istedet diskutere fakta og evt. TA på aktier som det vel er meningen med denne side.
Jeg har regnet lidt på det og gransket sidste regnskab igen og kommet til den konklusion at Amerika Plads, p-kælder,højest kan være bogført til 127 mill. kr. måske mindre.
Tallet fremkommer som nævnt ovenfor ud fra den samlede bogførte værdi af deres ejendomme på 1373 mill. kr. hvor de skriver at de at 9,1 % er Parkering.
Det eneste parkering Agat ejer er det netop solgte Amerika Plads, så den må altså være bogført til 127 mill. og da Agats ejendomme andel er 50% af salgs summen på 335 mill kr. kan jeg regne ud af deres del er solgt til 40 mill. kr. over bogført værdi.
Så med mindre Agat finder på at nedjustere på andre områder, skal der komme en opjustering af forventningerne på tirsdag når Agat ejendomme aflægger Q3 regnskab.Det vil være dejligt hvis nogen vil kontrollere mine tal og udregning.
Tallene finder i på side 7 i regnskabet.
https://agat.dk/wp-content/uploads/2019/09/Agat-Q2-2019-20.pdf -
Du har ret tumult. Vores kultur på Proinvestor er, at vi inspirerer og støtter hinanden. Vi belærer ikke.
-
Tumult har da ellers behov for belæring. Agat sælger parkeringskælderen med en tilfredsstillende avance. Alligevel bliver der ikke ændret på forventningerne til årets resultat. Det kan betyde 2 ting.
- Agat har hele tiden haft avancen på parkeringskælderen indregnet i forventningerne.
- Eller også har Agat haft tilsvarende tab på andre projekter.
Den op-/nedjustering tumult forventer ved Q3 kom med salgsmeddelelsen, medmindre Agat er helt utroværdig.
Endnu engang skuffer Agat!
-
Skal vi ikke diskutere FA istedet for at "belære", og man må gerne være uenig.
Et selskab har pligt til straks at meddele når der sker kurspåvirkende ting. Agat mener åbenbart at dette salg er kurspåvirkede, men med 2 dage til regnskabet kan det nemt tænkes at men venter med en evt. opjustering.
Avancen fra dette salg kan under ingen omstændigheder være indregnet i forventningerne, for det kom først til salg omkring ½ års regnskabet.Jeg ved ikke om de kommer med en opjustering på tirsdag, og anbefaler hverken køb eller salg, og belærer ingen om hvad de skal, men jeg håber at nogen vil bekræfte/afkræfte at mit regnestykke længere oppe om at Agat har fået en pris der er ca. 40 mill. kr. højere end bogført.
Det er ret vigtigt, for er det korrekt tror jeg på en opjustering på tirsdag. -
Arne...Vi har absolut nultolerance over for personligt rettede bemærkninger. Det skal alle respektere.
-
Et selskab har pligt til straks at meddele kurspåvirkende ting, og selskabet har pligt at at meddele, hvordan den kurspåvirkende ting påvirker de tidligere udmeldte forventninger.
Det har Agat også gjort her; nemlig med en konstatering af at salget understøtter den tidligere meddelte forventning om et resultat før skat på 0-10 mio. Altså man fastholder forventningen om 0-10 mio i resultat, på trods af avancen på 30-40 mio.
Hvis Agat ændre den mening fra fredag til tirsdag kan der ikke være megen tvivl om, at de ikke har overholdt oplysningsforpligtigelserne.Hvis salget ikke har været med i tidligere forventningerne er du blevet skånet for en stor nedjustering på tirsdag.
-
Kurspåvirkende ting skal meldes straks, medens forventninger er på grundlag af et skøn, så jeg mener ikke de gør noget ulovligt.
Man er jo ved at lægge sidste hånd på regnskabet netop nu. Hvis det ikke er færdig vil det være forkert at udmelde noget nu, men du har ret i at så skulle de måske have afholdt sig fra at skrive at noget overhovedet i salgs meddelelsen.
Desuden skriver de jo at salget har virkning fra 16 dec. så det er nok ikke med i regnskabet på tirsdag.Vi er meget klogere på tirsdag.
-
Køberen er Jesudan, og her forklares hvorfor de har været så interesserede i at erhverve denne ejendom.
Jeudan køber 32.000 kvm stor parkeringskælder på Amerika Plads for 335 millioner kr.
Jeudan, Danmarks største børsnoterede ejendoms- og servicevirksomhed, køber en 32.000 kvm stor parkeringskælder med 814 pladser ved Dampfærgevej/Amerika Plads på Østerbro i København. Det sker for 335 millioner kr. Bag salget står By & Havn og Agat Ejendomme. Frasalget betyder, at By & Havn og Agat Ejendomme ikke længere har aktiver i kvarteret. – Den […]
Estate Media - (estatemedia.dk)
Jeg gætter på at der har været andre interesserede købere, siden de han åbnet den store pung.
-
Storaktionær meddelelse:
Storaktionærmeddelelse
Selskabsmeddelelse nr. 12/2019 Under henvisning til Kapitalmarkedslovens § 30 skal Agat Ejendomme A/S meddele følgende: Agat Ejendomme A/S, ISIN...
GlobeNewswire News Room (www.globenewswire.com)
Strategic Investments runder dermed 15% af aktierne i Agat ejendomme.
Det er voldsomt så stor en del af Agat der ejes af Storaktionære og insidere.
I øjeblikket er de vist til sammen over 40 %. -
Ham Lars, kender Helge Larsen vist bedst af os alle sammen

Jeg har ikke hentet regnskab og studeret - får nok heller ikke tid, men jeg kan se at regnskaberne er rødglødende!
-
Hej Martin, Hvilken Lars er det du mener jeg kender?
-
Hej Helge
Lars Stoltze Fra Strategic Investments, der står han sidder i Proinvestor, som bestyrelsesformand -
Ok..Ham kender jeg godt. Det samme med hovedaktionæren Kim Mikkelsen. Han er også hovedaktionær i Proinvestor.
-
Så kom Q3 regnskabet, og spørgsmålet er, om det er tilfredsstillende. Minus ca. 25 mio. kr. og et forventet overskud i Q4 på ca. 25 mio. giver et 0-resultat. Til gengæld er der "likviditetsluft" fra indtægter fra salg af lejligheder. Så nu bliver kursreaktionen interessant. Jeg ville være køber efter afslutning af 2019/20, hvis ellers der ikke dukker uventede negative begivenheder op. Men jeg køber ikke efter Q3.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind