Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Tvivl om Whistleblower

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
23 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • E Offline
    E Offline
    Esset
    wrote on sidst redigeret af

Måske er der tvivl om whiselblowerens hæderlighed, der er til gengæld ingen tvivl om at db har været svindlere af værste skuffe.
    Ang. røde ører, er det danske Banks ledelse der har det, og der går nok stadig lidt tid inden farven fortager sig. Måske engang i 2021, hvis der ikke dukker mere shit op.

1 Reply Last reply
    3
    • bgadkB Offline
      bgadkB Offline
      bgadk

Hvem er det, som du mener Danske Bank har svindlet?

Det må du helt klart vide, siden du mener at der "ingen tvivl om at Danske Bank har været svindlere af værste skuffe" ?

1 Reply Last reply
      3
      • E Offline
        E Offline
        Esset

Det er alle de lande og stater der mener at hvidvask er kriminel. Læs evt. Db's egen rapport til en start.

1 Reply Last reply
        1
        • bgadkB Offline
          bgadkB Offline
          bgadk

Du taler uden om. Hvem er det Danske Bank har "svindlet"?

1 Reply Last reply
          1
          • E Offline
            E Offline
            Esset

Hvis du mener dB er helt uskyldig, så fred være med det. Igen idag kan man læse om yderlig et sagsanlæg. Det er måske også helt uden grund?

1 Reply Last reply
            1
            • bgadkB Offline
              bgadkB Offline
              bgadk

Du fortsætter med at snakke uden om, og forsøger at lede diskussionen væk fra din oprindelige injurierende påstand.
              Hvad jeg mener om sagen og Danske Bank kan vi tage ved en anden lejlighed.

Men først må du dokumentere at Danske Bank i sagen fra Estland har "været svindlere af værste skuffe", sådan som du påstår.
              Og i tilfælde du ikke kan dokumentere det, så må du offentligt her i debatten anerkende at Danske Bank ikke har svindlet nogen i sagen fra Estland og at du anderkender at dit udsagn var forkert.

Hvis en debat ikke bygger på fakta og alle er frie til at udslynge alle de vilde påstande de ønsker bare fordi de føler sådan, så har vi ikke længere en rationel debat, men istedet et kollektivt følesesudbrud uden rod i realiteterne.

1 Reply Last reply
              4
              • doodhaD Offline
                doodhaD Offline
                doodha

Nemlig - sådan gør vi på Proinvestor. Her er debatten saglig og seriøs.
                Det er ikke Euroinvestor-debatten, det her.

1 Reply Last reply
                4
                • tommycarstensenT Offline
                  tommycarstensenT Offline
                  tommycarstensen

Danske Bank har indrømmet svindel/hvidvask i Estland.

Konklusioner på undersøgelserne vedrørende Danske Banks estiske filial
                  https://danskebank.com/da/news-og-insights/nyhedsarkiv/press-releases/2018/pm19092018

Danske Bank sigtet af SØIK for overtrædelse af hvidvaskloven i sagen vedrørende bankens estiske filial
                  https://danskebank.com/da/news-og-insights/nyhedsarkiv/company-announcements/2018/sm28112018

Jeg skylder at nævne, at jeg har aktier i Danske Bank. Jeg tror og håber, at fortidens synder hører netop fortiden til. Derfor blev også skuffet, da jeg så denne:

Danske Bank sigtet af SØIK i Flexinvest Fri-sagen
                  https://danskebank.com/da/news-og-insights/nyhedsarkiv/company-announcements/2019/sm14112019

Warren Buffett har solgt nogle af sine aktier i Wells Fargo. Måske jeg også skulle smide Danske Bank på porten, indtil de stopper med deres svindel.

1 Reply Last reply
                  2
                  • E Offline
                    E Offline
                    Esset

Uha, pas nu på Tommy, nu kommer bgadk efter dig.
                    Ps. Ejer også lidt af dB, desværre, købt på et tidspunkt da alle dB hypere mente at det var den absolutte bund 116, ha,ha, men ikke et ondt ord om dem, det var min egen beslutning.

1 Reply Last reply
                    1
                      tommycarstensenT Offline
                      tommycarstensen

bgadk har som regel styr paa tingene, saa hvis han irettesaetter mig, saa er jeg ret sikker paa, at han har sat sig bedre ind i det end mig 🙂 Min stolthed lider ikke et knaek, hvis jeg tager fejl 🙂 Doemte er de i hvert fald ikke blevet endnu. Jeg haaber af hensyn til Danmark, at sagen gaar lidt under radaren fremover. Jeg krummede taeer, da historien om guldet i Rusland poppede op paa Bloomberg og et par andre apps paa min telefon.

1 Reply Last reply
                      2
                      • A Offline
                        A Offline
                        Arne_A

Nej, Tommy. Danske Bank har ikke indrømmet svindel/hvidvask i Estland.Og Banken er heller ikke dømt for det - og bliver det formentlig heller aldrig.
                        Banken har indrømmet, at den langt fra har gjort det den skulle for at modvirke, at kunderne har kunne bruge banken til hvidvask, at der er mistanke til at medarbejdere har været i ledtog med kunder, og at der har været et omfattende ledelsessvigt m.v.

Og jo, Banken har indrømmet, at den har overtrådt hvidvaskloven; men derfra og til at banken selv har svindlet er der langt og ingen indrømmelse af.

1 Reply Last reply
                        4
                          tommycarstensenT Offline
                          tommycarstensen

Saa fik vi vist sat det endegyldigt paa plads. De har vist heller ikke mistet saa mange kunder. Bank-kunder maa siges at vaere trofaste 🙂

1 Reply Last reply
                          1
                          • E Offline
                            E Offline
                            Esset

Ok, de har overtrådt hvidvask loven, men de har ikke svindlet, så kan det vist ikke pakkes mere ind i vat. Man er altså ikke kriminel bare fordi man overtræder loven. Fred være med eder, amen.

1 Reply Last reply
                            1
                            • A Offline
                              A Offline
                              Arne_A

smag og behag er forskellig. Hvis du mener at man er svindler, hvis man overtræder færdselsloven så må du da mene det. Jeg har fået flere fartbøder, og føler mig hverken som svindler eller kriminel.

1 Reply Last reply
                              2
                              • bgadkB Offline
                                bgadkB Offline
                                bgadk

Nej Tommy, Danske Bank har IKKE indrømmet svindel. Prøv at læs dit eget link. De har indrømmet utilstrækkelig kontrol med kunderne, men det har intet med svindel at gøre.

1 Reply Last reply
                                0
                                  tommycarstensenT Offline
                                  tommycarstensen

Lad os se, hvilken konklusion SOEIK kommer frem til. Danmark er virkelig blevet kritiseret i udlandet for manglende tilsyn. Lad os haabe for os aktionaerer, at der ikke kommer endnu en Paradise Papers eller Panama Papers. Skandalerne er kommet i en lind stroem i loebet af aartiet hos den "svindlende" bank. Jeg tror, at det er slut nu, men jeg er ogsaa kendt for at vaere meget naiv 😄

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • bgadkB Offline
                                    bgadkB Offline
                                    bgadk

Jeg tror ikke udlandet skal kritisere Danmark og Danske Bank alt for meget.
                                    Der har ude i Europa været nogle rigtig grimme sager (Udbyttesagen, LIBOR skandale, Salg af obligationer som ikke var så sikre som annonceret), som handler om svindel.

I den sammenhæng er det vigtigt at holde sig for øje, at Danske Bank ikke har svindlet nogen i sagen fra Estland. Ingen har tabt penge, eller er blevet snydt.

Tværtimod der der blevet betalt skat til den Danske Stat af fortjenesten på banktjenesterne.

Skulle de have kontrolleret de reelle ejere af pengene mere end de gjorde?

Ja, men det var også en del af konceptet ikke at stille for mange spørgsmål, når det galt at hjælpe russere sende deres penge uden for Putins lange kolde fingre.

Faktisk synes jeg at den lille sag med Flexinvest er mere etisk angribelig end "skandalen" i Estland. I den har banken ikke taget kundernes interesser tilstrækkeligt alvorligt, ved at sælge et produkt hvor omkostningerne var større end fortjenesten. I disse nulrente tider er det meget sandsynligt at dette er tilfældet, men kunderne skal altså have det klart at vide.

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • bgadkB Offline
                                      bgadkB Offline
                                      bgadk

Ved svindel snydes andre for penge eller andet.
                                      Det er der slet ikke tilfældet i Danske Bank.

Men jeg tager dit indlæg som, at du indrømmer at du tog fejl og at du også er enig i at Danske Bank ikke har svindlet nogen i Estlands sagen.

1 Reply Last reply
                                      0
                                        tommycarstensenT Offline
                                        tommycarstensen

Jeg er ikke enig i, at ingen har tabt penge paa hvidvask-skandalen. Derudover synes jeg ikke, at Danske Bank skal fortsaette med at assistere med hvidvask af penge, selv om den danske stat tjener paa det. Men det er bare min mening.

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • bgadkB Offline
                                          bgadkB Offline
                                          bgadk

Så må du meget gerne svare på hvem som har tabt penge på sagen fra Estland?
                                          Udover aktionærerne altså....

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger