Forventede udbytter i 2020 shipping
-
Så kom produkttank omsider med! Raterne for de største produkttankere LR2'erne ligger nu på 80.000 USD/d på ruten fra Den Persiske Golf til Japan mod 10.000 USD/d tidligere i år.
Dette har forbindelse til eskplosionen i oiletankraterne. Nye VLCC'erne plejede at transportere MGO produkttank på deres jomfrurejse fra skibsværftet. Eftersom raterne på olietank er de højeste i historien, sker dette ikke mere.
Dette lover godt for Torm, STNG, ASC og D/S Norden.
-
Delvis. På s. 5 i Joakim Hannisdahls rapport, som jeg har linket til ovenfor, viser han sine forventninger til 2019-udbytter. Det kan man jo sammenligne med, hvor meget der er udbetalt i 2019 indtil nu.
Jeg nævner i flæng:
TNK: 8 %
GOGL: 8 %
Avance: 7 %
BWLPG: 6 %
NAT: 6 %
LPG: 4 %
GLOG: 4 %
DHT: 4 %
SBLK; 3 %
TNP: 3 %
FRO: 0 %
FLNG: 0 % -
Hvor kan man finde information på, hvornår man skal have købt ovenstående aktier for at få udbytte?
Inde på nasdaq kunne jeg finde info på TNK, men det var for forrige år, og datoerne så ud til at variere meget fra år til år.
Er også interesseret i x-dato for Avance, hvis der er nogen derude, som ved hvad det er? -
Jeg bruger DN.no gratis investordel til mine norske aktier. Det er en suveræn side.
DN Investor
DN Investor gir deg markedsoversikt og nye spennende verktøy som kan hjelpe deg å få oversikt over finansmarkedene.
DN Investor (investor.dn.no)
-
Hej Delfin
Kan man finde de forskellige fragtrater som chart nogen steder.
Det eneste jeg har er BDI som jeg egentlig bruge entry og exit. Det har fungeret på dry bulk og tank. Ligger pt. i NM,GOGL, GSL og har lige exitet min STNG position. -
TNK offentligggør 1 gang om ugen reviderede grafer for spotraten for suezmaz, aframax og LR2. Læg mærke til at LR2 er de største skibe inden for produkttank. Suezmax og aframax er råolietankere.
Med disse grafer er man dækket ind efter min mening. Der findes daglige rater og for flere skibstyper, men det er ofte "støj" forklædt som data.
NATs grafer er tilstrækkelige for den almindelige investor.
Teekay Tankers Ltd. Market Insights
Teekay has developed from a regional shipping company into one of the world’s largest marine energy transportation, storage & production companies.
Teekay (www.teekay.com)
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind