LPG: Kursfesten forsætter
-
I de kommende år er der udsigt til 5% årlig vækst i LPG-markedet i Asien. Hvorfor dette markedet er så stort lige nu - og hvor det stiger, fortæller jeg om i udsendelsen (7,40).
https://www.24syv.dk/programmer/millionaerklubben/56371693/qa-med-larsen-og-persson
"Asia LPG market stood at over $ 81.4 billion in 2018 and is projected to grow at a CAGR (Compound annual growth rate) of over 5% to cross $ 109 billion by 2024".
Read the full report: https://www.reportlinker.com/p05813155/?utm_source=PRN
Disclaimer: Jeg har aktier i Avance Gas Holding, Bw-LPG og Dorian.

-
Links med tak til Nanoq fra Finansavisen.no
-
Jeg kan se på Yahoo at Avance i juni 15 var over 140 nkr. Forventer du at den kan komme op i det niveau igen?
-
Jeg ser et cyklisk rederiselskab, som vil få en god indtjening pga høje rater i et stramt marked i nogle år endnu. Det vil give kursstigninger og gode udbytter. Hvor kursen ender ved jeg ikke. Giver normalt heller ikke bud på den slags.
-
Som jeg fortalte i Millionærklubben:
"LPG shipping largely unaffected by attack on Saudi Arabia".
-
Interview på Børsen Play om LPG-rederierne:
-
Jeg vil kraftigt anbefale Joakim Hannisdahl fra Cleaves Securities, hvis I ikke allerede kender ham.
Han er shippinganalytiker med norsk bias (perfekt!). Han analyserer olietank, tørlast, LPG og LNG. Desværre ikke produkttank.
Joakim Hannisdahl udgiver masser af rapporter, der kan hentes gratis, hvis man registrer sig. Hans track record er uovertruffen. Bemærk dog, at jeg ikke har uafhængig bekræftelse af dette, men jeg hælder til, at Joakim overvejende sandsynligt taler sandt.
Jeg er ret vild med hans kvantitative metode. Han laver prognoser på de fremtidige rater inden for sektorerne, og anvender herefter dette som et hovedindput i analysen af selskaberne.
Her er en et link til hans twitter profil.
-
Helt enig Delfin. Jeg følger også Joakim.
-
jeg var lige inde og checke hans week mail for uge 40
Han skriver dog om produkttank, under afnittet med Oil Tankers: "We expect product tankers to follow suit as coated vessels turning dirty thins the tonnage list."
Så han er ikke helt ignorant overfor produkttank
-
Ny Shipping Weekly fra Joakim Hannisdahl oven på en fantastisk uge:
"Dry Bulk Shipping: The BDI fell 5% w/w, with similar losses in the sub-segments. We still believe we are close to a short-term trough, and that Capesize spot rates will rise in the coming months as Brazil again increases its iron ore exports from the current 27mt per month to 34mt tonnes. Panamaxes generally softened in the Atlantic as tonnage continued to build, but the rates ex-USG firmed slightly on rumors of Chinese buyers of grain.
Oil Tankers: What a week! VLCCs surging 71% to reach a 3-year-high. The impact from US sanctions on Chinese owners, a persistent risk premium after the Saudi attacks and scrubber retrofitting are the short-term catalysts. However, do not forget the underlying fundamental trends we have been highlighting for years: The lowest orderbook since 1997, increasing US exports, and the implications from IMO'20 are now highly tangible.
LNG Carriers: LNG carriers also wanting their spot in the limelight this week, with TFDEs quoted +16% w/w to $84k/d as we enter the high-season of the year. MEGI/XDFs now quoted at $100k/d, with Flex LNG (BUY/N185) said to have chartered out two vessels around the $100k/d mark.
LPG Carriers: VLGC spot rates rose 19% w/w to $66k/d amidst another active week in the West. Asian LPG prices have increased lately, raising the regional price differential US vs Asia. This "arbitrage" now supports theoretical VLGC rates of $83k/d, and we see further upside in the near term."
404 - Page not found
The page you are looking for doesn't exist or has been moved.
(www.cleaves.no)
-
Jeg kom desværre fejlagtigt til at sige halvdelen af aktiekursen i Mio-klubben i fredags. Men ok...Overdrivelse fremmer forståelsen.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind