Porteføljer, frimærker, boblere og sektorfokus
-
Det giver da god mening. Så vil jeg kigge nærmere på Salmar. Bakkafrost har jeg allerede lidt af.
-
Hey Helge. Til at starte med, tusinde tak for dine mange indspark! Og fordi du deler din PF med os andre
Jeg følger dig med stor interesse.Jeg skriver fordi jeg ikke helt kan forstå hvorfor Thin Film ikke har sneget sig ind under raketterne? Eller under de store poster. Jeg ser det som en klar stjerne de kommende år. Hvor Internet of Things forhåbentligt bliver en del af alles hverdag.
Jeg er helt med på at det nok stadig er lidt tidligt at gå ind i Thin Film. Men jeg har bare aldrig hørt dig omtale IOT og vil derfor bare høre om du har en vinkel på det?
Eller kender til andre virksomheder som er stærke indenfor den sektor. -
Tak daduda. Thin Film følger jeg perifert. Selskabet virker dog stadigt prematurt.
Udviklingen på IOT-området har jeg inde på radaren. Der er mange muligheder og retninger i segmentet. Jeg har bla. et frimærke i RTX som har spændende udvikling i gang.
-
OPDATERING PÅ PORTEFØLJER, FRIMÆRKER OG BOBLERE d. 22. marts 2016.
Jeg har reduceret i Novo og solgt Torm ud på regnskabet fra porteføljerne (har beholdt et frimærke). Har købt mere Genmab.
Jeg har som fortalt her på ProInvestor i laksechatten, i Børsen og på Facebookgrupperne i de seneste uger, øget mit fokus kraftigt på laksesektoren pga situationen i den chilensiske opdrætssektor. Har derfor købt pæne frimærker i Grieg og The Royal Scottish Salmon Company, samt mindre positioner i dag i Austervoll, Havfisk, Lerøy , Marine Harvest og Norway Royal Salmon.
Som noget nyt har jeg taget frimærker i minesektoren ind på bogen. Det er på ren anbefaling fra en god facebookven, som gør sig i den sektor.
PORTEFØLJER:
Novo,
Genmab,
Bakkafrost,
Salmar,
Schouw & Co. A/S,
Bavarian Nordic
Fingerprint Cards,
Zealand Pharma,
Avance Gas Holding,
Hexagon Composites
BioportoFRIMÆRKER OG BOBLERE:
Amar Mining
Aurora LPG Holding
Austervoll Seafood
Avocet Mining
Biogaia
Biotec Pharmacon
BoConcept
Cheniere Energy, Inc.
DHT
DNO
Dorian LPG Ltd.
Euronav
Exiqon A/S
Forward Pharma A/S
Frontline
Golar LNG
Grieg
Havfisk
Hugo Games
Höegh LNG Holdings
Idex
Imint
Kongsberg Automotive
Lerøy Seafood Group
Marine Harvest
Medical Prognosis Institute
NEXT Biometrics Group
Nordic American Tankers
Norway Royal Salmon
Oncology venture
Panoro Energy
Precise Biometric
Prosafe
ProstaLund AB
Protector Forsikring
Questerre Energy Corporation
RTX A/S
Seadrill
Scartec Solar
Silver Wheaton
Stolt-Nielsen
The Royal Scottish Salmon Company
Torm
Tomra Systems
Tsakos
XXLAktuelt sektorfokus:
Medicin/biotek
Biometri
Laks
LPG/LNG
Sol
Tank
Tech generelt -
Jeg holder det jeg har. Ligger i pensioner med et overskueligt antal. Køber ikke yderligere pt.
-
Det satser jeg på. Dog er jeg tilfreds med 10-15% oveni den nuværende stigning i år.
-
lige mit spørgsmål mht avance gas idag hvor vi rammer 54. men jeg beholder også mine og satser på de ad åre kommer tilbage og at deres gavmilde udbytter bliver ved. jeg supplerer heller ikke. skal se en optrend først.
-
OPDATERING PÅ PORTEFØLJER, FRIMÆRKER OG BOBLERE d. 22.maj 2016.
Jeg har siden sidste opdatering yderligere reduceret i Novo samt frasolgt Avance Gas Holding (bedre sent end aldrig).
Har købt flere Genmab og lakseaktier. Øgningen i sidstnævnte er primært sket i Grieg og The Scottish Salmon Company. Bakkafrost har jeg rigeligt af og har derfor ikke suppleret under det mindre tilbagefald aktien har haft for nyligt.
Under frimærker og boblere har jeg købt en lille portion Bull certifikater i Genmab samt øget frimærkerne i samtlige lakseselskaber.
PORTEFØLJER:
Genmab,
Novo,
Bakkafrost,
Salmar,
Grieg,
The Scottish Salmon Company
Fingerprint Cards,
Schouw & Co. A/S,
Bavarian Nordic,
Zealand Pharma,
Hexagon Composites
BioportoFRIMÆRKER OG BOBLERE:
Amar Mining
Aurora LPG Holding
Austervoll Seafood
Avocet Mining
Biogaia
Biotec Pharmacon
BoConcept
Cheniere Energy, Inc.
DHT
DNO
Dorian LPG Ltd.
Euronav
Exiqon A/S
Forward Pharma A/S
Frontline
Genmab Bull 3 N
Golar LNG
Havfisk
Hugo Games
Höegh LNG Holdings
Idex
Imint
Kongsberg Automotive
Lerøy Seafood Group
Marine Harvest
Medical Prognosis Institute
NEXT Biometrics Group
Nordic American Tankers
Norway Royal Salmon
Oncology venture
Panoro Energy
Precise Biometric
Prosafe
ProstaLund AB
Protector Forsikring
Questerre Energy Corporation
RTX A/S
Seadrill
Scartec Solar
Silver Wheaton
Stolt-Nielsen
Thin Film
Torm
Tomra Systems
Tsakos
XXLAktuelt sektorfokus:
Medicin/biotek
Laks
Biometrihej Helge, du skal da ha
-
Hej Helge
Tusinde tak for din update, er jo altid spændende at hører hvad du gør dig af overvejelser. Jeg tænker hvordan definere du hvornår noget går fra et frimærke til en decideret position? Er det når den udgør mere end 2% af din portefølje feks. eller er det når over x antal tusinde?
Når du har solgt din Avance Gas har du så kig efter en ny solid udbytte aktie, for som jeg husker det var det argumentet for at købe den i sin tid. -
Et frimærke kan være helt til 100 kr. Det er små positioner som hele tiden vil poppe op i de respektive porteføljer. Aktierne er så nemmere, at holde fokus på i stedet for på den lange boblerliste.
Avance Gas kan jeg sagtens finde på at købe igen, men laksesektoren har gode udbytter samtidigt med et stor stigningspotentiale i kurserne i de kommende år. Her har jeg så flyttet pengene over.
-
Se ovenover.

-
G'aften Helge...
Mange tak for din åbenhed og villighed til at dele ud!
Er blot interesseret i at høre (ifm Genmab x3) om du har købt i omtrentlig dette kursleje - har stigningen ikke været så markant og vedholdende de sidste dag at man må forvente et "tilbagefald" i aktien, pga gevinsttagning og måske fordi den er blevet for stor i nogle porteføljer, med mulighed for et noget lavere entry - eller er den i nuværende kurs stadig et oplagt køb?
Tak igen og go' aften til dig -
Hej Nielsen,
Gode tanker. Forude venter ASCO og godkendelse i Europa. Det tror jeg kan give noget ekstra på kursen.
Mine 3xbull er blot et frimærke for at lære den slags instrumenter bedre at kende. Får løbende mange spørgsmål omkring emnet.
Se eventuelt Genmabchatten med kommentarer fra Nordeas Michael Novod.
MVH
Helge
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind