Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

BIOTEC - Potentielle partnere vækster på sårområdet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
17 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    Mr_medicos
    wrote on sidst redigeret af

Hegu-Larsen til alt respekt for deg men
    litt fakta frisker deg her
    Kjære

Jeg mener det du sier og din vurdering er totalt feil
    1.Woulgan Biogel og linsensering av SBG det forhandles med Smith i det Europiske markedet.
    Når det gjelder tallene for Smith jeg ve ikke helt hva du ser vi andre ikke ser
    Det jeg ser er at Smith innen sårpleie markedet taper terreng med en nedgang på omsetting på - 8%

ref link
    http://www.smith-nephew.com/global/assets/pdf/corporate/smith_nephew_first_quarter_ 2015_trading_report.pdf

Smith taper markedsandeler som det synger i sårpleie market
    Advanced Wound Management 290 315 -8% 1% -4% 5%
    Advanced Wound Care 178 189 -6% 9%
    Advanced Wound Bioactives 75 72 4% 5%
    Advanced Wound Devices 37 54 -33% -27%

Omsetningen er nede fra 315Mill dollar i Q1 2014 til 290 Mill i Q1 2015 er det dette du kaller vekst heeee

Jeg anbefaller dere hører og lyter til Lien Mandag kveld kommer Rapporten og webcast Tirsdag
    ref link twitter woulgan biogel

1 Reply Last reply
    1
    • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
      Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
      Helge_LarsenPI-redaktør

Jeg er delvis enig. Jeg har dog taget artiklen fra "Aktieinfo" til indtægt for, at tallene i 1. kvartal 2014 var præget af lagernedbringelse.

"Smith & Nephew har fremlagt salgstal for første kvartal, og det bliver til et solid vækstopsving, og den underliggende salgsvækst i Advanced Wound Care (AWC) var på 9 pct. til 178 mio. dollar, og dermed har koncernen leveret en vending i markedet, hvor Smith & Nephew havde problemer i 2014. Det understøtter troen på vækstudsigterne for Coloplasts sår- og hudplejedivision.

På pressekonferencen nævnes det, at Advanced Wound Cares (AWC) vækst bliver hjulpet af stærk vækst i det amerikanske salg. En del af forklaringen skyldes dog også et let sammenligningsgrundlag med lagernedbringelse i samme kvartal i fjor".

1 Reply Last reply
      0
      • M Offline
        M Offline
        Mr_medicos

Jeg vet ikke hva du ser i denne linken men jeg ser
        ref link
        http://www.smith-nephew.com/global/assets/pdf/corpora..

Smith taper markedsandeler som det synger i sårpleie market

Omsetningen er nede fra 315Mill dollar i Q1 2014 til 290 Mill i Q1 2015 er det dette du kaller vekst heeee

Hvis jeg tar feil beklager jeg det hele

1 Reply Last reply
        0
          Helge_LarsenPI-redaktør

Læs lige artiklen som jeg har som kilde. Det kan godt være, at den er en overfortolkning, men det er den som Nordnet har bragt.

1 Reply Last reply
          0
          • M Offline
            M Offline
            Mr_medicos

Vi som tror på Lien og Biotec vil bli belønnet å le på vei til banken

Avtalen tror er meget nærmere en hva de fleste tror av oss.
            Jeg kjenner nok dynamikken og kropsspråket av Lien så pass og gjennom denne siste webcast presentasjonen at tror avtalen nå finpusses.
            Spennende nå blir hver dag som går hver eneste dag som går nærmere og enda nærmere.

Jeg vet dere har sett denne men hør en gang til anbefaler jeg webcasten
            ref

favicon

(webtv.hegnar.no)

Tør si at aksjekursen er over 50kr i Mai måned

Analyse fra Car

http://nordic.carnegie.se/research.carnegie?file=Sq8Eh8IC8VuQS3OEhkltINFZputMc4Ujd22yZgwO%2BQs%3D

1 Reply Last reply
            1
            • M Offline
              M Offline
              Mr_medicos

http://stocklink.no/mobile/Article.aspx?id=112396

1 Reply Last reply
              1
              • M Offline
                M Offline
                Mr_medicos

Bedømme selv Lien det han uttaler i Webcasten
                Han forventer avtalen er i boks snart.I mine øynene er snart noen få dager max 2 til 4 uker.
                Jeg tror avtalen er i boks allerede neste uke.
                Lykke til

1 Reply Last reply
                0
                • M Offline
                  M Offline
                  Mr_medicos

Fra xtrainvestor iotec Pharmacon, JffFrederiksen Coloplast kunne godt ligne en fremtidig samarbejdspartner med Biotec Coloplast er blevet sat tilbage på en vigtig del af sårplejemarkedet. Problemer med sikkerheden af Devon Medicals Extricare sårplejeprodukter, der virker ved undertryk, har for nyligt fået Coloplast og Devon til at gå fra hinanden og i stedet sætte hinanden i stævne i amerikanske retslokaler Da Coloplast indgik aftalen for få år siden, blev samarbejdet ellers karakteriseret som et strategisk skridt ind på en meget vigtig del af sårplejemarkedet. Målt i værdi er markedet på cirka 2,5 mia. dollar, og sårbehandling med såkaldt negativt pres er dermed næsten lige så stort som det traditionelle bandagemarked. Med det opsagte partnerskab har Coloplast ikke længere aktiviteter på det felt, men det er et ønske at få det igen. - Vi vil rigtigt gerne have det, for det giver os nogle muligheder i forhold til tenders (store udbud). Der er nogle tenders, man kun kan komme med på, hvis man også har produkter med negativt pres. Det er derfor, vi gik ind, og derfor vi gerne vil have det. Det er et stort marked, siger Lars Rasmussen. Under aftalen med Devon havde Coloplast eneret til salg og markedsføring af produkterne i EU, Schweiz, Brasilien, Kina, Australien, Sydkorea og Sydafrika. Foreløbigt var produkterne dog kun markedsført som pilotprojekter i Brasilien, Schweiz og Grækenland. Her opdagede Coloplast sikkerhedsproblemerne og bad Devon om at rette fejlene, hvilket amerikanerne ikke ønskede. I stedet opsagde Devon aftalen, og Coloplast sagsøgte dem. - Nu må så se, hvad vi så gør. Der findes selvfølgelig nogen derude, som har produkterne, men som ikke har en salgsorganisation, der kan presse dem ud. Der er mange muligheder, og vi må se, hvad der er det mest oplagte, siger Lars Rasmussen. At udvikle produkterne selv er ikke et alternativ. - Den beslutning traf vi for otte år siden, og det skal vi ikke, siger Lars Rasmussen og uddyber: - Vi har fin nok vækst i sårpleje uden det, men der er nogle muligheder, vi ikke kan gå efter, så derfor vil vi selvfølgelig gerne have det. Retstvisten med Devon drejer sig blandt andet om, at Coloplast vil have Devon til at tage produkter retur, hvilket amerikanerne dog ikke ønsker. Dertil kommer omkostninger på at køre produktet. /ritzau/FINANS Jakob Dalskov +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail: [email protected] , www.ritzaufinans.dk

1 Reply Last reply
                  1
                    Helge_LarsenPI-redaktør

Enig. Det er en oplagt mulighed.

1 Reply Last reply
                    0
                    • M Offline
                      M Offline
                      Mr_medicos

http://www.business.dk/medico/brud-med-partner-saetter-coloplasts-saarpleje-tilbage

1 Reply Last reply
                      0
                      • D Offline
                        D Offline
                        dollarhaj

Coloplast tror jeg ikke det bliver, jeg har fået at vide for ca 2 mdr siden. At de udmærket kendte til Woulgan, men at produktet ikke passede ind i deres strategiske overvejelser. Men dermed ikke sagt, det ikke kan ha ændret sig, men tror det bare ikke.

1 Reply Last reply
                        0
                        • M Offline
                          M Offline
                          Mr_medicos

Nå vel situasjonen er forandret til Biotec fordel ser du ikke det?

1 Reply Last reply
                          0
                          • M Offline
                            M Offline
                            Mr_medicos

Coloplast har trukket en række produkter tilbage fra markedet, hvilket har ført til, at den amerikanske leverandør har revet kontrakten i stykker. Coloplast har nu lagt sag an og overvejer på grund af ét aspekt, om det næste skridt inden for produktområdet skal være en ny partneraftale eller et opkøb.

Link Preview Image
                            Itureven kontrakt kan føre til Coloplast-opkøb

Coloplast har trukket en række produkter tilbage fra markedet, hvilket har ført til, at den amerikanske leverandør har revet kontrakten i stykker. Coloplast har nu lagt sag an og overvejer på grund af ét aspekt, om det næste skridt inden for produktområdet skal være en ny partneraftale eller et opkøb.

favicon

(medwatch.dk)

1 Reply Last reply
                            2
                              Helge_LarsenPI-redaktør

Jeg er på Børsen TV mandag morgen omkring vækstmulighederne for Coloplast.

1 Reply Last reply
                              2
                              • D Offline
                                D Offline
                                dollarhaj

Så husk at sige, de burde skynde sig at lave en aftale med Biotec Pharmacon Helge 🙂

1 Reply Last reply
                                2
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Mr_medicos

Larsen har du link til tv debatten..

1 Reply Last reply
                                  0
                                    Helge_LarsenPI-redaktør

Her er TV-linket. Desværre levnede tiden ikke, at jeg kunne komme ind på sårområdet specielt. Det får jeg nok mulighed for i radioen på fredag. Her er jeg i studiet under hele udsendelsen mellem 9-10.

301 Moved Permanently

favicon

(play.borsen.dk)

1 Reply Last reply
                                    1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                    • First post
                                      Last post
                                    0
                                    • Debatforum
                                    • Seneste
                                    • Populære
                                    • Bruger