Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

4 mulige oliekøb

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
13 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    Mcjean
    wrote on sidst redigeret af

Er ikke til TA men har respekt for dem der kan og jeg kan se at du laver en fin analyse af oliemarkedet generelt.
    Bliver dog nødt til at spørge dig om du synes at TA specifik kan bruges på en midcap aktie endda en af de små af slagsen? Volumen er jo for det meste en joke, så kan en teknisk analyse bruges eller bruges den kun med forbehold til små aktier med lav volume? Men siden du gør det må du vel kunne det.

Mit sidste spørgsmål er angående QEC og din teknik, Hvordan kan du bruge TA på lige netop QEC som er skiftet fra at være et exploreselskab til at blive et produktionsselskab, mangler der ikke et sammenligningsgrundlag eller hur? før et glidende gennemsnit, omsætning, top og bund, modstand og støtte etc. kan udregnes og konkluderes udfra?

Tak for svar!

1 Reply Last reply
    0
    • Henrik_Munthe-BrunH Offline
      Henrik_Munthe-BrunH Offline
      Henrik_Munthe-Brun

Chevron er også et muligt bud. God value investering med pænt udbytte.

1 Reply Last reply
      1
      • A Offline
        A Offline
        AndersEgsvang

Jep Henrik. Chevron er i top 10. Den er bare for dyr, til at komme i top 4. 🙂

• Anders
        1 Reply Last reply
        0
        • A Offline
          A Offline
          AndersEgsvang

Hej Mcjean

TA kan bruges på alle markeder, hvis man forstå hvordan det skal udnyttes. Jeg er aldrig fan af at basere en langtidsinvestering udelukkende på TA, der skal ligge noget mere til grund for en 5 års handel eller andet.

Om aktien svinger meget eller lidt er sådan set ligegyldigt til måden jeg bruger TA på. Et glidende gennemsnit er et godt og nemt redskab at bruge, men på en aktie som QEC, kan det virke mærkeligt. Jeg har derfor heller ikke brugt det på QEC. Modstand og støtte virker også på samme måde, hvis man forstår det teoretiske bag. Det er ikke bare hokus pokus, men der er altså en mening med galskaben.

Ift. lige netop TA på QEC, så er det også der den er vanskelig. Men da jeg er tekniker, så skal de aktier jeg finder gerne hænge sammen rent teknisk. Det er her QEC halter lidt. Det er i teorien ligegyldigt hvordan deres forretning fungerer. TA er baseret på købere og sælgere, så når jeg ikke kan finde de store ting på QEC, så er det fordi at der mangler deltagere i markedet. Så volumen spiller selvfølgelig ind over, men i det store billede kan man godt se hvordan aktien har flyttet sig de sidste par år, og hvordan købere og sælgere ikke har samme interesse mere. Det kan sagtens opstå, men lige nu er der ikke de store deltagere.

• Anders
          1 Reply Last reply
          1
          • M Offline
            M Offline
            Mcjean

Tak for svar
            Men vil aktien ikke altid flytte sig når virksomheden skifter karakter, det må da gøre det vildt svært at bruge TA ved faseskift.
            Der er dog andre med en TA på omkring 1.80, men den norske kr. er faldet meget så dagens kurs er meget tæt på bunden, hvilket i sig selv lyder helt skørt når firmaet besidder værdier for over 2 mia. kr.alene i jord og måske helt op til 20 mia. afhængig af moratorium i Qecbec og de hemmeligholdte PH-værdier.

1 Reply Last reply
            0
            • A Offline
              A Offline
              AndersEgsvang

TA vil ikke fungere hvis de splitter aktierne eller noget i den stil. Men fordi de ændre virksomhedens forretningsmodel, så ændrer det ikke nødvendigvis TA. TA virker så længe det er den samme aktie der er tale om. Det virker ikke, hvis de splitter deres aktier som fx Maersk har gjort. Vi kan jo ikke forvente at Maersk rammer de 80.000 igen. 🙂

1 Reply Last reply
              0
              • M Offline
                M Offline
                Mcjean

QEC nyt angående short.
                https://www.norskbulls.com/Default.aspx?lang=en

1 Reply Last reply
                1
                • A Offline
                  A Offline
                  AndersEgsvang

Jeg ville nu ikke kalde den candle der for en solid Bullish candle. For mig ligner det mest af alt en stor doji, som kun indikerer splittelse. Nu er jeg også meget konservativ når jeg handler, men det er ikke lige sådan en der får mig til at springe ud af stolen af begejstring. 🙂

• Anders
                  1 Reply Last reply
                  1
                  • A Offline
                    A Offline
                    AndersEgsvang

Pga. nye reguleringer i North Dakota området "Bakken", så vil det komme til at koste producenterne i dette område $1.5-$2.0/b mere at producere olie. Prisstigning vil først mærkes efter Q2. i blandt disse producenter er Hess corporation, Statoil Oil & Gas LP og Continental ressources og mange flere.

1 Reply Last reply
                    0
                    • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                      Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                      Helge_LarsenPI-redaktør

Har du et link Anders?

1 Reply Last reply
                      0
                      • A Offline
                        A Offline
                        AndersEgsvang

OPEC's MOMR fra 15. januar http://screencast.com/t/9Nnpt8TJb3D

1 Reply Last reply
                        0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger