Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vestas Q&A på PI

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
131 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af

Hvis en sådan henvendelse skulle have nogen som helst indflydelse på Vestas mht. åbenhed og imødekommenhed.. bør i skrabe ca. 1 million aktier sammen i en "forening" eller sammenslutning, og SÅ henvende jer!.. Det ville have en vis "vægt" i modsætning til at små-aktionærer kræver indsigt. Bedste var, hvis alle danske Vestas aktionærer slog sig sammen og f.eks. repræsenterede 20 af den samlede aktiekapial.. her kunne man faktisk med fælles fodslag både få indsigt og indflydelse!.. mvh.

1 Reply Last reply
    1
    • G Offline
      G Offline
      google24

Forsøger efter bedste evne og købte i dag 😉

1 Reply Last reply
      0
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user

Enig oneofakind. Nu er Patrick gået hjem. Men jeg kan sige at ved 18 tiden havde vi samlet 91.500. Lad os gå efter millionen. Vi samler ind i en uge.

1 Reply Last reply
        1
        • MIFM Offline
          MIFM Offline
          MIF

Undskyld men spilder I ikke jeres tid? Hvad vil I påvirke? Vi har en proff. bestyrelse & ledelse i Vestas der gør hvad de er bedst til!

Tålmodighed folkens så skal I bare se løjer.

MIF

1 Reply Last reply
          1
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user

Nogle ting er værd at forsøge. Vi vil godt støtte de private aktionærer i deres ønske om direkte dialog med selskabets ledelse. Der er som Bryan anføring blot ønske om god investorpleje ved hjælp af direkte information.

Tålmodighed. Tror tiden er til levering nu.

1 Reply Last reply
            2
            • pete44.5P Offline
              pete44.5P Offline
              pete44.5

Det handler jo ikke om indflydelse, men om oplysning, og det kan vel ikke vaere for meget forlangt, eller hur....
              Dette er ikke foreningen af Vestas Shareholders hvor man bilder sig ind at have indflydelse.... Det er nok ikke ganske almindelig vedligeholdelse af Investor Relations, men eftersom ganske mange private danskere har og stadig stoetter virksomheden... er det paa en eller anden maade paa plads

1 Reply Last reply
              0
              • U Offline
                U Offline
                Uheldig

Du kører på endnu MIF.
                Ja, troen den kan åbenbart ingen tage fra dig.
                Uanset hvor slemt det ser ud.

Nu har EDPR søgt om udsættelse til leveringen af møller frem til 2015.
                Det ser jeg bestemt ikke som positivt.

Bare et lille FIF til dig

1 Reply Last reply
                0
                • MIFM Offline
                  MIFM Offline
                  MIF

Ja det ser jeg primært som EDPRs problem vi ved jo ikke hvor meget de har udnyttet pt. af rammen? Når det er sagt ja så påvirker det i sidste ende Vestas og andre mølle producenter at det reelt er kunderne der lider. Se bare Dong! Som jeg husker det var en hel del af rammen primært til berammet til nordamerika og hvis Vestas har rigelig travlt her så er det da fint de kan udskyde nogle af MW i denne ramme til fremtiden? Husk også de kan udvide den med 600 MW og det havde naturligvis været fint hvis de ubetinget havde udnyttet denne option nu!

Så ja en svag nyhed men måske i både EDPRs & Vestas interesse?

Hun god kundepleje betyder alt det er dem man lever af.

MIF

1 Reply Last reply
                  0
                  • MIFM Offline
                    MIFM Offline
                    MIF

Husk også der under fremlæggelsen flere gange blev påpeget at V112 performer langt bedre end forventet. Det er også kommet frem at projektet Vestas er med i med V80 - flydende vindmølle netop ud for Portugal allerede har leveret langt mere strøm end forventet og klaret bølger over 15 m.!

Alle de steder man er i tvivl om Off-shore her vinder flydende møller fordi man psykologisk ved de ikke skal stå der til evig tid! De kan fjernes!

MIF

1 Reply Last reply
                    0
                    • C Offline
                      C Offline
                      cykling

Takker for opbakningen

Hvis vi som nuværende aktionærer eller måske fremtidige aktionærer vil prøve og afmystificere de mange og triste overskrifter i pressen er vi nødt til og søge indsigt.

Jeg tænker at man hos Vestas er kede af den presse omtale man har fået de sidste kvartaler.

Jeg er i hvert fald som aktionær træt af og være i tvivl om hvad der foregår og mener ikke at jeg gennem pressen får en objektiv dækning.

Hvis vi som private aktionærer kunne lave et vindue . Hvor vi kunne afklare vores tvivl ville det efter min mening være en kvalitet både for os og Vestas.

Hvis der er noget der hedder en folke Aktie.Så er det vel Vestas.Man køber selvfølgelig aktien fordi man forventer og få et udbytte af det. Men også fordi det er et produkt man kan stå inde for og sympatisere med. At virksomheden så også er Dansk og giver arbejdspladser er også en faktor for mange.

Hvis nogen her er bevidste om lignende steder som PI. Ville det være et forsøg værd og lægge linket fra tråden ud. Så vi kan få samlet det bagland der skal til for at det også giver mening for Vestas og være med.

( stave og sætnings fejl skyldes at fruen sover og derfor ikke kan rette )

Venligst Cykling

1 Reply Last reply
                      3
                      • M Offline
                        M Offline
                        mccarthy

Jeg mener at EDPR har udmeldt at firmaet ikke ønsker at udnytte optionen. Og jeg læser historien som at EDPR for nærværende ikke ønsker at købe møller i stor scala fra Vestas.

1 Reply Last reply
                        0
                        • H Offline
                          H Offline
                          Hagel

Rigtig godt initiativ. Men hvad er det konkret, der ønskes indsigt i og svar på? Jeg tænker, at Vestas allerede har meldt det ud, der er at melde ud. For virksomheden kan jo af gode grunde ikke "afmystificere de mange og triste overskrifter i pressen", såfremt de triste overskrifter er sande. I hvert fald ikke dem alle.

1 Reply Last reply
                          0
                          • MIFM Offline
                            MIFM Offline
                            MIF

Enig i det med optionen men det gjalt jo onshore møller! Kunne det tænkes at denne udskydelse er fordi de faktisk nu står og skal bruge mange penge i de flydende møller?

Vestas kan jo sagtens få en kæmpeordre her tillige på 2-3 MW! Det virker jo fint så og MW priserne bliver meget spiselige modsat dem der fikseres på havbunden!

Med Japans behov for energi på dybt vand er det daogså bare med at komme igang. Jeg tror det er der pengene skal bruges?

Det er et portugisisk firma og det er Portugal der testområdet og det kan give mange arbejdspladser til et også trængt Portugal.

1 Reply Last reply
                            0
                            • M Offline
                              M Offline
                              mccarthy

Jeg læner mig over Hagels indlæg.
                              Jeg synes at Vestas har regnskabsudmeldinger som er prima. Problemet ligger i troværdigheden omkring udmeldingerne. Uden at lave spin så har de sidste udmeldinger fra Vestas været lidt 'Good cop - bad cop' forstået på den måde at Dag kommer med realiteterne og DE buldre ud med vanlig gejl.
                              Tiltaget er vel ment, men i mine øjne af mere skade end gavn. Cykling - stor respekt fra min side for dit engagement.

1 Reply Last reply
                              0
                              • M Offline
                                M Offline
                                mccarthy

Jeg elsker dig MIF. Fakta bider squ ikke på gammel hud. Jeg erkender din skrive ret, men du plejer at have noget mere substans i dine indlæg. Jeg skulle være den sidste til at moralesætte, men lidt selv 'justice' ville fan'me være på plads når dine indlæg skader Vestas.

1 Reply Last reply
                                0
                                • C Offline
                                  C Offline
                                  cykling

For mig handler det om at gøre et forsøg på og skabe dialog og åbenhed mellem Vestas og deres aktionærer.

Jeg syntes det er fint at Vestas introducere Windmade for erhvervslivet og at Vestas i forhold til kunde undersøgelser kan skrive om at tilliden mellem vestas og deres kunder er i top.

Men som almindelig aktionær mangler jeg og kunne mærke og forstå Vestas.Jeg kan dagligt læse om hvordan analytiker og journalister tolker på Vestas og maler fanden på væggen.

Jeg mangler et forum hvor Vestas møder manden på gulvet og vi med de begrænsninger der lægger inden for området. Trods alt måske kan belyse og afklare evt åbne lyse misforståelser.

En start på et mere åbent Vestas kunne være og mødes med sine aktionærer på PI.

Og måske med lidt held og god vilje starte en dialog der ikke kun kan opleves på de bonede gulve eller som hidtil først tolket af pressen ,derefter gjort til mundrette stykker og så læst og tolket af os.

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    mccarthy

Beklager hvis jeg ser det som, at du som alle andre ( inkl. mig selv ) har overinvesteret, og nu kæmper for at nedbringe GAK.
                                    Vestas udmeldinger er blevet bedre og hvis troværdigheden holder så er det et alpha. Og cykling, jeg tror på dette alpha! Hvis vestas nye ledelse kan vende den mistrøst som DE sluttelig har skabt år efter år, så får den nye ledelsen en stor accept herfra for virke.
                                    Tillid.

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • C Offline
                                      C Offline
                                      cykling

Selvfølgelig er mine personlige investeringer drivkraften i mit arbejde / interesse for ideen.

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • U Offline
                                        U Offline
                                        UCP

Kære Administrator

Med den største undren har jeg idag læst Administrators opfordring til Vestas om at deltage i den debat som foregår på PI og fremlægge deres problemer til offentlig beskuelse på PI?

Undskyld jeg bruger et af de udtryk som jævnligt forekommer på PI, nemlig "Har Administrator drukket af natpotten"?

Er PI virkelig så naiv at tro, at Vestas skulle åbenbare sine problemer på PI så er man virkelig langt ude i hampen! Har PI positive tanker for Vestas, så burde man bakke op om de aktionærer som har sluttet sig sammen i en forening, der dækker ca 2.000.000
                                        aktier eller 1 % af aktiemassen og har tæt kontakt til yderligere 12 % af aktiemassen.

Foreningen har fremsat forslag til afhjælpning af Vestas problemer, og det viser sig nu at Vestas bevæger sig præcis i de retninger af tiltag som foreningen længe har argumenteret for.

Smertelige men nødvendige tiltag som foreningen mener skulle have været iværksat for længe siden, og endda mener foreningen at der stadig er behov for "cost cut" i produktion og udvikling, samt en langt bedre styring af kalkulationer.

Foreningen har udpeget en af Danmarks mest erfarne energi virksomhedsledere som kandidat til en bestyrelsespost i Vestas og har søgt tilslutning til dette kandidatur hos en betydelig del af aktiemassen.

Vi må erkende, at kun gennem virksomhed i Vestas bestyrelse kan vi opnå den indflydelse der tilstræber konsolidering af Vestas økonomi.

Jeg har noteret mig alle de mange forskellige indlæg
                                        om Vestas, der næsten alle forekommer positive for Vestas Ve og Vel!

Er disse udtalelser alvorligt ment, så burde man melde sig ind i foreningen og sammen med foreningens nuværende medlemmer forsøge at hjælpe Vestas i den nuværende situation. Privat små investorer besidder idag 61 % af Vestas aktier, så det burde være en smal sag at erhverve kontrollen over Vestas, såfremt man virkelig ønskede at gavne sine egne investeringer.

Tal fra sidste GF i Vestas viste, at med 10 % af aktiemassen havde man majoriteten af afgivne stemmer.

Vagn

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • U Offline
                                          U Offline
                                          UCP

Pete og Bryan

Vestas Shareholders har kun kritiseret den gamle ledelse og specielt DE for tidligere synder, der har bragt Vestas i den nuværende situation, og denne kritik deles af andre investorer.

Vi har gennem dialog med instanser som har indsigt fået klare signaler om, at der nu i den nye ledelse fokuseres på "Cost fremfor vækst", og at DE´s indflydelse er blevet svækket. Blot nærer vi frygt for, at den iværksatte konsolidering kommer for sent!

For øvrigt bilder vi os ikke ind at have indflydelse, men vi prøver af alle kræfter at skaffe os indflydelse, men det er korrekt vi arbejder for realiteter og ikke Fata Morganaer.

Vagn

Vagn

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger