Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vesas og kursen efter regnskab i næste uge

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
36 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af

Her GWEC prognose for 2011-2016. 2013 ser værst ud med en nedgang i produktionen på 0,4% og så går det ellers opad. Vestas har mål på 5GW i 2013 så deres estimater ser ok ud.
    Se vedhæftede fil.

61889_GWEC_forventninger_vindenergi_2011_2016.doc

1 Reply Last reply
    0
    • MIFM Offline
      MIFM Offline
      MIF

Det bliver spændende med regnskaber om der bare er lidt positivt i det! Omvendt så har Vestas selv sagt det er 4Q der bliver bedst så lad jer ikke panikke hvis det er neutralt eller en anelse dårligere. Miffen er dog svag positiv og tror på positive overraskelser men det er sku svært at forudse fordi der er de store forskydninger i ind og udbetalinger.

Det meget negative cashflow i 3Q var dog ikke forventet så jeg formoder de måske har ydet længere kredittid til en eller flere kunder så som kommer i kassen nu?

En kurstrigger kunne jo være Vestas igen levede op til de forpligtigelser som kreditorerne mener de er løbet fra.

Det eneste jeg kan se der kan være tale om er enten skjulte investeringer i egne parker der har jo været 2-3 store ordrer hvor kunden var hemlig.

Eller og har Vestas måske tilbagekøbt egne Obligationer da kurserne var i bund, hvilket kan virke uetisk da de selv har bragt virksomheden i den ringe situation og dermed indirekte fik kurserne ned!

Spændende bliver det uanset hvad.

MIF

1 Reply Last reply
      0
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user

Her en for kommuleret REGIONS udvikling samme årstal. og et link til rapporten. http://gwec.net/wp-content/uploads/2012/06/Annual_report_2011_lowres.pdf

61892_GWEC_Regions_Vindudvikling_kommuleret_2011_2016.doc

1 Reply Last reply
        0
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user

The Danish company, hit hard by the economic downturn and uncertainty over the U.S. wind production tax credit, reported late Wednesday it would close all three R&D offices in the United States in the next three to six months, resulting in a loss of 85 more jobs.
          http://www.mywindsornow.com/news/3072096-113/vestas-company-plant-asdg

1 Reply Last reply
          1
          • M Offline
            M Offline
            mccarthy

Hej Windstyrke.
            Først, så mener jeg at Siemens møller er lettere i toppen. Nu har jeg fulgt visionen for flydende vindmøller et par år, og du har evig ret i at dette er fremtiden. U.K. eventyret i Nordsøen baseres på at der eksisterer 'bankerne'; altså at undergrunden er rimelig flad, antal meter til bunden begrænset og der eksisterer kendt teknologi for at etablering af soklerne til møllerne. Det koster stadig spidsen af den berømte jetjager at etablere fundamenterne og senere via specialbygget skibe at montere møllerne, men hvad ... Men Nordsøen er atypisk for off-shore vindmølle fundering. De fleste steder er der en kort fastlandssokkel og derefter et dyb, og deri ligger det store potentiale i flydende vindmøller. Hvis det kommende portugisiske flydende vindmølleprojekt afvikles med success, så er præmissen for off-shore totalt ændret. Senest har der været udmeldinger, der indikere parkbyggerne er opservante på netop dette.
            I et af de mange indlæg amkring flydende platforme, bemærkede jeg at V164 også var en kandidat! Jeg har ikke fantasi til at forstå at dette kan lade sig gøre, men stoler på ekspertisen.

1 Reply Last reply
            0
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user

Jeg har ikke styr på vægten af Simens 6MW i forhold til Vestas 3-8MW. Jeg håber Troldmanden vil skrive lidt om det fordi det tror jeg han viden om eller kan beregne.
              Golfstrømmen har lavet nogle dybe plovfurer og der kan flyde mange vindmøller når platformene har udstået læretiden.

1 Reply Last reply
              0
              • C Offline
                C Offline
                cykling

Jvf det man kan læse så skulle tilskuddet fra EU til phase 2 projektet tildeles sidst i oktober.Problemet som tidligere har været diskuteret er at vi ikke kan gennemskue hvordan konstruktion i Windplus er skruet sammen.Jeg tror desværre ikke at det er en selvfølge at vestas er leverandør til det næste projekt.Men håber meget de er.

1 Reply Last reply
                0
                • troldmandenT Offline
                  troldmandenT Offline
                  troldmanden

windstyrke det er korrekt hvad mccarthy skriver. Siemens gearløse koncept erfaktisk lidt lettere end vestas gear møller

1 Reply Last reply
                  0
                  • troldmandenT Offline
                    troldmandenT Offline
                    troldmanden

GWEC prognose er alt for positiv. NO WAY markedet kun falder 0,4% til næste år. Alene US kommer til at falde 8-10.000mw til næste år. Det udgør ca 20% af verdens marked...... Kina forventes også at falde med 1-3GW. Og INGEN andre markeder kan kompensere så meget. Så vi kommer til at tale om et fald på +10% i 2013.

Producenterne guider jo også i vid udstrækning om +10% fald for næste år. F.eks guider Vestas 20% færre producerede og afskibede møller i 2013. Og GE endnu mere

1 Reply Last reply
                    1
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user

Det kan vise sig at din krystalkugle ser rigtigt. Det har jeg også en lille tanke om. Jeg venter meget snart en meddelelse fra GWEC der fortæller om de nye estimater og så vurderer jeg derudfra.

1 Reply Last reply
                      0
                      • D Offline
                        D Offline
                        deleted-user

Er det Simens 6MW i forhold til Vestas 3MW og har du nogle tal for vinger, tårn og gear samt inventar(det løse). Eller hvilket forhold tænker du på når du fortæller at Simens er lidt lettere end Vestas.

1 Reply Last reply
                        0
                        • S Offline
                          S Offline
                          smides

Deres vindmøllepark ichile på 90 mw forventer de at sælge i 4 kvt. Det oplyste de i deres halvårsregnskab så der kommer en god mia kr. ind på kontoen der. Så mon ikke de når deres fri cash flow på en mia Euro i 4 kvt.

1 Reply Last reply
                          1
                          • troldmandenT Offline
                            troldmandenT Offline
                            troldmanden

Siemens 3mw gearløse vejer 73T på nacellen. Vestas V112 vejer +100 T. Siemens 3mw THM (nacelle, navn + vinger) vejer 140 tons med 113m rotor. V112 THM er omkring 180 T

1 Reply Last reply
                            0
                            • doodhaD Offline
                              doodhaD Offline
                              doodha

De fossile energiaktier udgør en boble, der venter på at briste.

Når investorer og aktionærer opdager, at 80 pct. af de kendte reserver af kul, olie og gas ikke kan brændes af uden at udløse klimakatastrofer, vil værdien af den fossile industris aktier styrtdykke.

Redirecting to https://www.information.dk/udland/2012/11/fossile-energiaktier-udgoer-boble-venter-paa-briste

favicon

(www.information.dk)

Måske skulle man overveje at shorte disse aktier...? - før eller siden kan det sikkert være profitabelt...
                              (- lige så profitabelt som det har været for nogle at shorte vedvarende energi aktier...)

1 Reply Last reply
                              2
                              • M Offline
                                M Offline
                                mccarthy

Hej cykling. Jeg er med på spøgen. Der kommer en mindre nedjustering omkring cashflow, ordreindtag og et større klarsyn på hvad Vestas vil i nærmeste fremtid. Over en uge ligger kursen vel som i dag.

1 Reply Last reply
                                1
                                • RizlaR Offline
                                  RizlaR Offline
                                  Rizla

Min tro på DE kan ligge på et meget lille sted . Principelt kan jeg ikke være positiv på et firma , som i den grad er uigennemskuelig og som gang på gang har vist sig at være utroværdig ..

Mit bud er optur , når tallene kommer frem kl. 08. DE vil om eftermiddagen som sædvanligt ikke ind på de tal , som virkelig fortæller hvor galt det står til - ingen bliver en skid klogere på alle de vigtige punkter til pressekonferencen .

Når pressekonferencen er overstået og alle med interesse i Vestas nok en gang bliver frustrerede over en arrogant og vindblæst DE , der som sædvanlig bruger Lord Nelson taktikken og holder kikkerten for det blinde øje , går investorer og analytikere i gang med at , kulegrave regnskabet der tit og ofte indeholder nogle meget vigtige detaljer , skrevet med småt eller nærmest usynligt blæk .

Derefter styrtdykker aktien - lidt i stil med farcen : Fun with Dick and Jane -med Jim Carrey .

Inderst inde håber jeg , at DE denne gang får sparket - han er ikke pladsen værdig . jeg tror ikke på , at Vestas undgår en Emission . Aktien skal længere ned og mit bud ligger på ca. 20 kr.

Jeg håber på det bedste , men frygter det værste og det er bestemt ikke uden grund .

PS - til Doodha : det trækker op til en legitim druktur igen min ven - helt op i hegnet ;o)

Mvh. Rizla .

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • C Offline
                                    C Offline
                                    cykling

Hvis der er hold i rygtet.Så er det nødvendigvis ikke et svaghedstegn.Men et udtryk for at ledelsen arbejde med og ligge produktion ud til underleverandører skrider fremad.

favicon

(npinvestor.dk)

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • W Offline
                                      W Offline
                                      wbi

Jeps.... Jeg giver rizla helt ret.... En sludder for en sladder det er det vi får... Snik snak og meningsløst pjat .... Føj hvor er det ulækkert at se på... Den virksomhed er simpelthen blevet mishandlet på det skammeligste. Jeg beholder mine aktier kun fordi jeg mener Vestas på sigt kan præstere anderledes og således skulle være prissat anderledes end den nuværende pris... Desværre frygter jeg lidt at Vestas har malet sig op i et hjørne eller cornered sig selv således at der nu ikke er flere handlemuligheder ... Da kassen er tom og kreditmulighederne er udtømte.... Renewable kommer igen om et par år... Desværre uden vestas ... Da de ikke havde positioneret sig således at de kunne ride stormen af i safe mode.... Vestas ledelsen trådte på speederen og satsede hele butikken..... Udfaldsrum ..... Enten får vi den store gevinst på optionsaflønningen eller også får vi et stort gyldent håndtryk... Er den tanke man får .... Det er simpelthen så ulækkert at se på overalt i erhvervslivet her i landet og globalt... Oppulente optionsaflønninger når man gør det middelmådigt godt og oppulente gyldne håndtryk når man kører hele virksomheder i sænk... Eller sågar hele verdensøkonomier .... Men hvad kan man forvente af erhvervsledere ..... Ingen gider skabe langsigtede værdier idag... Da slet ikke aktionærerne .... De sidder og daytrader aktierne i et væk ... Shorter og frem og tilbage... Og aktiernes navne ... Ja det er da ligegyldigt om de hedder Novo, Pandora, Vestas eller bare grådighed, frygt, tro, håb eller kærlighed.... Nå håb er for nedadgående idag ... Men VIX er stigende... Ja ja rsi bekræfter trenden .... Det er simpelthen patetisk den eneste ambition er om man kan afsætte et papir til en endnu større idiot... Så hvad kan vi forvente af vores erhvervsledere, når ikke engang aktionærerne rigtig interesserer sig for langsigtet værdiskabelse .... Ja se bare de store institutionelle investorer.... Dem som har den økonomiske jernnæve og samtidig kan man også sige den samfundsmæssige forpligtelse at værne om samfundets værdier... Altså samfundets samlede aktieportefølje og det vi skal leve af i fremtiden.... Ja de gør Gud hjælpe mig heller ingenting... De sælger i ubemærkethed deres aktier og ytrer derefter lidt utilfredshed på den efterfølgende generalforsamling.... Det er simpelthen patetisk ... Specielt er det patetisk når man fornemmer hvordan de har haft mulighed for at få inddirekte svar på de spørgsmål som DE og bestyrelsen aldrig har villet give os andre... Ikke at nogen nogensinde vil indrømme at det forholder sig sådan.... Men det forholder sig sådan.... Nej os som investerer for det lange sigt har trange kår i disse tider... Hvor ingen interesserer sig for langsigtet værdiskabelse... Alle render efter den næste modelune eller trend og ambitionen er kun at komme ud lige før den sidste idiot køber.... Nå moralen med ovennævnte er at adfærd, motivation og belønningsmekanismer er helt ude i hampen idag.... VI er simpelthen nødt til at indføre GIFTPILLER i fremtidige ansættelseskontrakter for erhvervsledere.... Hvis der ikke informeres korrekt og gives meningsfulde svar til alle aktionærer ... Ja så skal ledelsen hæfte privatøkonomisk.... Hvis en ledelse sænker en virksomhed... Ja så går han selv ned med mand og mus privatøkonomisk.... Ingen forsikringsordninger for ledelse og bestyrelse.... Nej de skal mærke det privatøkonomisk ... Osse så det synger.... Fortsat vidunderlig dag... Wbi

1 Reply Last reply
                                      3
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        mccarthy

For et år siden var der et finanshus, der mente at Vestas skulle skære 7.500 stillinger væk hvis selskabet ville overleve. En tommelfingerregel er at der kræves 2 mand pr. produceret Mw. Derudover er der R&D og ca. 8 % administration og sidst luksus og lobyisme. Vestas skal med andre ord have et personale < 15.000 mand i dag!, og stadig vil dette pr. produceret Mw være større end konkurrenterne. Så ja, som vores wizard har skrevet adskillige gange, så vil der komme yderlige tilpasninger. Dette udsagn står selvfølgelig til diskussion, men min mening er at Vestas stadig mangler tilpasninger af personalestyrken således at denne modsvare produktionen.

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • C Offline
                                          C Offline
                                          cykling

Det er så også ok MC.Men hvorfor kan det ikke være konsekvensen af den udmeldte udlicitering der ligger til grund.?

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger