Hvad er vigtigt?
-
Lidt om hvad Vestas 126 mølle skal bruges til
-
Hej Cykling,
De to artikler er lige umiddelbart uden indhold, og i tråd med de spin historier vi før har set. Der er dog en ny trend, at man nu leder efter undskyldninger for, hvorfor MHI forhandlingerne måske er brudt sammen, eller i bedste fald er forsinket.
Helt i tråd med starten af denne tråd, så er spørgsmålet om Vestas skal/bør informere, hvis forhandlingerne er brudt sammen.
Hvem der skriver dem, er ikke interessant. Det er jo bare journalister, uden en historie. Der er intet nyt i, at hvis der ikke er nogle nyheder, så laver man bare nogle. Lidegaard artiklen er et godt eksempel.
Hvorfor, er meget mere spændende. Der er gået en rum tid, siden vi sidst har hørt til forhandlingerne. Jeg finder det da også mistænkeligt, at vi ikke har hørt til et resultat, endnu. Vi får måske slet ikke info, før der foreligger et resultat, altså en aftale. Hvad så, hvis der slet ikke landes en aftale?
Rigtigt, de ved intet, men det lugter måske lidt, og det er nok til at skrive for sultne journalister.Jeg tror bare det er vigtigt, at vi ikke bliver uberettiget skuffet, hvis der ikke bliver et samarbejde. Først og fremmest fordi det ikke var Vestas valg, at vi fik info om igangværende forhandlinger. Tværtimod fik vi info om, at de pt. stod stille. (på daværende tidspunkt)
Man, også jeg, kan have tendens til at have kronisk mistro til Vestas ledelse. Men man skal huske på, at de egentlige nyheder kommer fra selskabet og ikke fra pressen. Så længe vi aktionærer har fokus på det, så glem sladrejournalistikken. Kursen er jo allerede spekuleret langt ned, så de eneste der har noget at tabe er shorterne. Og ikke mindst, så er den nye ledelse ikke grebet i utroværdig information endnu, så vi må tro på at den info vi har fra Vestas, er den eneste relevante.
Hvad ved vi:
- Vestas havde brug for en kassekredit, året ud.
- Bestyrelsen søger en storinvestor som sparringspartner.
- Forventet nul eller plus på bunden.
- Forventet positiv cashflow på 1 mia i Q4.
- Vestas forhandler, bl.a. med MHI.
- trængt salg.
Alt andet er spekulationer. Dog er omtalen af en Emission, lidt for vedholdende.
-
Hej Hjulmand
Du har ret i at det eneste vi bør forholde os til er det som vestas meddeler.
Det er vel rimeligt og antage af de misinformationer / katastrofale interne fejl.
Vi som aktionærer har været udsat for om nedjusteringerne er saga.
Derfor må det også være rimeligt og fastholde troen på at likviditets problemet er som DE udtrykkeligt sagde -midlertidigt.
Og dermed er en Emission udelukket.Jeg ved så også godt at BN efterlyste en investor og stratetisk samarbejdes partner.
Derfor er jeg personligt lidt i tvivl om hvad sandheden er .Da det for mig og se er to modsat rettede udsagn.
Overordnet set tolker jeg det dog derhen at vestas går efter en konsolidering , som vil sikre dem en fremtidig førerposition.
MVH Cykling
-
er der nogen der har været i stand til at se de offentliggjorte short selling positioner på finans tilsynets hjemmeside: http://www.finanstilsynet.dk/da/Temaer/Shortselling/Offentliggjorte-positioner.aspx ??
-
Og vestas er gået den anden vej. V112/V126 og hele 2mw grid streamer platformen er med permanente magneter. Det var det der i høj grad drillede i slutningen af 2011. Altså den sprit nye generator fabrik som netop producere denne generator teknologi
-
Hej Windstyrke. Lidt fredagssnak inden jeg skal til fodbold.
Hvorfor er det at jeg får gåsehud når du fortæller, at en skotte nu skal score point på miljøet?
Måske fordi jeg, efter mange år skræmt fra ejerskab af Vestas aktier, blev overtalt af disse politikere til atter at engagere mig i Vestas - OG DET VAR BARE IKKE EN GOD IDE. Prøv at Google 'EU 2020' og du vil finde masser af links; jeg nævner blot et enkelt: http://www.euo.dk/emner/energiklima/VE/
Altså skal 20% af Europas energi stamme fra vedvarende energi kilder i 2020, og på vedtagelsestidspunktet var dette et meget ambitiøst mål, og Vestas en absolut seriøs spiller - dette var et af mine argumenter til at atter købe Vestas aktier. Siden ved vi alle hvad der er sket. I mine øjne er der ikke en grækermands chanche for at dette mål nås ( eller for den sags skyld alle de andre mål som EU har sat).
Det synes for mig at den gamle Vestas ledelse også har været forblændet af de politiske skåltaler og snik snak. Jeg er sikker på at vindkraft er en del af den fremtidige energiforsyning og at Vestas er på rette vej og at Vestas består i 2013. Og at mit hold vinder i aften!
Og hvis jeg skal være helt ærlig; så er jeg squ lidt stolt når man kører forbi en vindmølle og ikke mindst hvis denne er labelled Vestas.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind