Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Bioporto 2 mill. aktier synligt til salg!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
15 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • troldmandenT Offline
    troldmandenT Offline
    troldmanden
    wrote on sidst redigeret af

Tak for indlæg BMO

Jeg er dog ikke nødvendigvis helt enig i din tolkning.

JA det er helt uhørt den måde det sker på. Jeg mindes ikke at have set en 5% blok i noget som helst selskab blive lagt ud til offentlig skue. Jeg er enig i at det på ingen måde er den mest hensigtsmæssige måde at få dem solgt på. Så vil man ligge sig som skjult sælger ala hvad SYD har gjort de sidste 2 dage.

Men aktierne er i min verden helt klart reelt til salg. For det første blev de lagt ret tæt på den bedste udbud. Og for det andet hvem tør lige risikere alle deres aktier i et forsøg på at samle flere op til en lavere kurs? For sælger kan på ingen måde vide sig sikker på der ikke enten bliver nappet en del af det, elelr i princippet det hele. HVIS man har gået og luret lidt på selskabet med tankerne om at købe en større bid så kan det nu gøres uden at man presser kursen op.

Præcis hvorfor vedkommende vælger at gøre som han/hun gør er svært at blive klog på. For det går mod alt alm sund fornuft. Et senario kan jeg dog godt se for mig.

Her et tænkt eksempel

Den investor der har garanteret emissionen er allerede stor investor (med 2 mio aktier) Han regner med han nu får yderligere 1,5 mio aktier. Men hvis nu han pludselig får at vide potten siger nej tak, vi udnytter muligheden for at opte ud af aftalen fordi vi har noget andet og endnu bedre på krogen. Så kender jeg personer der godt kunne blive SÅ sur over den behandling at de siger fu.. it. Så sælger jeg resten og i processen sender jeg et statment ved at lægge dem alle ud på én gang. For så kan de lære det!

HVIS nu der er en anden der pludselig er på vej ind til en endnu højere kurs end de 7,5 så kan ham der bliver forbigået jo kraftigt drille potten ved at sætte en stor stake til salg. For hvorfor skal den nye køber så betale kurs 8-10? for noget han her og nu kan købe til kurs 7.

Det var lidt tanker herfra.

1 Reply Last reply
    4
    • bmoB Offline
      bmoB Offline
      bmo

Raz> tror ikke du ser meget computerhandel i så lille en Aktie som Bioporto, men de er self. i mere likvide aktier.Hvordan de opererer har jeg ikke sat mig ind.

1 Reply Last reply
      0
      • bmoB Offline
        bmoB Offline
        bmo

Syd har solgt meget på det sidste, og hvis de 2mill vitterligt er til salg, ligner det en aktion fra en privat, som forsøger at komme ud, førend banken tager over og tvangssælger dem.
        Solgte selv i 7,35 forleden gennem SYD uden at blive underbudt.
        De solgte handler fra SYD i går som jeg nævner øverst, berørte heller ikke de 2mill. der var udbud i 7,25. Så har man flere aktier end 2mill. stk er man da vist meget højt oppe i herakiet. Nyt ansigt i Bioporto måske???

1 Reply Last reply
        0
        • R Offline
          R Offline
          Razorgarf

Du har ret, jeg tænker nok lidt ud over det, som High frequency trading vel mest normalt bliver brugt til.

Jeg tænker bare på, at jeg gang på gang har set store blokke blive fjernet uden at blive købt/solgt, så de må udelukkende være placeret for at have en psykologisk effekt. Men i det her tilfælde ser det lige lovlig stort ud, så det bliver da interessant og se, hvordan det ender med at spille sig ud.

1 Reply Last reply
          0
          • T Offline
            T Offline
            Thomas

Trold, at man bliver tøsefornærmet over at blive forbigået ser jeg altså ikke som en valid forklaring. Hvis han bliver tøsefornærmet over det, havde han nok aldrig sagt ja til den klausul in the first place...

Og vi er vel alle enige om han ikke får mest muligt for sine potteaktier ved at lægge dem ud i en stor klump - det ville komme bag på mig om han var interesseret i at tabe penge for at kunne 'drille' andre.

1 Reply Last reply
            0
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user

Har du 5% af en virksomhed er du i min bog ikke i nærheden af at være en tøs. Og man rutter ikke (længere) med pengene i fornærmelse. Det holder ikke......

1 Reply Last reply
              0
              • troldmandenT Offline
                troldmandenT Offline
                troldmanden

Det er som sagt svært at hitte rede i hvad der sker. Men jo jeg kender personer der vitterligt kunne agere sådan hvis de bliver tilpas tirret. Og de har råd til det...... Og mon ikke der er flere end lige dem jeg kender der også kan have det sådan.

Jeg siger ikke ovenstående er det der sker. Men mener bestemt godt det kan være tilfældet.

1 Reply Last reply
                0
                • bmoB Offline
                  bmoB Offline
                  bmo

Sålænge de 2 mill.poster ikke berøres af at SYD sælger, ligner det vel en bevidst handling fra en mægler som ved at SYD skal ud. De fjernes sikkert omgående, når SYD er færdige. Spændende blir det om de tør gå under 7 i næste uge.

1 Reply Last reply
                  0
                  • prikP Offline
                    prikP Offline
                    prik

Er der ikke en rimelig sandsynlighed for at kursen er på vej mod 0 alt taget i betragtning?

1 Reply Last reply
                    0
                    • troldmandenT Offline
                      troldmandenT Offline
                      troldmanden

Hvorfor dog det?

De er sikret nye likvider fra en garantert Emission, Roche har færdigvalideret alle deres test maskiner så en snarlig stor aftale vil blive indgået og der har lige været en insider køb. Så vi er nok tættere på 10 end 0 eller for den sags skyld 5 om 1-2 mdr

1 Reply Last reply
                      1
                      • prikP Offline
                        prikP Offline
                        prik

Det kan være du har ret, men jeg er skeptisk indtil det er sket, for hvis emissionen går galt er der behov for at få pengene andre steder fra.

Med en garanteret Emission i 7,25 er det oplagt samme investor ville købe i 7,05 og 7,10.

1 Reply Last reply
                        0
                        • prikP Offline
                          prikP Offline
                          prik

Skulle der ikke være svar/afklaring i dag omkring emissionen?

1 Reply Last reply
                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Debatforum
                          • Seneste
                          • Populære
                          • Bruger