ordre australien
-
Begynder der ikke med Vestas fabriks lukning i kina og tegne sig et billede af at der ryddes kraftigt op.
-opsigelse af bygge option England
-Varde tårnfarik
-Kina FabrikSå man afskediger ikke kun, men skære også ind til benet i fabrikker og projekter der ikke er penge og fornuft i.
Måske den udmeldte omkostnings reduktion på 150 Euro bliver noget bedre.
Samtidig med at service ser ud til bidrage med mere omsætning end udmeldt.
En indsnævring af den udmeldte EBIT fra 0 til 4 til 2 til 5.
Ville gælde mange aktionærer.
-
Hvordan det?
-
Tårn fabrikken blev meldt ud allerede tilbage i jan/feb. Så den lukning er allerede medregnet i de 150 mio cost cutting
Jeg tror også det er nødvendigt at fortage større cost cutting end 150 mio Euro. Og jeg forventer stadig vi vil se en ny fyringsrunde i 2. halvår sammen med en opdateret strategiplan
-
at esbjerg hænger sammen med vattenfall og eon
-
Kære UCP,
Vi ved jo ikke om det var DE eller tidligere formand der var rigtig dårlige.Hvad vi ser nu er sikkert at NY Formand sætter DE i arbejde med sine visioner - og det ser på overfladen ud til at være ok. Vi ser i hvert fald at de arbejder hårdt.
Ellers har du ret i at nogle af de gamle målsætninger var for højtflyvende.
Vi ved jo ikke bestemt om det var DE's skyld med 15-15-15 o.s.v.
Du har også ret i at VESTAS skal rette på lønsomheden.
Jeg synes det er rigtigt godt at du ser bestyrelsen og DE over skuldrene. -
Jeg mener hvis Vestas overvejer planer som dem der beskrives i artiklen.
Kan det være et udtryk for forhandlinger som gør at Vestas forbereder sig.
Offshore planer
Side ikke fundet | Ingeniøren
Måske har vi flyttet den, måske har den aldrig eksisteret, eller måske har du skrevet forkert i adressefeltet. Det kan ske.Vi er blevet opmærksomme på, at ChatGPT genererer falske links til artikler, der aldrig har eksisteret. Hvis du har fået et link til et af vores medier fra ChatGPT, der ikke virker, er det sandsynligvis forklaringen.Hvis du er sikker i din sag, og mener at vi kan hjælpe dig med at finde frem til den rette side, så skriv til [email protected]. Et par alternative veje frem:Søg Gå til forsiden
Ingeniøren (ing.dk)
-
salg i stedet for blot reel lukning forbedre cashflow + indtjening lidt i år ja. Men i forhold til cost cutting betyder det ikke noget
-
Flere meldinger om at Vestas kommer i betragtning til en del af kagen i Inden.
-
Det forlyder at DAF´s formand Niels Mengel vil afkræve Vestas nye formand svar på hvad hans planer er, herunder hvordan han vil holde styr på omkostningerne? Vi har intet hørt indtil videre siger DAF, præcis det samme spørgsmål som vi aktionærer burde stille, og som vi burde arbejde på at skaffe os indflydelse. DAF i den forbindelse kan kun optræde som en fis i en hornlygte! Der skal helt andre boller på suppen, og det kommer der!
UCP
-
Hej jkpro
Ja jeg så det godt. Men det er kun helt naturligt eftersom de jo lukker platformen ned.
Som jeg skev i chatten så er jeg heller ikke klar over hvor de vil producere V52 til bla Kenya projektet. Men det er trods alt lettere at flytte produktionen af en lille mølle til en facilitet der producere en større mølle end den anden vej runndt.
Men spørgsmålet er også om Vestas måske har mistet Kenya ordren og det har været medvirkende til denne udmelding? Det er ikke sikkert den sådan lige kan opgraderes til 2mw platformen
-
Så længe vestas/formanden ikke er kommet med den forventede strategi update så er jeg ret sikker på man ikke får formanden til at svare på den slags spørgsmål nu. Det kan han jo dårligt tillade sig uden der samtidigt komemr en fb meddelelse ud.
Så hvor svært det end måtte være så bliver man nød til at afvente formanden har været rundt i hele organisationen før han kan udstikke en ny retning og forklare den i detaljer.
Der er spekulationer om Vestas vil holde en kapital markedspræsentation i sen sommeren/efteråret. Så vi skal nok derhen før der bliver åbnet så meget mere op. Man skal jo også huske på at Vestas har sagt de i Q3 vil tage stilling til hvad der skal ske i US. Så det er jo også ret afgørende for hvad der skal ske videre frem. Derfor kan formanden slet ikke svare på den salgs konkrete spørgsmål nu.
-
Her er det sidste jeg kan finde om Kenya / Vestas.Som jeg læser det er datoerne rykket igen, læs de nederste linier.
-
Det kunne vel også tænkes at de har produceret møllerne.
Ordren til Kenya har været lige ved og næsten siden 2009.
Vestas fabrikken har været klar siden 2009.
Og har kun solgt ca 150 møller.
Det er ikke helt efter bogen, men hvis man alligevel har 350 mand siddende inde på beton gulvet, så er der kun materialerne i risiko.Så hvorfor ikke.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind