Politiken.dk i Rio: Stor grøn aftale er på plads
-
Det ligger nu helt fast af Vestas sender folk hjem i USA ( Det udtaler de i hvert fald her )
-
Det har i lang tid lagt i korten at nogle vil blive sendt hjem. Men jo længere tid der går inden PTC forlængelse jo flere bliver det.
I øvrigt relativt skidt at se stats på hvor meget de enkelte producenter forventer at opstille i us i 2012 vs 2011. De fleste producenter ca fordobler deres 2012 leverancer i US. Vestas forventer det samme som i 2011.......
-
Hvis det kun er 1555mw de opstiller i år så er det langt fra deres max. De kan producere ca 3000mw i US om året. De kan naturligvis ikke producere de sidste dage af året. I hvert fald ikke til levering i år. Modsat så producerede de allerde i slutningen af sidste år møller der først bliver overleveret til kunderne i år. Så derfor kan/kunne de helt sikkert levere væsentligt mere end 1555mw til kunderne i år
-
Det sidste tal jeg læste var at de skulle de levere ca 2200MW.
Risiko momentet i for sen overlevering gør nok at man ikke spænder buen til det yderste.
Da omkostningerne ved endelig etablering efter år skiftet 2012/2013 er et leverandør problem/ ansvar med meget store konsekvenser.
-
Troldmand
Du skriver at vestas levere det samme i 2012 som 2011.Er du short
-
Nope jeg er ikke short. Det var tal taget fra dit eget link længere oppe!
Ja du har ret med at de sidste mdr produktion af 2012 ikke kan nå at blive overlevert til kunderne i år. Det var netop det jeg skrev længere oppe. Men tilsvarende så kunne de sidste mdr produktion af 2011 heller ikke nå at blive overlevert til kunderne i 2011. Så derfor burde det teoretisk være muligt at overlevere ca 3000mw i us i år.
-
Ok Troldmand vi skal ikke diskutere detaljer.
Men du skriver og svare og læser nu ikke helt objektivt.
For mig og se så visser alt tilgængeligt materiale at Vestas i US 2012 presser citronen til de yderste.Hvor du stiller spørgsmåls tegn ved vestas leverancher i 2012, det er efter min mening ukorrekt.
Mest af alt bliver det spændende om Vestas i morgen på trods af US markedet formår og holde sig oven vande.
-
Bare positive indlæg der vel har baggrund i Vestas udmeldinger eller udmeldinger om gode fremtidsudsigter for Vestas. Havde vi bare fået vished for at man faktisk tjente penge sine møller (og fået produktionen op i gear)var sagen klar, idet Vestas vel aldrig har haft større ordrebeholdning end netop nu, og muligheden for en gentagelse af PTC ordningen i USA er absolut tilstede i sidste halvår af 2012, men Vestas er nødt til allerede nu at belave sig på det værste. Det synes som om aktien har bundet og det er nu man kan gøre fornuftig investering i Vestas. Har sidst købt til kurs 30,52 og køber nok yderligere 2000 stk. hvis det nuværende niveau holder. Så venner I må have is i maven og ikke lade jer lokke til at sælge jeres aktier for en slik til børs-hajerne.
UCP
-
Jeg mener nu jeg er helt og aldels objektiv.
Artiklen nævnte at de havde fået tallene fra vestas. Og det er det jeg forholdte mig til. Bemærk børsen artiklen også er til canada
Deres kapcitet er 3000mw og de kunne dermed godt have leveret mere.
Stort set alle analytikerne har da også udtrykt skuffelse for at vestas ikke har solgt flere ordre til us i år. Så de taber altså markedsandele i år i US
-
Troldmand
At der levers / udskibes fra US til Canada og også andre lande.
Ændre vel ikke ved at Vestas ikke kan levere mere end som beskrevet,det er vel netop humlen ved det hele.
At de taber markeds andel i Us har da intet og gøre med udnyttelse af deres kapacitet.
-
Altså de har jo en kapacitet på 3000mw. Så er 2200 jo ikke at udnytte den max. Husk nu ikke blot at tælle kapaciteten far 1/1-2012 men også fra det sidste kvartal af 2011. Så kapaciteten for at overlevere møller i 2012 er 3000mw
-
Troldmand
De skriver selv at de også i et vist omfang levere fra deres Us fabrikker til Canada, Mexico og Brasilien og syd Amerika.
Det korte af det lange er vel nok at jeg ikke vil acceptere præmissen med at du stiller spørgsmålstegn ved om Vestas Us køre optimalt ( 90% ) i 2012.
Det mener jeg simpelt hen er ukorrekt.
-
det er ikke ret meget der bliver leveret til sydamerika i år.
Jeg kan blot forholde mig til fabrikken ikke synes at levere 3000mw i løbet af 12 mdr og at der derfor har været ledig kapacitet. Ikke nu hvor alt formentligt køre på pumperne. Men ultimo sidste år og primo 2012.
Og det er vel heller ikke for sjov mange analytikere fremhæver det samme. Altså at det har været skuffende vestas ikke har landet flere us ordre til levering i år
-
Vestas siger jo selv de skal levere 2200mw. Det er så inkl alles.
Sædvanligvis så annoncres ordre under ramme aftaler på lige fod med ordre uden for ramme aftaler. Det er blot edp og enel aftale fra 2010 der skiller sig ud. Det skyldes vestas i 2010 var hårdt presset for at nå de udmeldte antal mw, og derfor pyntede på det tal ved at indregne hele ramme aftalen i 2010 selvom ordrene er spredt på 2010-2012. Og derfor kan de ordre ikke indregnes igen selvom de reelt set burde være forelt på de 3 år
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind