Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

100 kilo skal investeres

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
41 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • C Offline
    C Offline
    Carioca
    wrote on sidst redigeret af

Har omkring 100.000 kroner jeg tidligst skal bruge i efteråret 2016, da jeg netop nu er udstationeret i forbindelse med mit arbejde..

Ville gerne tage Jer herinde med på råd, hvad I mener jeg bør gøre i forhold til den situation jeg står i.

Mine krav:

• lav til ingen involvering (gider ikke bruge for meget tid på det)
    • som skrevet ovenfor, skal tidligst bruge pengene i efteråret 2016
    • pengene skal på et tidspunkt bruges til udbetaling af lejlighed når jeg kommer hjem fra udstationeringen
    • ingen fastlåsning til højrentekonto.. er for kedeligt og 1.125% forretning e.l. er ikke interessant..

Muligheder:

• Formuepleje? Nordea tilbyder dette hvis man har min 100.000 kroner..
    • Investeringsforeninger? Hvis ja, hvilke og hvorfor?
    • Købe 4-5 solide aktier, og lade dem være.. og kun sælge i tilfælde af noget drastisk måtte ske.. nogle forslag til aktier og hvorfor?
    • Investere i et Split mellem 50/50 aktier, Obligationer.. eller 30/70 .. eller noget helt tredje..

Hvis det betyder noget, er jeg udstationeret uden for EU..

Lad mig høre, hvilke foreslag I måtte have.

/Carioca

1 Reply Last reply
    0
    • turinT Offline
      turinT Offline
      turin

Med 100K på bankbogen, der er øremærket til køb af lejlighed, kan jeg love dig for at du skal finde en bank der vil give dig en anstændig rente. Er du spritny på aktiemarkedet gælder rådet i endnu højere grad. Du vil sandsynligvis tabe mellem 60% og 80% på et år, hvis du er helt blank og kaster dig ud aktieinvesteringer.

• turin
      1 Reply Last reply
      3
      • C Offline
        C Offline
        Carioca

Tak for svaret Turin.. Har du nogen erfaring eller forslag til banker der ville se det som en 'investering' at tilbyde mig en fordelagtig deal med henblik på at få mig som god kunde i fremtiden med boliglån etc? Har et godt job med stor sikkerhed, gode fremtidsmuligheder, udstationeret til et af vores ekspansive kontorer i udlandet hvilket giver en god ballast for fremtiden.. Derudover er jeg ung, ingen gæld.. God uddannelse..

Har snakket med min nuværende bank Finansbanken, men de er ret ligeglade.. Er vel min egen skyld ved at vælge en internetbank, men trods overtagelsen fra Jyske Banks side er det ikke blevet bedre.. Ingen service what so ever..

1 Reply Last reply
        0
        • turinT Offline
          turinT Offline
          turin

Jeg tvivler på at du kan få alverden for et kontantindskud på 100.000 bundet i 12 mdr. Det skader dog ikke at prøve fx http://www.mybanker.dk/ hvor man så at sige kan sende sine penge i udbud, men 100K er altså ikke alverden.
          Det vigtigste er at du ikke pisser pengene af i den tro at du bliver millionær; it aint gonna happen.

• turin
          1 Reply Last reply
          0
          • nohopeN Offline
            nohopeN Offline
            nohope

Køb investeringsforening/beviser. Evt. Danske Invest eller I-shares. Alternativt se Morningstar der er oversigt over investeringsforeninger/beviser.
            1 eller 2 forskellige - ikke flere. Der kan være skattemæssige pointer afhængig af hvilke regler der er hvor du er udstationeret.

1 Reply Last reply
            0
            • C Offline
              C Offline
              Carioca

Tak for svaret nohope. Er udstationeret i Rio de Janeiro. Ved du om der er nogle fordele når man er udstationeret der?

1 Reply Last reply
              0
              • E Offline
                E Offline
                egede22

hvor bor du henne i landet ? 🙂

1 Reply Last reply
                0
                • C Offline
                  C Offline
                  Carioca

Bor i Rio de Janeiro, Brasilien

1 Reply Last reply
                  0
                  • E Offline
                    E Offline
                    egede22

jeg tænker her i danmark ?
                    og hvor har du tænkt dig at bo sætte dig ? 🙂

1 Reply Last reply
                    0
                    • C Offline
                      C Offline
                      Carioca

Boede på Frederiksberg inden udstationeringen.. Når jeg kommer hjem vil jeg gerne flytte tilbage til KBH/FRB..

1 Reply Last reply
                      0
                      • E Offline
                        E Offline
                        egede22

så skal du gå ind(ringe) i din bank og hører hvad de kan gøre, for det er en kort tidshorisont, hvis du intet ved om investering og det kan gå meget galt.

1 Reply Last reply
                        0
                        • nohopeN Offline
                          nohopeN Offline
                          nohope

Jeg er totalt uvidende om skatteregler i Brasilien. Men sørg for at komme korrekt ud og ind af DK og Brasiliansk skattesystem. Det ordner ikke sig selv.
                          I værste fald så betal for rådgivning - yder firmaet ikke hjælp - evt. via deres revisionsfirma?

1 Reply Last reply
                          0
                          • C Offline
                            C Offline
                            Carioca

Jov, vi har en aftale med KPMG.. lad mig tjekke op med dem. Tak for inputtet!

1 Reply Last reply
                            0
                            • renekR Offline
                              renekR Offline
                              renek

Helt enig med Turin, når midlerne skal bruges "allerede" i 2016. Aktiemarkedet kan gå meget op og meget ned...that's the nature of risk.

1 Reply Last reply
                              0
                              • K Offline
                                K Offline
                                Kobbe

Enig med Turin. Penge, der skal bruges på et tidspunkt, altså øremærkede penge, skal ikke eksponeres imod risiko. Så er det bedre at kunne sove roligt om natten med sikkerhed for investering, og det kan aktier ikke give. En rationel finanschef i en virksomhed ville gøre det samme for at få risikodækning af kapitalen gennem fx næsten risikofrie, kortfristede Obligationer, selvom det er kedeligt og konservativt.

Anbefalingen er altså at sætte pengene i en indlånskonto. FIH Bank tilbyder den højeste rente for private indskud for tiden:

404 - File or directory not found.

favicon

(www.fih.dk)

Husk på, at der med al sandsynlighed kommer et krak eller en korrektion af de internationale aktiemarkeder på et tidspunkt. Den amerikanske nationalbank, Federal Reserve, har kørt en historisk lempelig pengepolitik i flere år nu*, mens mange nationer er dybt forgældede, så spørgsmålet er blot, hvornår krakket kommer. Når din tidshorisont er 2016, kan der nå at ske meget i den globale økonomi.

Til den tid vil du være glad for at have været godt gammeldags påpasselig og fornuftig.

• Den samme lempelige pengepolitik har Nationalbanken i Danmark kørt parallelt for at støtte kronen imod udenlandske nationalbanker. Men tag blot et kig på de historiske renteniveauer - siden 1914 har diskontosatsen sjældent været under 3% og ofte har den været på mere end 5% - for at blive overbevist om, at vi lever i unaturlige tider, der før eller siden kan skifte med voldsomme udsving:

http://nationalbanken.dk/dndk/minfo.nsf/officialrates.html!openview&type=rt1

1 Reply Last reply
                                0
                                • C Offline
                                  C Offline
                                  Carioca

Tak for rådet, det har fået mig til at tænke mere over risikoen, når nu pengene er øremærkede...

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • C Offline
                                    C Offline
                                    chrhall

Som alle andre har skrevet, højrentekonto. Hvis du forventer at skulle bruge pengene om 2 år, så skal du lade være med at investere dem - det handler mere om at kontrollere din risiko, og sørge for at det hele ikke bliver spist af inflation.

1 Reply Last reply
                                    1
                                    • C Offline
                                      C Offline
                                      cykling

Hvis en forrentning på mellem 50 og 100% kunne være interessant så vil Vestas være et fornuftigt valg.

De er ved være igennem slankekuren og d.6 Februar fremlægges den nye forretningsplan.

Samtidig ligger der i det indgåede JV med MHI en potential kurs løfter i det nye offshoremarked.

Forventningerne til 2014 i Vestas vil højst sandsynligt indebære en forventet EBIT på 4-7 % for året og vil også understøtte aktien.

Det bør fremhæves at partnerskabet med MHI og den sidste tids pæne ordre i US har sænket riskoen væsentligt.

Det skal dog understeges at gevinsten og potentialet er med risko for at lejligheden kan risikere og blive til en sovepose.

1 Reply Last reply
                                      1
                                      • H Offline
                                        H Offline
                                        HeyimnotCram

Carioca Hvis det er en bolig som du vil investere i, hvorfor så ikke købe den nu? Nu ved jeg godt at man ikke får meget bolig for 100 kilo danske penge, men alt tyder jo på at bull markedet for boliger er startet. Ejerlejligheder er begyndt og stige i pris. Så mit råd vil være; Spar nogle flere penge sammen og køb din bolig nu. Find en bolig med super beliggenhed, måske lidt dårligt vedligeholdt, pres prisen og køb.

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • K Offline
                                          K Offline
                                          Kobbe

Boliger er historisk set en mindre god investering en aktier og indlånskonti. Boligspekulation afhænger helt af samfundsudviklingen og beskatningen, herunder særligt grundskylden. Med andre ord: et mindre godt råd.

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger