Ennogie — August 2025
-
Der er sikkert en pæn margin på de projecter der er planlagt for H2 og den stærke ordrebeholdning og forventede leverancer i Q4 (især Glostrup Vestergård) giver dem tillid til at nå målet, men det kræver, at Q3 viser en markant forbedring i forhold til Q2’s lave omsætning på 4,8 mio.
-
Desværre nævner Q2 2025-rapporten (Interim Report Q2 2025, offentliggjort 25. august 2025) ikke direkte ændringer i ejerstrukturen. Måske er der ikke ændringer i.f.t tidligere top 5: Strategic Capital ApS: 25,67%
Trailblaze A/S: 13,59%
Nordic Sports Management ApS: 12,10%
Strategic Investments A/S: 7,10%
Kristian Harley Lindholm: 6,50% -
Min samlede vurdering er, at Ennogie Solar Group rammer inden for deres guiding for 2025 på 55-62 mio. DKK i omsætning og et EBITDA på 0-2 mio. DKK, hvilket understøttes af deres stærke ordrebeholdning på 25 mio. DKK og Glostrup Vestergård-ordren på over 10 mio. DKK. Denne udsigt alene bør kunne løfte aktiekursen til 8-10 kr., da det signalerer, at Ennogie er på vej mod at levere på deres mål efter en svag H1. Hvis Ennogie i 2026 guider endnu højere, fx drevet af nye ordrer i Tyskland
-
Det er vel især positivt at de kan vedholde den høje margin. Så må man jo se om de kan levere på omsætningen i H2, men som StockBull skriver har de jo en vis indsigt inde i de første par måneder allerede. Vil stadig mene at det er skuffende med omsætningen i H1, men hvis de har fået forbedret noget design og dette er grunden samtidig med at de så får færre klager - så kan det ende med at være godt givet ud at have udskudt leveringer.
-
- handelsmønsteret er tydeligt gennem de seneste mange uger; prisen presses ned med et lille salg af 97-333-400 aktier, hvorefter der kort tid efter købes en større luns. Smart. Efterhånden er det et større 6-cifret antal aktier han har fået rystet ud af de salgsmodne.
-
Jeg tror ærlig talt ikke, at der er noget, vi andre ikke allerede har gættet, altså os, der har været investeret i aktien længe. Jeg undrer mig faktisk over, at ikke flere kan se potentialet. Samtidig er det forståeligt, at mange ønsker at se dokumenteret vækst, før de investerer deres hårdt tjente penge. Her læner jeg mig op ad EU-direktivet som den største kursdriver i det kommende årti, og derudover ser jeg et muligt opkøb af Ennogie af en stor byggekoncern inden for tag, tømmer, vinduer
-
Jeg har været med siden 2019, hvor Ennogie-aktierne kostede 5,33 kr., og jeg ser det som en gave, hvis man kan købe op under den kurs. Jeg var enten heldig eller dygtig, om man vil, og solgte en del over 30 kr. Nu har jeg flere Ennogie-aktier end jeg startede med i 2019.
-
Så skinner solen igen på Ennogie - nu forlyder det, at kommunerne fra næste år får mulighed for at investere i egen elproduktion fra solceller på de kommunale tage, uden de nuværende forhindringer om at skulle oprette seperat selskab og regnskab. - det må give fornyet efterspørgsel på Ennogies solcelletag til svømmehaller og andre der bruger meget el. - og med den nye facadeløsning som er 85% så effektiv som tag-løsningen så kommer der måske også ekstra gang i salget af solcellefacader.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind