Zealand Pharma — August 2023
-
YPE - Nej, jeg sidder rolig i båden. Jeg har kun udbygget min position i ZP siden ADA mødet. Jeg har både læst regnskab og set præsentationen. Jeg er meget tilfreds med hvad ledelsen har leveret.
-
Så I røgen?

-
Eliott...Har du information omkring milestone i forbindelse med Survodutid i fase 3 et eller andet sted i dine noter?:-)
-
Helge - Steensberg er jeg ret sikker på har sagt at den bliver større end Fase II men mere ved jeg ikke om størrelsen. Jeg mener også det er betaling når først patient blive sat på det første af fase III studierne.
-
Lidt fra Jefferies: For ifølge Jefferies kan der blive tale om en milliardsællert.
- I betragtning af, at vores markedsprognose for GLP-1-midler er på estimeret over 150 mia. dollar i 2031, kan et topsalg på verdensplan af Survodutid på 4,5 mia. dollar vise sig at være konservativt alt afhængig af midlets konkurrencemæssige profil, skriver børshuset.
Zealand vil modtage royalties af salget, og børshuset har regnet sig frem til, at Survudutid har en estimeret værdi for Zealand på 155 kr.
-
2: Vurderingen er baseret på en sandsynlighed for, at Survodutid kommer på markedet, på nu 60 pct. mod tidligere 50 pct.
NÆVNES SOM MULIGT OPKØBSMÅL
Jefferies har desuden valgt at indregne Zealand Pharmas anden fedmekandidat amylin-analogen, ZP8396, i sin værdiansættelse. Det sker blandt andet på baggrund af øget interesse om fedmemedicin i branchen.
- Porteføljen af fedmeprodukter i tidligere stadier kunne efter vores mening tiltrække partnere, eller udmønte sig i en opkøbshistorie,
-
3 givet øget entusiasme for det kommercielle potentiale ved fedme, lyder det blandt andet i analysen.
-
@Helge 13:40 Ja, så godt røgen - dog blev udsynet generet af en stor rød sky fra C25

-
Tusinde tak Eliott. Håber at du som altid har tid til at stille spørgsmål til Q&A.

-
Ditto her Pensionist.

-
Zealand højt til vejrs: Jefferies ser store perspektiver i fedmekandidater
https://www.proinvestor.com/investornyt/1036860/zealand-hojt-til-vejrs-jefferies-ser-store-perspektiver-i-fedmekandidater -
Ja tak - nok også en del shorts der piver i en aktie der går stærkt mod den røde strøm denne uge
-
og god weekend - denne chat er enestående - tak alle - især Mr Larsen
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind