Zealand Pharma — Juli 2023
-
Godmorgen

-
Ja, den afsmittende effekt fra Bavarian syntes jeg er helt klar til morgen selvom jeg slette ikke følger logikken i dette.
-
Og så i øvrigt Gog Morgen

-
God morgen

-
Finanstilsynet's dataudtræk over korte nettopositioner viser at der er sat yderligere short i ZP. Der er nu 4,26 % short.
-
Det var 4,16 % for et par dage siden og det betyder at ydereligere 0,1 % er sat i det sidste stykke tid.
-
Jeg kan ikke se at der er anden grund til faldet i ZP anden end at Bavarian har lukket deres RSV prgram.
-
Ungee - Du har helt ret. Logikken i dette er den som BS har peget på og det giver en teknisk form for mening. Men jeg tænker fundamentalt og derfor at jeg syntes dette er meningsløst. Men uanset så tænker jeg at dette rette sig når vi snart kommer til kvartalsregnskabet.
-
Jeg vil dele lidt gode ZP nyheder. Breye Therapeutics gennemføre for øjeblikket klinike studier på ZP's gamle lægemiddelkandidat Danegaptide. De er for øjeblikket i fase 1 og er i klar til starte fase 1b. De har så meget tror på stoffet at de har forberedt fase 2 studie. ZP har ikke oplyst noget videre om dette frem til nu men jeg vil spørge Adam om dette ved næste Q&A.
-
YPE - Det er jo et lille biotech selskab og s
-
Indikationen har ikke et enormt potential. Jeg vil derfor tror at aftalen giver fin royalty betaling men der kommer ikke klassisk milepælsbetaling.
-
Det er vel også derfor ZP ikke har oplyst noget endnu om dette.
-
Nyt ZP patent med IL23R inhibitors: https://patents.google.com/patent/WO2023099669A1/en?assignee=zealand+pharma&oq=zealand+pharma&sort=new . Egnet til oral administration. Protagonist Therapeutics har et lignende molekyle i pipeline, udlicenceret til J&J der regner med topsalg på mange milliarder årligt.
-
Lasse Vedel - Det var en god nyhed. Det var nyt for mig.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind