Zealand Pharma — Juli 2023
-
Ungee - Du har helt ret. Logikken i dette er den som BS har peget på og det giver en teknisk form for mening. Men jeg tænker fundamentalt og derfor at jeg syntes dette er meningsløst. Men uanset så tænker jeg at dette rette sig når vi snart kommer til kvartalsregnskabet.
-
Jeg vil dele lidt gode ZP nyheder. Breye Therapeutics gennemføre for øjeblikket klinike studier på ZP's gamle lægemiddelkandidat Danegaptide. De er for øjeblikket i fase 1 og er i klar til starte fase 1b. De har så meget tror på stoffet at de har forberedt fase 2 studie. ZP har ikke oplyst noget videre om dette frem til nu men jeg vil spørge Adam om dette ved næste Q&A.
-
YPE - Det er jo et lille biotech selskab og s
-
Indikationen har ikke et enormt potential. Jeg vil derfor tror at aftalen giver fin royalty betaling men der kommer ikke klassisk milepælsbetaling.
-
Det er vel også derfor ZP ikke har oplyst noget endnu om dette.
-
Nyt ZP patent med IL23R inhibitors: https://patents.google.com/patent/WO2023099669A1/en?assignee=zealand+pharma&oq=zealand+pharma&sort=new . Egnet til oral administration. Protagonist Therapeutics har et lignende molekyle i pipeline, udlicenceret til J&J der regner med topsalg på mange milliarder årligt.
-
Lasse Vedel - Det var en god nyhed. Det var nyt for mig.
-
Ja, de er dog allerede igang med fase II forsøg, så ZP er godt bagefter. Nogle af de bedst sælgende læge
midler er dog inhibitore af IL23, spændende oversigt: https://www.linkedin.com/posts/spencer-knight_biotechnology-pharmaceuticals-cgtweekly-activity-7085208709903069186-k7Gc?utm_source=share&utm_medium=member_desktop . Der kan man også se nogle af konkurrenter, som ZP har på deres a4b7 inhibitor i IBD. -
Er det Bavarian effekten der nu smitter af på Zeal? Den bliver godt nok presset igen idag.
-
Der er blevet lukket short igår i ZP. Nu er vi
på 4.17 %. Den var tidligere på 4.26 % -
ApS Invest - Vi kan godt kalde det for afsmittende effekt men jeg mener jo at dette er mere banalt. Der er lidt over 4% short og nu skal de tjene lidt penge på deres investering. Derfor må de sikre at kursen går ned. ZP er ikke kommet med dårlig nyheder, de har udsigt til gode nyheder videre frem og branchen hovedfokus er fedme, hvor ZP er godt placeret. I tillæg så går økonomien i USA bedre og bedre. Men ZP bare falder og falder.
-
Og i øvrigt er Bavarian i plus i dag
-
Måske bare generel nervøsitet pga fordi C25 dykkede pænt den første times tid. Men, ja fra toppen omkring 280 til 225 er lidt voldsomt, når der ikke er noget selskabsspecifikt dårlig nyt.
-
Ja, nu mangler vi blot, at ledelsen med den sædvanlige dårlige timing sælger ud af egne aktier og tildeler sig selv selv nogle flere

-
Aps Invest - Nu har C25 mere eller mindre rettet sig men det har ZP. Så jeg holder fast i min banal påstand om at short styre dagens kursudviklngen
-
Der skulle stå “men det har ZP ikke.”
-
Shortpositioner på danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/114235
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind