Zealand Pharma — Juli 2023
-
Det er lidt interessant med Amylin analogien fordi det mest oplagte ville jo være at BI kunne være interesseret. Men BI har også muligheden for at vælge en Amylin anslog over hos dansk Gubra. Bemærk i den sammenhæng at Gubra og BI også har parrnerskabsaftale på flere fedme projekter. De er dog ikke kommet lige så langt som
ZP men har en interessant projekt-portefølje. -
mht nye data på ZP8396, så skal vi være varsomme med at lægge for meget i dem. Særligt på bivirkningerne. Det er fase 1b studie på kun 20 personer hvor de endnu ikke ved hvor MTD ligger. Fase 1 studier er primært rettet mod safety. Det er trods alt første gang et givent stof bliver dosseret til mennesker.
-
Troldmanden - Helt enig i den betragtning. Vi skal egentlige have fase2 gennemført før end vi kandiseret
-
før end vi kan sige noget mere sikkert om mulighederne.
-
Og der er lang vej.
-
Eliot: Ja vi er nok ca 1 år fra mulig opstart af fase
2.. Og så 12-18 mdr derfra til mulige fase 2 data. -
Set fra mit perspektiv, så er det i år ZP skal bevise, at de kan føre deres produkter ud i markedet og rent faktisk tjene gode penge på dem. Der er et kæmpe potentiale i deres produkt til SBS. Det er derfor nu de skal bestå den test, og vise, at de kan få den fulde potentiale ud af det.
Der er ingen tvivl om, at de er dygtige i R&D til at udvikle de her lægemidler, men hvis virksomheden ikke formår at få produkter ud enten selv eller via partnere, så er det lidt ligegyldigt, hvad de udvikler. -
Jeg er meget optimistisk ift. ZPs fremtid, og jeg er meget spændt på at se, om de kan lande en aftale på SBS, som kan finansiere deres pipeline og forhåbentlig også lidt på bundlinjen.
Zegalogue har skuffet mig meget iht. hvor lidt ZP har formået at få ud af produktet. -
Ovenstående sagt, så holder jeg meget øje med kursudviklingen i de her dage, da jeg godt kunne finde på at købe dem jeg lige har solgt, tilbage. Det ser ud som om, at træet er blevet rystet for nervøse investorer (som mig), og nu fortsætter kursen den lange positive trend.
-
@Eliot husk dog på, at BI tilbage i tiden faktisk havde rettighederne til Amylin programmet, men valgte at give det tilbage til Zealand. Ikke sikkert de vil den vej
-
Godmorgen

-
Mornings:)
-
God morgen

-
Lassevedel96 - Ja, der er rigtigt men var det ikke på en anden Amylin analog. Jeg tænker den simpelthen ikke var en god nok lægemiddel-kandidat. Men fint at have dette med in mente.
-
jmm springer 2% op . noget på tapetet?
-
I afsnit 177 tager Hansen og Larsen lytterne med på en rejse ind i shortsalgets mystiske verden. De udforsker, hvad det betyder at shortsælge, gransker hvorfor nogle virksomheder, som Novozymes, Netcompany, Zealand Pharma og Bavarian Nordic, er endt på shortsælgernes radar, og stiller skarpe spørgsmål om de aktuelle shortsalg. https://www.proinvestor.com/boards/113742
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind