Zealand Pharma — Februar 2023
-
En forkert TA analyse afleder ofte en ny TA analyse osv. Før eller siden rammer man nogenlunde rigtig ud fra spredehaglsprincippet om, at jo flere gange man forsøger, at gætte rigtig, jo større er sandsynligheden for, at man før eller siden, gætter rigtig

-
Mine kommentarer er baseret på simpel iagttagelse af langtidstrend, hvor der støtte og modstandspunkter. Jeg ændrer ikke mine kommentarer omkring disse efter forgodtbefindende. Falder kursen på en aktie vil rækken af eksisterende modstandsniveauer opad stadig være de samme. I Zealand Pharmas tilfælde er det stadig 209, 236 og 274. Det har ikke noget med gæt at gøre. Ligesom det sket ikke er kursmålsangivelser.
-
Hej BSinvest. Tror du mistolker min bemærkning om, hvad der præcist gættes på. Når jeg skriver gæt, så er det i relation til kursretning og ikke et givent modstands- eller støtteniveau, der måtte være identificeret. Blot til behagelig orientering, så du ikke behøver gætte på mit budskab.
-
Når jeg engang i mellem gætter på en kursretning på den helt korte bane baseres det på meget andet end det linealen og støtte/modstandsniveauer indikerer. Jeg ser også momentum samt intraday handelsstatistik. I den sammenhæng gør algotradingen dog ikke tingene nemme at gennemskue. Bottomline er, at det jeg gør i et sådant tilfælde på ingen måde kan betegnes som en "teknisk analyse" i gængs forstand.
-
Håber du modtog mit budskab vel, således der ikke hersker tvivl om hensigten i mine indlæg. Gider ikke modtage flere præciseringer, så jeg er lidt omhyggelig med, at fremhæve min hensigt. Der var ikke kritik af dig, men af hvordan TA kommentarer tolkes af modtagere.
-
@BSinvest - Tak for dine kommentarer omkring støttepunkterne ved 209, 236 og 274.
-
Jeg synes kun i snakker modstande opad, hvad med støttepunkter nedad? Lige nu er der vist modstand i ca. 209, bliver den ikke brudt, så må støttepunkt være ca. 193 Jeg har solgt alt med et godt snit, og venter på køb igen. Jeg synes at kunne forstå, at I alle er lang i aktien.
-
Nej nej. Eller jeg forsøger i hvert fald, at belyse mønten har 2 sider. Der er dog nok en tendens til, at det oftere italesættes hvordan mulighederne er opadgående end nedadgående. Begge sider af sagen er yderste relevante i min optik.
-
JR70.. Når et støtteniveau gennembrydes ovenfra bliver "gulvet" til et loft (modstand) på vej op igen. Når loftet (modstand) gennembrydes nedefra bliver det til et gulv (støtte). 193 har en vis støtte. Derefter er der støtte i Afgørende bunde og støtteniveauer 165 og 146. Et brud ned gennem 146 er lig med et brud på den lange trend som startede medio 2022. Og til LLI .Har tidligere i denne chat haft stor fokus på nedturene og støtteniveauerne. Bla. 163.
-
Korrekt BS. Det har jeg bemærket og jeg ser dig absolut, som værende troværdig i det samlede billede.
-
god weekend - senere:)
-
Godmorgen

-
God morgen

-
Jeg syntes det var en interssant debat som var igår her. Diskussionen rundt støtte-punkter/gulv ovenfor og nedenfra var værd at læse om. Jeg er aldrig blev øvet mig på TA så det er fint at andre bidrager med deres kundskab her. Det sætter jeg pris på.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind