Aktiesnakken — Januar 2022
-
- Folk som har betalt 70nok kan nu komme ide til 25nok. Så dine indlæg er jo at gøre grin med dem som har betalt kurs 70 og det er efter min mening ikke fair at skræmme folk som måske har betalt 70nok. https://nbg1.your-objectstorage.com/proinvestor-dev/forum/boards/100528_Skaermbillede_2022_01_28_124219_qfuel_revised.jpg
Jeg har bedt folk her på PI om at lave QC på mit sheet for jeg er sikker på casen ikke er så god som jeg fremstiller den. Så hvis hvis nogen kan hjælpe med at finde fejl i mit excel høre jeg
- Folk som har betalt 70nok kan nu komme ide til 25nok. Så dine indlæg er jo at gøre grin med dem som har betalt kurs 70 og det er efter min mening ikke fair at skræmme folk som måske har betalt 70nok. https://nbg1.your-objectstorage.com/proinvestor-dev/forum/boards/100528_Skaermbillede_2022_01_28_124219_qfuel_revised.jpg
-
@Jazzz Så kunne jeg da godt tænke mig at spørge dig om.<br>
- Hvor er finansieringen til den kemiske (Ptl) fabrik i Esbjerg. Nu hvor den nye emission primært skal bruges til den mekaniske fabrik og lidt til initial fasen på UK og Dubai.<br>
- Kan vi risikere at stå med et (plastik) sorterings anlæg til <b>670 mio NOK</b> uden en tilhørende PtL fabrik, fordi der ikke er foretaget FID pga. udskudte PoC's og deraf manglende samarbejdspartner.<br>
-
- Ja jeg har da selv nogle bud, men det forekommer mig ikke <b>soleklart</b>.
-
Og fordi det high risk og pilot projekt (
hvem herinde ved ikke det? ) - betyder det jo ikke at man ikke må være kritisk over for ledelsens dispositioner, eller overrasket over når disse ikke overholdes. -
@Reserven vedr. andelen af short, så kan de ikke have justeret for de nye aktier endnu.<br>
Det står på https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010785967 at <b>Helikon</b> nu har shortet 2.721.643 aktier, svarende til 1,82%.<br>
Så hvis vi tager 1,82% af 149.015.180 aktier, giver det 2.712.076 aktier, så ret tæt på. Tilgengæld hvis det var 16 mio. aktier (emission) oveni, altså 165.015.180 aktier, ville 1,82% udgøre ca. 3.003.276 aktier. -
Dermed kan vi konkludere at <b>Acadian Asset Management LLC</b>har tilbage købt minimum 10.000 aktier for at komme under rapporterings grænsen på 0,5%
-
Så det ser ud som om vi har 2 shortere på vej uden <b>Bronte Capital Management Pty Ltd</b> og <b>Acadia
n Asset Management LLC</b>. Mens <b>Helikon Investments</b> stadig øger -
uden=ud
-
I øvrigt hvis de har produceret 6 tankbil fulde (med 35 ton olie i hver?) i løbet af Januar....<br>
6 x 35 ton olie = 210 ton, svarende til ca. 262 MT plastik, eller godt 262/14 = 19 dage 100% drift på en linje.<br>
Over 28 dage vil det svare til en oppe tid på 66%<br>
Ikke dårligt, men der er selvfølgelig for mange usikkerheder til at man kan bruge det til noget. -
Selvfølgelig er konstruktiv kritik velkommen. Har selv bedt om det til mine excel. Jeg har også en masse spørgsmål til QF og ved ingen her på PI han besvare dem så som hvor mange penge er allokeret til de forskellige projekter. Qfuel siger dog de har nu finansering til at komme igang med Esbjerg, Dubai og UK. Vi hvad hvor mange penge de har og sådan nogen lunde hvad projekterne koster. Vi kan deraf konkludere de ikke har penge nok og enten skal låne i banken eller en emission mere.
-
Ja, man kan da sige at det er positivt at de nu vel polstret et stykke tid ud i fremtiden
-
Det er måske lige i overkanten med 4 mia + 670. Var vi ikke på 800 mio nok for Esbjerg på et tidspunkt
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind