Aktiesnakken — December 2021
-
Interessant. Der sker da lidt i QF for tiden.
-
Der må jo være en mening med det. De tager mere risiko ved at tage fuldt ejerskab i UK
-
Hmmm lidt svært at tolke
-
Som jeg forstår det betaler de max 55 mio NOK (alt efter hvordan det udspiller sig).
-
korr. 51.5 mio NOK
-
Reelt så SKAL QF have en 50% partner til at stå for finansieringen. Jeg tolker det således at af xx årsager så ønsker/kan Midas ikke længere gøre det. Hvis de kunne så var de fortsat som partner.
-
Hvis de kunne/ville
-
Sådan her og nu synes jeg ikke det er positivt
-
nej umiddelbart ikke, medmindre det aldrig har været meningen at Midas skulle være med på finansiering af fabrikerne
-
Det kan det naturligvis ende med at blive hvis QF om kort tid annoncere en ny partner som er bedre egnet og villig til at investere i en stribe fabrikker
-
Men var nyheden kommet i åbningen i dag, så var kursen blevet presset ned mod 30. Nu har markedet 3 dage til at fordøje det. og Lars kan forhåbentligt i løbet af i dag uddybe til div norske medier
-
"..so both parties felt that the timing was right for Quantafuel to
take full control of the UK subsidiaries, in line with the initial contracts
from 2016," -
tjae det lyder lidt spøjst
-
Ja det dækker over at en af dem har ønsket det skulle stoppe. Men hvem traf beslutningen....det kan vi ikke læse ud af det
-
En tidligere formand for bestyrelsen der stopper pga interessekonflikt. Mjaaa
-
Han ved ret meget om QF
-
Ja, det bør ikke umiddelbart ringe nogle klokker der. Nå men spændene om der kommer lidt mere uddybning på det UK halløj. Jeg tvivler
-
Jeg ved godt vi skal være kritiske. Men synes godt nok vi er lige lovligt negative herinde på alle nyheder der kommer ud disse dage
man tolker det jo som man vil, jeg ser mange ting som kan være positive her, men det er jo op til en selv hvordan man tolker meddelelserne. Troldmanden for eksempel har (næsten) altid meget skeptiske og kritiske briller på, hvorimod SB er mere optimistisk i sine kommentarer -
fandt den her:
-
11 July 2016 Establishment of Quantafuel UK Ltd
"Quantafuel AS owning 50% of Quantafuel UK Ltd (org.no. 10 271 437), with Midas Group (controlled by
Quantafuel AS shareholder Frank Ystenes) owning the remaining 50% Role of the company: Establish plant
in UK"
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind