TESLA — Januar 2026
-
Der har været nogle Tesla/Musk-forudsigelser, der ikke har holdt, men mange af Teslas projekter er faktisk blevet leveret til tiden eller endda hurtigere. Startups er altid uforudsigelige, og som jeg tidligere har nævnt og dokumenteret, har mere end 10 andre bilproducenter været alt for optimistiske med deres tidsplaner for selvkørende teknologi – og de fleste af dem har overskredet deres mål med flere år, før de har justeret forventningerne ned.
-
Men helt fornuftigt at vente på flere beviser Elmiller - det er der også mange wall street investorer der går. Ven til casen er mere derisket. Jeg tror bare ikke PE kommer væsentligt under 100 og mange fokusere på aktier i PE20-30 området og der tror jeg ikke vi kommer til at se tesla kommende årtier.
-
Jeg satser heller ikke hele min opsparing på Tesla – jeg har kun allokeret et beløb, jeg kan tåle at tabe, uden at det påvirker min levestandard. Man skal jo ikke have penge med i graven, selvom det nok ender sådan alligevel, hvis Tesla en dag rammer en kurs på 2000...
-
Vi har jo alle vores egen investeringsstrategi. Jeg kombinerer selv med startups, fordi jeg synes, det er en sund og ansvarlig tilgang – den klassiske regel: Investér kun det, du kan tåle at miste, uden at det går ud over din livskvalitet. Det gælder i særdeleshed for en volatil aktie som Tesla.
-
Hvis Musks overoptimisme er grunden til, at man ikke vil investere i Tesla, så er der mange andre bilmærker, man heller ikke bør satse på. Han gør jo egentlig bare som alle andre: Sætter høje targets. De kan sagtens blive til virkelighed – det tager bare lidt længere tid end først troet. Og det er trods alt bedre end at droppe det hele, som over 10 andre allerede har gjort.
-
StockBull: Ja overoptimisme er en af grunde til man ikke vil investere i Tesla. Men endnu mere grundlæggende er det at Musk undergraver ytringsfriheden med X. Prøver at påvirke valg. Støtter højreorienteret grupper. Støtter Trump.... Overoptimisme betød måske heller ikke så meget hvis PE ikke var tæt på 300!! Andre bilmærkers PE ligger på 5-10 stykker!! Det svare til en rente for ander mærker på 10-20 pct, mens Tesla har en rente på ca 0,4 pct!
-
Elon Musk predicts that Tesla Optimus robots will surpass today's best human surgeons within 3-4 years at scale.
“There will probably be more Optimus robots that are great surgeons than there are all surgeons on Earth. I'm not absolutely certain, but if you say four years, I'd be absolutely certain.” Tror ikke han overdriver ret meget hvis man zoomer ud: https://x.com/niccruzpatane/status/2009138954256220245?s=20
-
Alle politikere forsøger at påvirke valg, og det har olie- og lægemiddelindustrien gjort i årtier bag lukkede døre. Elon Musk har bare mod nok til at gøre det åbent. Også public service-medier som DR og andre tv-kanaler censurerer og vælger selv, hvem der får lov til at komme til orde.
-
Også public service-medier som DR og TV2 plus kanaler som CNN censurerer og vælger selv, hvem der får lov til at komme til orde – de filtrerer hårdt via redaktionel gatekeeping og undgår ofte ekstreme eller kontroversielle stemmer for at holde sig 'neutrale'. Musk tillader derimod meget mere ytringsfrihed på X end DR, TV2, CNN og mange andre gør på deres kanaler.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind