TESLA — April 2025
-
Wow, jeg havde på fornemmelsen, at Elon Musk ville banke lidt fornuft ind i Trumps lille hjerne! Jeg har sagt det mange gange: Musk er manden, der kan styre Trump i den rigtige retning. Og i går så vi det ske – Musk fik åbenbart overtalt ham til at tøjle de vanvittige toldsatser. Fornuften sejrede endelig, og jeg er sikker på, at vi vil se mere af den slags i de kommende år. Med Musks indflydelse og Teslas smarte manøvrer i handelskrigen, satser jeg på, at Tesla vil smadre Nasdaq i 2026!
-
Jeg kender mange Tesla-ejere, og de har ingen problemer med deres biler. Som jeg har sagt flere gange, er det journalisterne, der ensidigt vrøvler og blåser småting ud af proportioner. De dårlige biler kom fra den gamle Toyota-fabrik i Californien, hvor kvalitetsklager – som panelgab og småfejl – var almindelige, især i 2010’erne og starten af 2020’erne. Til gengæld er der ingen nævneværdige problemer med biler fra Kina, Giga Texas eller Giga Berlin. Faktisk har Giga Shanghai fået ros for høj
-
byggekvalitet, især med Model 3 og Model Y, hvor klager er ekstremt sjældne. Giga Texas havde lidt blandede resultater i starten – fx ujævn lak og panelgab på tidlige Model Y’er i 2022-2023 – men nyere rapporter fra 2024 viser, at kvaliteten er steget markant. Giga Berlin havde også nogle mindre samlefejl i begyndelsen, men det er stabiliseret nu. Sammenlignet med Fremonts gamle rygte leverer de nye fabrikker klart bedre kvalitet og har lært af tidligere fejl
-
Journalisterne forsøger at tegne et ensidigt billede af Tesla, men jeg retter op på deres misvisende fortællinger og holder mig til de nøgne kendsgerninger. Masser af elbiler har problemer, men journalisterne går ensidigt efter Tesla. For eksempel har Volvo og Audi haft – og har stadig – store uløste problemer, som sjældent bliver nævnt. Teslas udfordringer, primært børnesygdomme fra Fremont-fabrikken, er stort set løst, mens journalisterne bliver ved med at grave i fortiden og ignorerer andre
-
Det er skæv journalistik, og jeg gentager det gerne, hvis deres anti-Tesla-drej dukker op igen. Samtidig er jeg åben for seriøs kritik af 2022-modeller og fremefter, hvis den holder vand. Cybertrucks problemer er blevet nævnt tusind gange, så der er intet nyt dér – fra nu af måler vi Cybertruck ud fra 2025 og frem.
-
NEWS: Tesla has officially begun selling its cars in Saudi Arabia today.
The country plans to scale from 100 to 5,000 charging stations by 2030. https://x.com/SawyerMerritt/status/1910173967442125191
-
BREAKING: CNN ADMITS $TSLA IS “MOST AMERICAN-MADE” CAR
Everyone should buy one ! https://x.com/TheSonOfWalkley/status/1909975562682007689
-
sådan set meget smart: https://x.com/JoeTegtmeyer/status/1909994509582082165
-
"I nogle af de store årlige undersøgelser (for eksempel Consumer Reports i USA eller J.D. Power Initial Quality Study) har Tesla generelt ikke klaret sig i top og har til tider ligget i den nederste del i forhold til etablerede mærker som Toyota, Lexus, Hyundai, Volvo osv."
-
"Tesla har kontinuerligt forbedret sin kvalitetskontrol, og nyere modeller siges ofte at have færre fejl end tidligere årgange. Samtidig er der variation fra land til land og model til model – en Model 3 produceret i Kina kan have en anden samlekvalitet end en Model S produceret i USA."
-
"Om Tesla fortsat ligger i bund afhænger derfor af, hvilke parametre og hvilke modelår du kigger på. Men det er korrekt, at de gentagne gange er endt i den nederste del i flere store, anerkendte undersøgelser, især pga. fejl og mangler i byggekvalitet samt softwareproblemer, der trækker gennemsnittet ned."
-
Det er helt normalt, at et ungt bilfirma som Tesla har haft kvalitetsproblemer i starten. De byggede alt fra bunden – både software og hardware – og prioriterede innovation frem for klassisk kvalitetskontrol. Det samme så vi tidligere med f.eks. Renault, der havde store problemer med elektronik i modeller som Espace og Laguna, samt andre nyere elbilproducenter, der kæmper med børnesygdomme.
Mange etablerede mærker som Toyota og Mercedes brugte årtier på at finpudse deres produktion, mens...
-
...
Tesla på få år gik fra nicheproducent til masseproduktion. Der har især været kritik af samlekvalitet og software, men senere årgange – især fra fabrikker i Kina og Tyskland – viser klar forbedring. Så Teslas startvanskeligheder er ikke unikke, men følger et mønster, vi har set før i bilbranchen. -
Tesla ligger altså i absolut top hvad angår nedbrud og fejl ved f.eks syn i både USA, Tyskland og Danmark, for blot at nævne nogle lande. Det er på ingen måder begrænset til “en Toyota fabrik”!!! Kom med ind på et værksted og kig på komponenter. De er fra billigste og laveste hylde. Det er virkeligheden.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind