TESLA — April 2024
-
Topfolk forlader Tesla efter fyringsrunde – Aktien hamrer ned
To af de øverste chefer har forladt Tesla midt i dramatisk fyringsrunde, ifølge kilder til Bloomberg.
En af dem er senior vice president Drew Baglino, der var en af de fire øverste chefer i selskabet med ansvar for udvikling og teknologi -
Den anden er vice president Rohan Patel, der havde ansvaret for offentlig politik og forretningsudvikling, og tidligere har rådgivet ekspræsident Barack Obama.
Tesla-aktien er faldt med mere end 5,5 procent ved udgangen af handelsdagen mandag. Aktien er i år faldet hele 35 procent -
Tumulten falder sammen med, at Elon Musk har valgt at fyre 10 procent af medarbejderne i selskabet på baggrund af dårligere udsigter for elbilsalg.
Ifølge elbilproducentens seneste regnskab er der 140.473 ansatte. Dermed svarer det til, at mindst 14.000 personer er blevet afskediget.
Topdirektøren Elon Musk annoncerede afskedigelserne i en e-mail til medarbejderne -
Tilbage i august mistede Tesla også finansdirektør Zachary Kirkhorn, der trådte tilbage efter 13 år hos Tesla. Berlingske
-
Dette skridt er blot en del af vejen mod at blive verdens største børsnoterede virksomhed inden 2030. Det er gavnligt at tilføre nye talenter til Tesla og skille sig af med dem, der ikke lever op til forventningerne. Denne praksis har altid været en integreret del af virksomhedskulturen, også i danske virksomheder, hvor udskiftninger ofte foretages for at tilføre ny energi og nye perspektiver. Indtil det modsatte er bevist, ser jeg den nuværende kurs som en markant afvigelse mellem, hvad jeg for
-
Linket er delvist forældet fra oktober 2023, men det skitserer, hvordan disruption vil udvikle sig frem mod 2030. De fleste fortsætter med at tænke lineært i stedet for at erkende den dobbelte eksponentielle udvikling https://www.youtube.com/watch?v=7eJKTYc_v-I
-
Tesla dykkede under 500 mia. dollar https://www.proinvestor.com/investornyt/1145927/tesla-dykkede-under-500-mia-dollar
-
Investeringspodcasten 218: Tesla, geopolitik, rentestigning, frygt i markedet og regnskaber https://www.proinvestor.com/boards/119894
-
Tesla Stock Has 85% Downside, According to 1 Wall Street Analyst https://www.proinvestor.com/investornyt/1146742/tesla-stock-has-85-downside-according-to-1-wall-street-analyst
-
Som tidligere nævnt forventer jeg en kortvarig nedgang i Tesla-aktien og planlagt at akkumulere i hele første halvår. Jeg fastholder stadig mit mål på 300-500 USD inden for de næste 24 måneder og omkring 1000 USD om 3 år. Min nuværende indgangskurs er 166 USD. Jeg vil ikke uddybe hele case scenariet igen, men jeg står fast ved mine overbevisninger om, at de 5 ben: Fuld Selvkørende Kapacitet (FSD), Robotaxi, Energi, Robotter samt Teslas AI vil drive kursen op til over 2000 USD inden 2030.
-
Det ser ikke for kønt ud pt. Det har været en giiiiga strategisk fejltagelse at bruge så meget krudt på at udvikle Cybertruck. Den energi skulle i stedet være brugt på model 2
-
Og hvis de så nu bruger alt krudt på robotaxi frem for model 2, så bliver det en nu giiiiga strategisk fejltagelse
-
Du misser jo pointen med FSD og Robotaxi. Det ER chaufføren der er problemet og ikke bilen i 99% af alle ulykker. En robot vil kunne reakere meget hurtigere end et menneske og alle ulykker relateret t1. Spirituskørsel eller påvirkning af stoffer.
2. Uopmærksom kørsel.
3. Overskridelse af hastighedsgrænser.
4. Uansvarlig kørsel.
5. Træthed.
6. Kørsel forbi rødt lys eller stopskilte.
7. Uerfarne førere.
vil ikke ske med FSD (Fully Self-Driving) og Robotaxi som eliminere alle disse ulykker
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind