TESLA — Marts 2024
-
I kapløbet mod Tesla
for det globale elbilmarked, den kinesiske bilproducent BYD
presser hårdt på i udlandet på trods af stigende barrierer for det amerikanske marked. https://www.cnbc.com/2024/03/19/tesla-rival-byd-pushes-into-emerging-markets-amid-western-uncertainty.html?__source=androidappshare -
Kører du selv Tesla, @Stockbull? Ikke engang viskerautomatikken virker. Den adaptive fartpilot foretager hele tiden umotiverede fantomopbremsninger, og kan ikke følge fartgrænserne. Autosteering er stort set ubrugeligt. Og de skulle føre AI-kapløbet?
-
Altså jeg er stor tilhænger af EVs og grøn omstilling. Køre dog BMW men som kompensation for mit CO2 aftryk har jeg plantet +1000 træer + banan plantage. Kender flere som har Tesla og de har ikke planer om, at skifte til anden EV eller tilbage til ICE. USA leder AI kapløbet og der er plads til mange firmaer. Konkurrencen er hård, mellem giganterne Amazon, Microsoft, Apple, Google, Facebook, NVIDIA og Tesla + flere. Men de benytter jo AI til forskellige formål.
-
Vil mene man bør have både Tesla og Nvidia i porteføljen. Microsoft er også god. De andre er jeg lidt i tvivl om og bruger derfor ikke tid på dem. Der kommer mere focus på data privacy og det kan gå ud over flere af de store tech firmaer når de ikke kan stjæle folks' data mere.
-
The Data Big Tech Companies Have On You
Google collects the most data, including all data stored on Google services, followed by Meta, X and Amazon. Apple is best for privacy, collecting minimal data.
Security.org (www.security.org)
-
Verden udvikler sig lidt hurtigere idag end for 10 år siden så den investor du bliver om 5 år afhænger af:
• De færdigheder, du lærer i dag.
• De bøger, du læser i dag.
• De vaner, du skaber i dag.
• De relationer, du bygger i dag.
• De samtaler, du har i dag.
Begynd at investere i dig selv i dag
-
Tesla sendes ned i formarkedet efter trimmet kinesisk produktion https://www.proinvestor.com/investornyt/1135446/tesla-sendes-ned-i-formarkedet-efter-trimmet-kinesisk-produktion
-
Hvis jeg forstår det rigtigt, så har de reduceret output på fabrikken med godt 20%. Fabrikken er den største med kapacitet på 1 mio om året. Så 20% reduktion er 50.000 per kvartal. Det er over 10% af deres samlede produktion/salg per Q. Så egentligt overraskende den ikke faldt mere på det?
-
De fortsætter med deres 2x11.5 timers skift 5 dage per uge. Stopper med at arbejde Lørdag og Søndag. Ved ikke hvor mange timer de normalt arbejder de 2 weekend dage. Har ikke set nogen officiel nedjustering fra Tesla IR. Musk har jo sagt 2024 bliver halvsløjt så jeg synes det ligger i kortene at produktionen bliver reduceret. Den halvsløje 2024 guiding bragte jo kursen ned i 180 og jeg ser ikke den her reduktion som noget ekstra reduktion i.f.t guidingen og supplerede derfor på igårs dip. Der gå
-
går også rygter om de vil til at producere en ny model Y så nok derfor de midlertidigt reducere model y og model 3. Produktionen var også stoppet i Februar under Kinesisk new year. Alle disse produktion stop må være inkluderet i Teslas 2024 guiding. Tesla kan producere 1 mil EV i Shanghai. Ved ikke hvor meget de nævnte i 2024 guidingen.
-
Jeg har bare brugt reduktionen fra 6,5 dage til 5 dages produktion som de har meldt ud. Det svare til 23%. At den kinesiske og mest cost optimerede fabrik drosler kraftigt ned, tror jeg ikke er inkluderet i det musk tidligere har kommunikeret. Det er jo direkte negativ vækst. I Kina har salget i jan og feb også været lavere end tilsvarende mdr i 2023
-
Sædvanligvis har de bare sendt alt overskydende produktion til især Europa. Men resten af verden kan tydeligvis ikke absorbere det output
-
Det kinesiske nytår og nedluk i forbindelse med opgradering til den nye model Y er indregnet
-
Så er der også nedlukningen af den tyske fabrik pga den brand. Var det 14 dage produktionen var helt lukket
-
Men det ligner en ny Challenge Tesla ikke for alvor har prøvet i flere år.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind