TESLA — Marts 2024
-
Hvis Twitter har suspenderet en konto for at spore Elon Musks private jet, kan det være på grund af overtrædelse af Twitters politikker vedrørende privatliv, chikane eller andre retningslinjer. Twitter har regler for deling af private oplysninger, og at spore en persons bevægelser kan potentielt falde ind under denne kategori.
Det er vigtigt at bemærke, at sociale medieplatforme som Twitter har deres egne servicevilkår og fællesskabsretningslinjer, som brugere forventes at følge. -
God Tesla dag igår og dejligt at være i + igen. Det er det som også er min pointe. Mange vil misse toget når Tesla rykker fra disse her bund niveauer. Når det er sagt ser jeg samtidig risiko for en Nasdaq retracement i Q2 og Teslas Q1 regnskab kan også være dårligere end forventet. Modsat kan det måske også være lidt bedre. Så jeg fortsætter min strategi med at opkøbe under 170 og det så vi igår at mange andre også gør.
-
-
Elon Musk retter sig mod Google og forstærker bekymringer om dens 'yderst venstre' bias, der angiveligt har kostet GOP over $2 mia. i mistede donationer https://social.saxo/v62myhm?uuid=226nL5A
-
Hej, jeg er ikke så godt inde i Tesla endnu (jo jeg har købt en bil, men aktien). Er der ikke noget med at Tesla forsker i AI og robotter - og er det indregnet i prissætningen? Jeg så Nvidia præsentere en ny platform for androider sammen med den nye Blackwell chip. Jeg synes Nvidia ligner en vinder i det game..
-
Altså Tesla køber en masse Nvida chips + de har deres ejne. Tror ikke Tesla har planer om at sælge chips. De producere kun til ejet forbrug bl.a de chips, der bruges i deres køretøjers sensorer. Det jo forskelligt hvad de forskellige analytikere har indregnet i deres target. Nogle har 120 usd target og andre +300.
-
Altså 12 mdr targets. Længere ude i fremtiden er +1000usd bestemt meget sandsynligt. De fleste overvurdere hvad der kan ske på 1 år men undervurdere hvordan verden vil ud om 10 år. Elon har en speciel evne til at ramme inden for skiven med hans langsigtede projecter.
-
Jo Koden. Lars Strandridders, Tesla videoer er farverige, og han har sandsynligvis nogle Tesla-aktier. Jeg tror faktisk ikke, at han laver disse videoer for at hype aktien, men nærmere som en hobby, man kan tjene penge på. Jeg vil mene, at han laver godt forarbejde og er god til at opdatere om diverse Tesla-nyheder. Dog er jeg ikke enig i alt, hvad han siger og konkluderer. Jeg ser hans videoer, fordi han dækker en del Tesla-nyt, som jeg måske ikke ville have fanget ved at se CNBC
-
Markedet bestemmer kursen på Tesla og det kan Lars Strandridders videoer nok ikke ændre på
Så han er bare en lille del i min store værkjøjskasse som jeg benytter til, at vurdere Tesla. Jeg har jo hele hånden på kogepladen og ude af det danske system med pension, A-kasse, folkepension m.m så det er fuldtidsjob for mig, at opbygge den bedst mulige portefølje. -
Tak for svar, @Stockbull, det beroliger mig, at der ikke er indregnet et pure play AI-scenarie. Så robotter - det er også kun til egne
produktionsformål? -
Det bliver en robot du kan købe og sætte til at lave alt det du ikke selv gider lave
https://www.youtube.com/watch?v=u_CQNCCjoRU -
Altså Tesla er AI og big tech firma. I september var Tesla vært for en "AI-dag", hvor ledere diskuterede forskellige AI-relaterede fremskridt. De fremviste den selvkørende Autopilot-software, introducerede en prototyperobot ved navn Optimus og fremhævede deres højtydende Dojo-hardware. Dojo er designet til at træne Teslas AI ved hjælp af videoer optaget af køretøjerne.
-
Derudover har Musk jo https://www.reuters.com/technology/elon-musks-ai-firm-xai-launches-website-2023-07-12/ som jeg han formoder skal bruges til at accelerere Tesla forretningen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind