TESLA — Marts 2024
-
Mange gode inputs StockBull. Som sagt købte jeg min første model S i 2015 og ja Musk har sørget for at elbiler kom på banen + mange mange andre ting. Jeg kan godt lide hans ideer. Men med X har han ødelagt lidt af sit ry samt andre ting. Nå det var Musk. Rent aktiemæssigt tror jeg det bliver som Troldmanden nævner... dødvande med faldende kurser. der er ikke noget til at trække den op. Model 2 kommer først i 20227 som jeg har forstået det. På det tidspkt. vrimler det med 25.000 dollar biler.
-
eller 20.000 dollar biler. Allerede nu får model Y seriøs konkurrence fra ny id4 og andre modeller. man kan undre sig over at nogen mennesker kan leve med VW softwaren. Men jeg tror bare at alt det andet tæller mere. Kørekomfort og gengendelighed med blinker arme o.s.v.
-
Musk siger vel egentligt lancering af model 2 i 2025. Smatidig siger han så også der er usikkerheder. Så det kan godt lyde som 2026/27
-
ja der er mange datoer i speil
"Musk expects production of the mini car to begin in late 2025". kan ikke huske hvor jeg læste at nogen forventede det først blev 2027. men uanset er der lang tid til. Model Y stiger i øvrigt yderligere 15.000kr i vist næste uge. -
Ja Elon Musk er jo også kendt for at have sagt "Svigt er en mulighed her. Hvis tingene ikke fejler, er du ikke nyskabende nok.” Så det bør man som investor tage med i overvejelserne når / hvis man vil investere i Tesla eller andre af Musks firmaer.
-
Når det kommer til Musks SolarCity, er solenergi først for nylig blevet en betydelig deltager på verdens energimarked. Musk begyndte allerede i 2006 og stod over for adskillige udfordringer undervejs. SolarCity stødte på kritik, reguleringsmæssige forhindringer og forbrugernes tøven med at omfavne solenergi i begyndelsen. På trods af virksomhedens økonomiske vanskeligheder forblev Musk vedholdende og viste en bemærkelsesværdig modstandsdygtighed og dedikation, der fortjener beundring.
-
Som den berømte futurist Buckminster Fuller engang sagde: 'Du ændrer aldrig tingene ved at kæmpe imod den eksisterende virkelighed. For at ændre noget skal du opbygge en ny model, der gør den eksisterende model forældet.' Dette er præcis, hvad Musk opnåede med SolarCity. Selvom det måske var dyrt, ser jeg det som et tidligt pilotprojekt, der baner vejen for mange andre solenergiselskaber. Musks vision strækker sig ud over personlig præstation; den handler om menneskehedens fælles rejse mod
-
en bæredygtig fremtid. Den understreger vigtigheden af vores nuværende beslutninger i at forme morgendagens verden. Musk udtalte engang: 'Vi udfører lige nu det farligste eksperiment i historien, som er at se, hvor meget kuldioxid atmosfæren kan håndtere, før der opstår en miljøkatastrofe.' Fra år 2000 og indtil nu har solindustrien været en udfordrende arena for mange investorer. Teslas tidlige indtræden på solmarkedet, kombineret med løbende forbedringer inden for solcelleteknologi
-
i løbet af det sidste årti, har positioneret virksomheden godt. Timing synes at være vigtigere end at have tilstrækkelige ressourcer og solide ideer. For et årti siden var betingelserne ikke modne til en stor investering i solmarkedet. Det ser ud til, at timingen er rigtig nu, hvor politikere og den globale befolkning er ved at ruste sig til denne branches vækst. Musks ambition strækker sig langt ud over at opbygge sin egen virksomhed; han sigter mod at revolutionere hele branchen."
-
Ellers er der you tube hvor Musk præsentere Master Plan 3. https://www.youtube.com/watch?v=BoGNEZF2XFQ
-
Enig i kursen nok ikke rykker vildt i 2024 og det er også muligt kursen falder under 100 usd i worst case senarie. Tror dog det er mere realistisk kursen er over 200 usd til Jul. Jeg har entry kurs nu på 172 usd og forventer at kunne samle flere aktier op under 170usd i år. Salgs target inden udgang af 2030 er +1000usd.
-
VW i problemer i Europa - VW indrømmer, at de er 16 år bagefter Tesla - Fords salg af elbiler vokser https://www.youtube.com/watch?v=878I7mPPhow
-
Det er sandt, at mange af Elon Musks ambitiøse projekter har involveret betydelige investeringer fra starten og har taget flere år at blive profitable. Tesla, SpaceX og SolarCity er eksempler på virksomheder grundlagt af Elon Musk, der i begyndelsen stod over for økonomiske udfordringer, før de opnåede succes.
Tesla havde fx finansielle vanskeligheder i sine tidlige år, mens de øgede produktionen af elektriske køretøjer og investerede i nye teknologier. SpaceX oplevede også tilbageslag og
-
økonomiske tab, før de sikrede kontrakter med NASA og andre kunder til satellitopsendelser og rummissioner. SolarCity, som senere blev erhvervet af Tesla, stod over for udfordringer på solenergimarkedet, før den fandt sit fodfæste.
Selvom det er almindeligt for banebrydende projekter at stå over for økonomiske forhindringer i deres tidlige faser, har Elon Musks evne til at holde fast, innovere og til sidst omdanne disse initiativer til succesfulde virksomheder været imponerende.
-
Kommende 10-20 år bliver en megatrend indenfor solar industrien og hvis Musk kommer i mål med Masterplan 3 er mit target på 1000usd sikkert for lavt. Masser inklusiv Ron Baron, Catie Woods m.m har da også langt højere targets. Vi skal jo heller ikke glemme AI, robotterne og FSD. Om 5-10 år vil FDS være normalen i Danmark. Inklusiv robottaxier. Transport vil blive mega billigt og mange vil slet ikke eje en bil. Man ringer simpelhen efter en robotaxi hver gang man skal transporteres et sted hen.
-
Jeg har også undret mig over, at han købte Twitter. Twitter blev jo ikke grundlagt af Elon Musk, men snarere opkøbt i en tidlig fase vel af stratetisk årsag. Han har selv udtalt, at han følte sig tvunget til at købe Twitter. https://www.youtube.com/watch?v=MHTc77PTLVI
-
Men Elon har udtalt, at han planlagde at introducere nye funktioner til platformen, gøre dens algoritmer til open source, bekæmpe spambotkonti og fremme ytringsfrihed. Så han har sikkert et roadmap over hvordan Twitter skal se ud i fremtiden som ikke er officielt endnu.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind