TESLA — December 2020
-
JPM analysen er efter min mening ikke særlig givende, slet ikke ift. den lange bane. Deres analyse er til og med 2022 og med et pessimistisk bud på sales, omkring 4.3 Mia USD i 2022. Mht. konkurrencen er der ikke nogen, se på ID3 fra VW der blev lanceret i år... Konkurrenterne snakker, men realiteten er at der ikke er nogen (reel) konkurrence. Og Elon Musk er bare i sig selv meget værd da han kan tiltrække enorm meget talent.
-
Og mener ikke du kan sammenligne Torm med Tesla, Torm var jo helt gak med der udbyttelodning og ejerstrukturen var en helt anden.
-
Og ja, Tesla er meget mere en el biler...
-

-
Hvad mener du med at 'Tesla's biler er 85% af firmaet'? Hvordan ser det ud med ID3'eren i Kina (verdens største elbilmarked) og US? Hvis du kan sælge biler tættest på produktionen vil du så ikke gøre det? Når du kigger på performance er Tesla langt foran og mht. FSD er Tesla's data lead uovertruffen. Så har svært ved at se din skepsis ift. den langsigtede succes.
Overvurderet nu, ja, men kurs 80-90 USD er altså meget pessimistisk. -
Det nye solid state batteri er meget interessant men det er kommer ikke på markedet de næste par år.
-
-
@Holger Jeg mener, at ca 15% af firmat omfatter elpaneltage og batterier udenfor biler. Jeg ved ikke, om Vw har fabrikker i Kina, men de har mange steder F.eks. i Brazil og Mexico, og jeg mener da også, at de har i U S. Nu er jeg ikke sikker på, hvad FSD dækker, men hvis du tror, at Tesla er langt foran på førerløse biler, tror jeg, du tager fejl. GM har lige fået lov til at køre førerløst i Frisco, og Fiat-Chrysler har en model kørende i Kina. Jeg har set jubelen over, at en Tesla kan stoppe >
-
the vehicles are not completely alone in the wilderness. In a video released by the company, a Cruise employee is seen in the passenger seat while the car drives itself through the darkened streets of San Francisco. Cruise’s vehicles all have an emergency switch in the center channel near the gear shift in case something goes wrong, and they are also monitored remotely by Cruise employees https://www.theverge.com/2020/12/9/22165597/cruise-driverless-test-san-francisco-self-driving-level-4
-
Gm's teknologi er begrænset til områder der er afgrænsede og i høj grad kortlagte. FSD er en generel løsning der virker i alle områder.
-
@bikube ok. Tror bare ikke på at LIDAR er løsningen, men jeg kan selvfølgelig tage fejl. Jeg er ikke enig i narrativet, om at Tesla's forretningsmodel er uholdbar. Elon Musk og co. har lagt retningen for de næste 10 år og jeg tror på dem og jeg tror på den fremtid de advokerer for. JPM er skeptiske og det hænger måske også sammen med at retailinvestorer får lov til at stille spm. før analytikerne på earnings calls. Tesla kræver en anden forståelsesramme, som Wall Street ikke besidder
-
Det er helt klart, at Elon Musk har lagt retningen, og han er den mest innovative person, jeg kender til. Men det ser ud til, at nogle analytikere helt ser bort fra, at konkurrenterne kan altså også noget, og mange af dem har uanede mængder af penge og fabrikker over hele Verden, der kan spytte biler ud i antal, som Tesla ikke kan matche.
-
Det er faktuelt urigtigt hvis vi taler om produktionskapacitet for BEVs. Tesla kan pt. producere 850.000 BEVs om året. Ingen af de traditionelle automobilfabrikanter er mig bekendt i nærheden af Tesla der.
-
Jeg har ikke lig tal på, da det aldrig før har interesseret mig, men jeg så et sted idag, at Toyota laver 19 x flere biler end Tesla. Det er så mest fossil eller hybrid, men det ændres hurtigt. VW skal laves helt om til EV, da der ikke må sælges fossilbiler i Tyskland efter -25.
-
Jefferies bakker Bikube op og downgrader. "“We don’t believe that Tesla can dominate the industry given the latter’s size, structure and politics.”
https://finance.yahoo.com/news/tesla-gets-jefferies-downgrade-ev-030411598.html -
Godmorgen
Ja, på den korte bane er der jo helt sikkert eksekveringsusikkerheder. Hørte på Tesla Daily at Herbert Diess, CEO for VW vil have sin kontrakt forlænget pt. ansat til 2023. Igen mener jeg det er en kæmpe fordel at Tesla kan eksekvere hver dag ift. deres langsigtede mål (2030), her har b.la VW med flere det måske lidt sværere. Se fx hvad JvdW har opnået i Genmab ved at være fokuseret på deres strategi i årevis - jeg mener Elon Musk og Tesla ligeledes opnår det samme
. -
New Street Research downgrades til "hold" fra "buy" - Target $578 uændret https://www.benzinga.com/analyst-ratings/analyst-color/20/12/18726705/tesla-gets-downgrade-from-long-term-bull-pierre-ferragu-analyst-says-time-to-book-p?utm_campaign=partner_feed&utm_source=yahooFinance&utm_medium=partner_feed&utm_content=site
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind