NOVO — Marts 2026
-
Interessant, hvordan det kulturelle er begyndt at fylde mere og mere i debatten om Novo: Her 30 min. næsten udelukkende om forskellene mellem US big pharma og Novo i tråd med MD interview fra Australien. Jeg tror, der er en masse goodwill i dette... Ikke mindst fra øst- og vestkyst amerikanere, der er dødtrætte af Trompeten mv. Det taler ind i en kritik af forhold i USA, som et stort flertal af amerikanere øst- og vestkyst er enige i: Novo vil redde verden -ikke tjene på den...
-
... Og det vigtige spørgsmål kom til sidst: I lyset af mulig økonomisk krise og privatøkonomisk smalhals: Vil stater/samfund da vælge i endnu højere grad at betale "gildet" for GLP1 drogs? (fordi det er kritisk infrastruktur og kan hjælpe med at holde sundhedsudgifterne på samfundsplan nede)...
-
På trods af at udviklingen af recepter til nye patienter på den injektionsbaserede Wegovy imidlertid er faldet de seneste to uger fra 159.353 til 154.921, så lader det ikke til, at pillens markante fremmarch sker på bekostning af netop dette marked, vurderer Søren Løntoft.
“Det ligner ikke, at lanceringen kannibaliserer på det allerede eksisterende Wegovy-marked,” siger han.
Med andre ord ser tilføjelsen af pillen ud til at udvide vægttabsmarkedet.
-
Pauli 15:46 . Det er set før; at når en aktie falder for meget bliver stemningen sur. Alle der ejer den er sure over at de ikke fik solgt, og de de fik solgt vil ikke købe før aktien begynder at vise købssignaler. Det gør den så ikke når ingen køber.....Novo kan sidde fast her i rigtig lang tid. Men det ændrer ikke ved at det er en kvalitetsaktie, så over tid skal den nok komme. Novo har jo ikke mistet sit marked som Nokia gjorde....snarer tværtimod.
-
Motley fool video https://www.youtube.com/watch?v=iaa0ZZQRNjk
-
Eli Lilly vs Novo Nordisk: Which Obesity Drug Stock Is the Better Buy? https://www.fool.com/investing/2026/03/27/eli-lilly-vs-novo-nordisk-which-obesity-drug-stock/
-
Selv med evaluation in mind er Lilly the better buy, mener Motley fool... Og selvom vi kan se, at Lilly`s forsøgsresultater er "perfekt tilpassede" og gjort "lækre" ,er det jo main holdningen i USA. Novo er for enarmet og pipen er ikke bred og robust nok. Ikke mange ord om leadership på pillens timeline eller effektforspring! Lilly har gjort jobbet med fortællingen grundigt og godt!
-
Nu har jeg gjort endnu en analyse via min chatbot: Denne gang med udgangspunkt i Zepbound, som jeg startede med at spørge på produktionsmåde: Kemisk produktion: SPPS - solide phase peptide synthesis - efterfulgt af oprensning: HPLC - high performance liquid chromatography. Begge processer meget tidskrævende, dyre og med "flaskehalse". Tirzepatid er større end semaglotid, har 39 aminosyrer og det giver lavt "udbytte" og gør det svært at skalere. Produktionskapaciteten vokser langsomt! -
-
Helt som jeg forventede, var analysen US biased: Fordi AI får langt flest informationer fra USA og fordi jeg spurgte. som jeg gjorde.. Lilly arbejder på en videreudvikling af SPPS - men netteffekten af dette er 20-50 % kapa forbedring. - Og stadig kemisk syntese og oprensning! Ikke voldsomt tænker jeg!
-
De vil også gerne bruge enzymer (måske en kunde for Nvovnesis? - haha!!) i enzymatisk peptidproduktion.. Potentielt 2-5 gange bedre produktivitet. - Men er ikke "fuildt industrialiseret endnu. Jeg tænker: Har de måske problemer med "foldninger" i deres 39 aminosyrestore molekyle?
-
Herefter spurgte jeg til: Hvornår udbud overhaler efterspørgsel? -Her mente AI (US biased) at supply =demand 2026-27. I mine øjne kan det vel bare gælde for USA? Så blandede jeg NOVO ind: Og AI svarede med 3 scenarier: 1) Vedvarende mangel (2025-2027 : Lilly vinder på "stærkeste produkt/innovation" - Det sidste synes jeg godt, man kan stille ? tegn ved? 2) Balance (2026-28) : Uafgjort med Lilly: Innovation og Novo: Execution .. Det første synes jeg er noget US biased? 3) Overkapacitet: (2028-32)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind