NOVO — Februar 2026
-
-
Nu er TrumpRX jo oppe og køre, man kunne godt helt konspiratorisk forstille sig at nu træder aftale fra i ovale værelse i kraft. Formoder Trump får en del af kagen og så ville det give mening at slå ned på compoundere. Indrømmer det er lidt langt ude, men det er jo Trump vi taler om så alt er muligt.
-
On the Pen gennemgår FDA meldingen https://www.youtube.com/watch?v=PyvDDYG-q4I
-
UI 20:37 - Tak for deling... Interessant analyse, fordi det er US made og giver et blik på, hvordan de tænker derovre! - Jeg undrer mig over, at de ikke tænker dybere - eller nævner, hvordan skiftet fra pris til volumen egentlig kan foregå? - At det forudsætter at produktionen af API stiger MEGET voldsomt... Specielt da pillen bruger *72 API i produktion!! Jeg/vi ved at det er fordi der er en emergin helt ny produktionsmåde, der muliggør det: En produktionsmåde, NOVO har patent på.....
-
pauly: Interessant vinkel . du peger på dér! Når jeg læser FDA meddelelsen, er den ret skarp og klar og utvetydig, er min opfattelse. - Og det er selvfølgelig også klart, at FDA gerne vil beskytte deres faglige integritet og institution: - Men hvorfor de så ikke har formået at gøre indtil nu, er jo et interessant spørgsmål: Før prisforhandlingerne/efter prisforhandlingerne + TrumpRX ... kunne være et bud?
-
FDA Intends to Take Action Against Non-FDA-Approved GLP-1 Drugs https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-intends-take-action-against-non-fda-approved-glp-1-drugs?fbclid=IwY2xjawPz5dtleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFqOGxEMWNSRUF2bVhvUXNJc3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHpkk4vWBbUHlLSs11BbkryyGlalLgaUfAjKu6uI4TCqipAMjkeg4Og9tbe0J_aem_5LYmaac0NiJNN0CURjCUNw
-
"On the pen" er enig, men ikke sikker på, at brevet adresserer ALLE GLP1 - måske kun pillerne... Grunden til dette: Brevet kom samme dag som H&H pillen og er meget specifik på H&H... Jeg håber sandelig, at det drejer sig om hele GLP1 området!! "On the pen" nævner specifikt Yeast produktionsmåden: Compoundere kan i fremtiden IKKE claime samme API som NOVO, fordi det er lavet forskelligt. Dette får mig til at mene, at brevet adresserer bredere end "bare" pillen...
-
Det er også min forståelse at FDA med justitsministeriets hjælp vil ramme hele compound-sektoren i relation til GLP1. Det må få stor positiv betydning for for Novos salg af Ozempic og Wegovy fremover.
-
Helt enig, Helge! - Hvis problemerne er : 1) Pris , 2) Konkurrence, 3) Compoundere ... må det sidste vel så være på vej ud! Og det første - som ikke går væk - bliver jo modificeret af billigere og bedre produktionsmåde via Yeast. Konkurrencen er også, som den er, men Lilly`s pipe og udrulning synes jeg faktisk ikke skræmmer voldsomt.... Jeg er spændt på, hvordan NOVO kommenterer mandag: For det er de nødt til, tror jeg? - Specielt hvis konkurrenterne også gør det!
-
...Og så er jeg meget opmuntret over, at Yeast teknologien er grunden til, at compoundere nu ikke må skilte med semaglotid: Altså fordi deres semaglotid er lavet på en anden måde end NOVO`s - og ikke er så ren? - Idet jeg går ud fra, at det er her, skoen trykker...
-
De må ble godt skrive, at det er semaglutid. De må bare ikke skrive, at det er samme semaglutide som i originalen; som je forstår det. Men forhåbentlig er det mere end bare reklamerne de går efter, men ikke operationen omrking Semaglutid. Noget masseproduceret kan naturligvis ikke være lavet individuelt til hver patient.
-
Det rigtig godt at FDA nu er kommet på banen - vel at mærke med den rigtige vinkel. Jeg tror dog at større principper er spil nu.H&H`s fremturen er det, der har sat en restriktiv reaktion i gang fra myndighedernes side.Hvis dette forsætter, hvordan så med andre brancher/produkter og videnskabelig (og dyr) udvikling af vigtige produkter?Stærke kræfter-større end LY og No - står bag at der bliver sagt stop her. At det så gavner os er jo godt. Det giver jo også lidt ro mht. til andre bran
cher. -
Nu truer FDA kopiproducenter af Novos vægttabsmedicin med retssager https://proinvestor.com/investornyt/1412178/nu-truer-fda-kopiproducenter-af-novos-vaegttabsmedicin-med-retssager
-
Teknisk: Vi ser Nordisk Nordisk i test op mod 360-leje https://proinvestor.com/investornyt/1412189/teknisk-vi-ser-nordisk-nordisk-i-test-op-mod-360-leje
-
Virker dette link olj? https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/eb397cc3-b15b-4470-83ce-018908113c94
-
Det er fascinerende at se, at tesen omkring at pillen vil supplementer og skubbe injekterbar recepterne med op holder vand. Jeg læste i processen inden lanceringen, at det var forventningen fra nogle, idet opmærksomheden og det faktum at patienten kontakter lægen fx, der bl.a. pga. forsikringsdækning skubber patienten i retning af injektioner. + 70 % stigning uge for uge hos Novo. Se Zepbound, følger med op.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind