NOVO — November 2025
-
Ungeee: En kommentatorer, jeg har lagt øre til for nylig, snakker om, at retailgruppen i investorkredsen i NOVO er meget stor.- I følge ham skal 75% udgøres af private investorer og kun 25% af industrielle investorer. HVIS det holder vand (jeg har ikke selv researchet det, er der vel dér et rimelig godt argument for et aktietilbagekøbsprogram? - Udover det er jeg enig i, at MD kommunikerer den anden vej og snakker om "marathon" mv.
-
Og LFJ blev jo netop blevet "gået" pgr. af aktiekursen? Så nogen i fonden kan godt se, hvor skoen bla. trykker. "Marathon" er vel også bare et godt slagord, der signalerer... Aktietilbagekøb derimod etablerer måske/sikkert en dobbeltbund i aktien: Og i den situation vil analytikere nok få skruet de grønne briller ekstra godt fast i panden! Og så kommer flere til osv. Jeg tror også, de kigger dén vej... Momentuminvestorer er der nok ikke så mange pt. - Men det kan sagtens komme!
-
Søren Løntoft siger til Børsen bl.a. "Men at det nu bliver Pfizer, der overtager Metsera, ændrer ikke hans vurdering af Novo Nordisks udgangspunkt.
“Det efterlader selvfølgelig Novo uden Metseras kandidater, men Novo har stadig en attraktiv pipeline. Det er ikke et spørgsmål om liv eller død,” siger han til Børsen. "
-
Jeg ved blot at de har stoppet/rullet planlagte investeringer tilbage ifm. disse.
-
Nu ved jeg ikke hvordan du definere økonomiske problemer! Nogle vil se lavere vækst som et økonomisk problem, hvilket er grunden til de er blevet fyret.. Medarbejderne har fået at vide at fyringerne blandt andet skal være med til at fremtidsikre virksomheden, fortæl mig lige hvordan aktietilbagekøb gør det?.. Novo fonden må købe op..
-
Enig og der er næppe meget tvivl om at Novo fonden har fokus på udfordringerne ifm. med aktiekursen, kopiprodukter og toldkrigen. Derfor kan det sagtens tænkes, at de er med på at iværksætte et aktietilbagekøb. Det må de for min skyld hellere end gerne annoncere i morgen:-)
-
Godmorgen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind