NOVO — Oktober 2024
-
Det er endvidere fremtiden der bør vurderes på. Novo kan lukke med for GPL1 for andre, herunder vil Lilly naturligvis ikke forøge kapaciteten fra formentlig slut sidste år og starten af 24, når konkurrenten køber lokationerne.
-
Jeg savner kapacitetsoverblikket for alt global produktion for at vurdere på det kritiske ift dette. Dog jf Novo køber disse til betydelig overpris og efterspørgslen iøvrigt så antyder det at der er meget stort behov for disse fabrikker/begrænset produktionsmuligheder.
-
Jeg har ikke ro i maven førend dette er overstået. Enten køb, ikke køb eller kompromis, som vi kender udfaldet af. Min vurdering er fortsat, at jo længere tid der går jo mere negativt er det. Særligt nu her, hvor Novo svarer så defensivt og forudsigeligt på dette. Det betyder for mig at vurdere, at Eli samt Warren mv kommer med push back og kører på overordnet termer/fremtidig produktion eller finder snitflade til andre der producerer i GLP spacet eller andet der kan trækkes med reference hertil
-
Det er negativt. Og forstår ikke Novos strategiske træk ift. dette. Måske de har kastet håndklæddet i ringen, og søger markedsforståelse
for -
Negativt udfald med den udtalelse. Anser sammen med evt positiv meddeles, at de inden for kort periode heraf melder mere (negativt) ud.
-
*Lilly vil ikke forsøge at købe kapacitet jf. Novo købte loktionerne.
-
Håber inderligt på positivt meddelte.blir det negativt, så er det et hak og sive fase, førend plan B og fundamentalerne vil drive selskabet mod nye højder.
-
Godmorgen

-
zirium vi kender allerede hele Q3 TRx for US. Og den kurve er desværre slet ikke så stejl som den du linker til. Rekorden er 226.000 i uge 37 og så ned i 201k i uge 39 og 214k er de nyeste data fra uge 40. Så Q4 skal der sker en meeeget stejl stigning af wegovy i US og rest of world.
-
Det ser jeg også indikationerne på udenfor US. Men visualitet på tilgang af single-use pens som kun bliver benyttet i US. Den har jeg ikke. Jeg er dog ikke i tvivl om at de lander indenfor den udmeldte guidence
-
Jeg har ingen reel indsigt i hvorledes købet af Catalent bliver vurderet i US. Men det er tydeligt der spilles på US interesser (LLY) hvilket jo egentligt også er logisk.
-
Men det har helt sikkert stor betydning at LLY IKKE får fyldt deres GLP1 hos Catalent. Så evt køb af catalent vil på den måde, ikke få nogen direkte impact på LLY
-
LLY har faktisk selv været ude at købe en mindre fill/finish fabrik i år
-
Der er en masse kontrakt selskaber der er i gang med at øge deres FF kapacitet. Men det tager tid. Modsat så er der over 2 år til den første konkurrent til LLY og Novo kan lancere deres glp1. Og den 4. ligger vel 3/4 år ude i fremtiden
-
Dertil har novo sagt de kommer til at overholde ALLE indgåede kontrakter. Så catalent kapacitet vil løbende tilgå novo glp1 efterhånden som de kontrakter udløber
-
Hvis myndighederne spiller hardball så vil jeg antage novo kan spille ind med xx procent af den samlede kapacitet vil stadig kunne være tilgængelig for andre selskaber i xx periode
-
Og der er i øvrigt masser af eksempler på at store konkurrenter benytter/sourcer hos hinanden. F.eks Samsung der levere komponenter til utrolig mange konkurrenter indenfor tech.
-
Men om der kun er 2% risiko eller 72% risiko for US siger no go, det aner jeg vitterligt ikke
-
Novo er så i øvrigt gået i gang med hvad man vel kan kalde en plan B. Det skriver jeg nok lidt mere om på et tidspunkt

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind