Chemometec — April 2024
-
Jeg betragter al jeg læser, som et partsindlæg. Men jeg bestemmer selv over mine investeringer.
-
Men dette er jo en toplinjen nedjustering. Rasmus og Martin har sikkert fået en pæn skilling
-
De forskellige nuancer skaber kun en god debat. Som pensionisten bemærker, bærer man sit eget ansvar
-
Den store kursstigning efter ledelsen præsenterede deres forventning om, at væksten "snart ville komme tilbage" blev helt ukritisk modtaget af markedet og sendte kursen i uforståelige 550ish. Herinde blev det fastslået, at fundamentet for short var blevet jævnet med jorden med den information. Den vurdering viste sig ikke at holde stik. Langt fra.
-
Det kostede så også formentligt en ny CEO, at den udmelding på ingen måde have substans
-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://www.proinvestor.com/investornyt/1144697/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
Der skal betydeligt meget mere til, end et insiderkøb, til at stoppe den ruchebane, som CHEMO har været på i næsten 3 år. Der skal, efter min mening, ske en meget, meget væsentlig positiv udvikling i virksomheden. På alle planer - og gennem en længere periode.
-
Chemometec får løftet kursmålet hos Nordea
I dag kl. 07:25 ∙ MarketWire
Chemometec får hævet anbefalingen hos Nordea til "hold" fra "sælg".Det sker efter et voldsomt kursfald i aktien fredag på 22 pct., efter at Chemometec nedjusterede forventningerne til 2023/24.
Selskabet venter nu et driftsresultat, EBITDA, på 185-200 mio. kr. mod en tidligere forventning om et resultat på 200-220 mio. kr.
En foreløbige opgørelse for tredje kvartal viste en omsætning på 98,9 mio. kr.
-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://www.proinvestor.com/investornyt/1145285/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
DANSKE BANK SÆNKER TARGET TIL 400 FRA 500, FASTHOLDER KØB
-
@TheNote og andre - har man en for for stor ja hat på hvis m
an ser det som en styrke at den ikke er faldet yderligere de sidste par dage ?
@Pensionisten - kan det passe at du for nogle dage siden havde et indlæg hvor du dragede paralleller til OW bunker ? Det er helt rimeligt hvis det "kun" var skrevet i frustration, men jeg er interesseret i om du sagligt ser nogle
paralleller jeg ikke ser ? -
Jeg formoder at faldet på omkring 45% af to omgange mere er et udtryk for den, velbegrundede, tillidskrise der er i forhold til ledelsen af selskabet end en ændring af de grundlæggende forhold i selve investeringen i selskabet.
De seneste dage har vi set kursen holde sig rimeligt stabil, sammen med en omsætningsvolume der er flere gange højere end normalt, samtidigt med at der er sat shorts i et omfang der gør at shorts er oppe i rekord niveauer. -
Tiden der blev brugt på at finde frem til den nu tidligere CEO var ikke sparsom, og man havde dermed rigelig med tid til at finde eventuelle knaster. Det vi har været vidner til kan derfor komme til at fremstå som et stykke enormt
ledelsesmæssigt amatør arbejde. Det fortjener næsten at blive skrevet med CAPS. -
Der må virkeligt have været et dårligt arbejdsklima på ledelsesgangen når man har vurderet at det er omkostningerne værd, målt i kontanter og renommé, at lave den rokade og efterfølgende præcisering vi har vidner til.
Derfor undrer det også at man ikke har været i stand til, i processen med at hyre den nu tidligere CEO, at fange kimen til fremtidige og meget alvorlige uenigheder, der viser sig kort efter ansættelse. -
Det er enormt spændende at være auktionær i Chemometec for tiden. Den seneste præcisering af forventningerne, der stadig holder sig inden for det tidligere udmeldte omsætningsinterval, dog krydret med engangomkostninger i
"forbindelse med organisationsændringer". Vi kan gisne det samlet set har kostet omkring 15 - 20mio at komme af med den tidligere CEO.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind