Grønne Aktier — August 2022
-
hvis ikke den største blok. Omend den overordnede likviditet i aktien stadig ikke er speciel høj, så har den dog været stigende de sidste par uger
-
Så dukkede der en skjult sælger op i 20,2. Sparbank Nord. De flasher kun 251 stk af gangen så svært at vide hvor mange der er skjult. Handlet 4k stk
-
Køberen (kronjylland) der lå med 11.000 stk i bud på 20,0, gjorde det samme jeg ville have gjort. Vedkommende benyttede sig af der er en skjult sælger i 20,2, og plukkede af dem. Ennogie er stadig en relativ illikvid aktie. Så når man vil købe for 220k så gælder det om at benytte sig af der er en der læser aktier ud
-
luk i 20,4, ny ATH. SPN sælgeren rykkede udbuddet fra 20,2 til 20,4
-
Dagen i dag er næsten et Deja-vu af i går. Igen kom der 21 nye Nordnet aktionær i Ennogie, og deres snit køb var lige lidt over 800 stk. Så nu har vi på 2 dage fået lige så mange nye små aktionær som plejer at tage over 1 mdr
-
Så der er et eller andet forum hvor der bliver talt om aktien på en måde som pludselig får en del små aktionær til at købe lidt aggressivt
op -
En anden gentagelse fra i går er den skjulte sælger fra Sparbank. I går solgte vedkommende 15k stk hvor der kun blev flashet et meget lille antal. I dag har vedkommende flyttet udbuddet op i 21,3 og der er pt solgt godt 6k stk
-
Ja Pensionisten. Det har i den grad været en god investering i år
Pt plus 84% -
Ny ATH luk i går i 21,2
-
Den skjulte sælger trak sig efter ca 7000 solgte
-
Igen i går kom der uhørt mange nye Nordnet investorer. 19 stk. Så alene de sidste 3 døgn er der kommet 61 nye så der nu er 1003.
-
Så der må ske et eller andet i xx forum. Dog hæfter jeg mig ved, samt sætter min lid til at det trods alt kun er få procent stigninger hver dag. Ikke noget med de vilde +50% stigninger der kommer overnight. De såkaldte meme stocks fænomen
-
Det tænker jeg er op til dit temperament og om du har tid til at følge markedet tæt eller ej. Du behøver ikke skrive hvor mange stk/værdi. Men er det kun nogle få tusinde stk, så er de lette at fiske på en enkelt dag. Modsat hvis man vil investere f.eks 1 mio kr eller mere, så vil det tage flere dage idet volumen ikke er stor nok. Har du tid til at følge markedet tæt så kan man ofte lure trenden her og nu, og justere bud prisen dertil
-
Super, tak for det TM,
tror jeg køber op af flere gange, jeg synes der er for stor spredning med købs og udbudssiden, til jeg tør satse på en ordre, og det er ikke en investering i den helt tunge ende, men er blevet lidt grebet af den sobre info, fra din side. Men beslutningen er min. -
Ja udfordringen med aktier der har lav volume, er ofte at spred er ofte x procent. Så det er noget med vurdere om det er vigtigt man har købt alle i løbet af xx tid (så kommer man til at købe noget direkte på udbudsiden) eller om man tager de længere briller på og primært lader sig ligge med fast pris på budsiden. Så er der selvfølgelig også en risiko for aktien "stikker " lidt af fra en
-
Så ja flere måder at handle den på

-
I dag ser vi meget tydeligt der bliver taget profit af de sidste par ugers meget store stigning. Det er helt normalt når den stiger så meget/hurtigt, uden der er kommet reelt ny fra selskabet/om selskabet
-
Lidt interessant at så er Nordnet også i dag relativ stor netto køber. Så ligner nok endnu en dag med en del nye N investore
-
. Salg kommer primært fra DB og jyske.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind