Grønne Aktier — Maj 2022
-
Fint hvis de opjustere og der omsættes for mere i 2022 end guided. Håber, at bundlinien bliver opjusteret tilsvarende. Som jeg lige husker har de guided underskud på 7.5 mil kr for 2022. Med den høje inflation kan man frygte det værste så som større udgifter til byggematerialer end guided ?
-
Ørsted trials turning offshore wind turbine foundations into safe havens for corals https://proinvestor.com/investornyt/818363/orsted-trials-turning-offshore-wind-turbine-foundations-into-safe-havens-for-corals
-
SB jeg tænker det vil være naturligt at særligt Q1 2022 projekter har lavere margin idet de er indgået sidste år hvor råvare priserne var meget lavere. Men de ordre der indgås nu her, skal gerne være med en margin på +30%. Man kan i hvert fald se på deres website priserne er sat op.
-
Ennogie har været oppe at kysse kurs 17. Så den fortsætter med at stige stille og roligt
-
Meeen stille og roligt... betyder den DD er oppe med 50% i år. Og af alle 189 selskaber på den danske børs, er ennogie den der er steget 6. mest i år
-
Og faktisk uden den reelt har haft særlig meget mediebevågenhed
-
Ja det er svært at klage over årets stigning so fare
Det er også med til at trække min samlede PF til 36% åtd -
Ja det er rigtigt. Det var en deal hvor CASA skal bygge Plushusene i Køge for NREP. Så 2 af de HELT tunge danske aktør der nu køber Ennogie og får erfaring dermed.
-
nu handlet i 17,4
-
Så r man i hvert fald grådig hvis man klager over det

-
Og svaret SB
-
ligner en stigning på 3,3% til Ennogie på en dag hvor markederne ellers er blodrøde
-
nå der skete lidt i de dødende minummter. Nu 4,5% i 17,4. Og så flages der 43k til salg i netop 17,4
-
Ja det var et lyspunkt, ellers faldt mine Scatec 17,62 % og GreenH 3,74 % så depotet ser noget bumbet ud
-
Ja det har generelt været nogle røde dage
-
Ennogie er ÅTD oppe med 54%. 4. mest stigende i år. Og den mest stigende af 189 aktier på 1 år. De befinder sig i totalt sweet spot i disse tider
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind