Aktiesnakken — Oktober 2017
-
Oslo (TDN Finans): Fearnley Securities nedgraderer sin anbefaling på Marine Harvest-aksjen til reduser fra akkumuler. Kursmålet opprettholdes på 170 kroner, ifølge Bloomberg Data mandag.
Nordea Markets har en salgsanbefaling på Marine Harvest, med et kursmål på 125 kroner.Pareto Securities venter å gjøre små endringer i sine estimater etter oppdateringen fra Marine Harvest, og gjentar kjøpsanbefaling med kursmål på 185 kroner.
-
Det er muligvis en forsmag på den korrektion jeg mener der kan (bør) komme i morgen og onsdag hvis kg. pris skrider 10-15%
-
Laksene steg samlet set pænt i sidste uge, det gjorde resten af markedet ikke. Nogle steg meget den ene dag, andre den anden - for visse selskaber op til 4% på en enkelt dag. Det er en volatil sektor, og fald kan komme på samme måde. Bakka holdt generelt snuden oven vande i sidste uge, så et fald i dag ser jeg ikke unaturligt.
-
Nickstar jo jeg er enig til en vis grænse mht prisfald. Alt tyder på at Q3 bliver til rekorder igen men nu er vi i gang med indtjening til Q4 og det er det jeg kikker på. Vi kan vel godt blive enige om hvis det et selskab sælger falder i pris og i værste fald kommer under produktions omkostningerne vil aktiekursen også på et tidspunkt følge med ned.
-
7% ned uge 41 til 51,22 NOk pr. kg., så Ilaks prognose forrige fredag var ikke helt rigtig. De forudså lavere pris uge 41.
4-5 kg lå sidste år samme tid omkring 63 kr. Dvs vi er ca 20% under kg. pris samme tid sidste år. https://salmonprice.nasdaqomxtrader.com/public/report;jsessionid=E85A96D0C61964A68B6B80517CF53857?0 -
Hvis kg. pris falder 10 kr mere rammer vi produktions omkostninger på omkring 40 kr og så tjener de ingenting.
-
Du kan sagtens have ret. Men jeg har solgt alt på nær en post i NRS som jeg har tab på. Er godt tilfreds med fortjenesten.
-
Sjømatkonsumet fortsetter å falle i Norge, og den negative trenden er klart størst blant de yngre. Data fra Norges Sjømatråd viser at i aldersgruppen under 34 år har konsumet falt med 40 prosent siden 2012. : https://kyst.no/nyheter/norsk-ungdom-spiser-mindre-sjomat-kan-vaere-for-dyrt/
-
Jeg kan godt forstaa, hvis man vil hjemtage en gevinst. Hvad jeg derimod ikke er enig i, det er at saelge vinderne og beholde taberne!! Der er altsaa ingen lov der siger, at fordi en aktie har vaeret oppe i et givent niveau, her ATH, saa skal den derop igen. Der er jo en aarsag til at f.eks. Bakka naar det hoeje niveau gang paa gang, mens andre ikke goer det.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind