Aktiesnakken — Oktober 2017
-
Altså er blevet lidt mere langsigtet og ikke svinger fra uge til uge sammen med lakseprisen.
-
@Watt, det kommer man på hvem man er. Jeg er lang i laks, men er nødt til at swingtrade lidt engang i mellem. Laks fylder altid mellem 20 og 25% i mit depot. Depotet er for frie midler, så jeg skal løbende realisere gevinst, og passe på det kun sker til 27% skat. Det er dermed forskelligt, om man bare kan lægge sig passivt lang, eller om man skal være lidt aktiv engang i mellem.
-
-
Det er umuligt at ramme toppe og bunde, men kunsten er at tage gevinsten, naar den er rimelig paen, og det uden at blive graadig. ATH er fint, men jeg ser mere paa om gevinsten er ok. Venter saa til at faldet - som jo altid kommer paa et tidspunkt - ser ud til at ebbe ud eller at jeg blot vurderer faldet stort nok til at jeg vil ind igen.
-
@Watt, jeg er helt enig i, at vi aldrig rammer en top eller bund, men det overrasker mig lidt, at du "kun" er oppe med 10% på swingtrade af laks, det er trods alt en meget volatil sektor set over et kalenderår.
-
@Watt - hvilke laks har du? Jeg ligger med p.t. med ca. 50% Bakka, 30% NRS og 20% Samlar. Solgte Grieg i går, og hopper ind i MH inden for de næste 8 dage, hvis den kommer ned i 160.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind