Aktiesnakken — Oktober 2017
-
@Watt, jeg er helt enig i, at vi aldrig rammer en top eller bund, men det overrasker mig lidt, at du "kun" er oppe med 10% på swingtrade af laks, det er trods alt en meget volatil sektor set over et kalenderår.
-
@Watt - hvilke laks har du? Jeg ligger med p.t. med ca. 50% Bakka, 30% NRS og 20% Samlar. Solgte Grieg i går, og hopper ind i MH inden for de næste 8 dage, hvis den kommer ned i 160.
-
Jeg tror også der er mere i laksene i denne omgang. Jeg havde et flot afkast på Grieg, og vil gerne være lidt mere defensiv i laksen, derfor jeg nu vil hoppe ombord i MH.
-
De er sent med at melde ugens aktiepris ud idag.
-
Plejer at lande 13.30-14.
-
Men mon ikke prisen bevæger sig nogenlunde sidelæns.
-
Oslo (TDN Finans): I snitt ser prisane slik ut:
2-3 kg - 42-43 kroner
3-4 kg - 46-47 kroner
4-5 kg - 49-50 kroner
5-6 kg - 50-52 kroner
6+ - 52-55 kroner -
Medan den største fisken stig i pris, går den minste fisken ned i pris som følgje av gjelleproblem på Vestlandet. : http://ilaks.no/stor-fisk-hakket-dyrare/
-
OSLO, Oct 13 (Reuters) Norway is the world's top salmon exporter, and the share price of listed farming companies depends heavily on changes in
the price of fish.
Average production costs for whole fish, including the cost
of harvesting, rose by 13 percent to 34.29 crowns per kilo in
2016, according to data from the Norwegian Directorate of
Fisheries.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind