Aktiesnakken — December 2016
-
Som jeg læste det for nogle dage siden, så er der kun RL og et eller andet europærisk selskab der kan udvinde fra oil shale. Men jeg tænker der må være en større aktør på markedet, der rigtig godt kunne tænke sig at komme ind på et nyt og stort marked som Jordan. Kan QEC ikke ende med at blive den lille i et sådant spil?
-
Den anden er verdens største og et fra baltikum hvor de har fracket i mange år, tror det ligger i Letland, de er allerede i Jordan:-) og har fået adgang til områder. En spiller kan aldrig sidde på det hele, det er for dyrt og for ejer er det ikke smart at være afhængig af et selskab, der er rigtig mange involverede i Jordan, alle de store er dernede og så den lille oliemyg fra Canada
-
Er faktisk kommet i tvivl om de er i Jordan, ved faktisk ikke hvornår opdateringer kommer, nogen siger sidst på året, andre januar og nu hører jeg februar. Jordan er for mig bare en joker der kan udløses, men ikke noget jeg kalkulerer med indtil videre.
-
Tænker bare der kommer en opdatering på Jordan inden der sker noget i Quebec, nu skal politikerne lige hjem fra ferie d. 7/2 inden de kan lave rammevilkårene, så der går nok lige noget tid derefter inden der sker noget. Hvis der kommer noget om Jordan ved Q4 d. 28/2, så kan det være næste trigger. Medmindre der kommer noget om de nye brønde i Montney

-
Skulle gerne bores og startes op, hver gang antal boe øges stiger kursen, den stiger på facts og ikke på muligheder, hvilket er ok dog kan vi tilføje at selvom reserverne ikke er facts endnu burde de delvist indregnes og det er de slet ikke, faktisk overhovedet ikke.
-
PH bliver ikke solgt før det er kortlagt for værdier af olie, gas og metaller. Antler kunne sælges og tror jeg også de er interesseret i, men ingen har meldt sig, men betyder mindre for mig, en emission vil også være fin bare den bruges til produktion og ikke jordopkøb
-
Emission bliver bare tolket helt forkert alt for mange gange på børsen! Vi så sidst hvordan kursen gik et stykke under emissionsprisen, bare på grund af dårlig stemning. En nyhed om et salg af en mindre del, som formodentlig alligevel vil være en god slat penge, vil formodentlig blive tolket meget mere positivt af markedet og jeg tror det kan være en afgørende forskel for at få QEC til at løfte sig til himlen igen

-
http://www.morningjournalnews.com/news/local-news/2016/12/anadarko-joins-shale-play-exodus/ Så blev der solgt acres i Utica på den amerikanske side igen, lidt over 6000$ pr acres, hvis det havde været QEC's acres i utica ville det indbringe svarende til ca. 50 nok pr aktie
-
Joker...Der er mange selskaber i oliesektoren som har godt potentiale ved en høj oliepris. Jeg kan ikke selv se, hvorfor det det lige skal være Maha som man retter megen tid og fokus på.
-
Tak for de mange gode svar og links. Grunden til, at jeg selv er røget med på Maha-bølgen er flere ting.
-
- De mener, at have ekspertise i at købe billige besværlige oliefelter, hvor de kan hive olien op til mere beskedne omkostninger end andre. 2. De har købt to væsentlige oliefelter LAK og mere væsentligt Tartaruga (hvor de netop har fået godkendelse og har startet med at hive olien op for en måned siden). Det anslås at der ligger mellem 60-200 mio. tønder olie i de to felter tilsammen. Men der kan ligger op mod 500 mio. tønder.
-
- De mener at kunne hive olien op med en breakeven på ca. 28 dollars pr. tønde
-
- CEO Jonas Lindvall har tidligere stået i spidsen for Tethys Oil med rimelig succes. Han har angiveligt ekspertise i Oman, hvor de netop har offentliggjort, at de kigger efter næste potentielle oliefelt.
-
Men for at være ærlig er jeg helt ny rookie i gamet mht. olie og var derfor nysgerrig efter om salgstalen er totalt standard i oliebranchen
-
I exploreselskaber er de gode til salgstaler generelt. Hvis de holder ord stiger tilliden, men når de bommer og undskylder er det vigtigt at miste tilliden og ikke være forelsket så meget i aktien at man sidder "løgne" overhørig. CEO skal kunne levere varen og det er klart nemmest i rolige omgivelser uden krig og religiøse fanatikere.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind